Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 Jeden samolot buduje MLP (RWD-8R), drugi Fundacja Fligry (RWD-8M)...
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Zestawienie samolotu ze skrzydłami złożonemi z Opis płatowca R.W.D.8" wyd. Ministerstwo Spraw Wojskowych, Warszawa 1935
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Od jakiegoś miesiąca, jesteśmy na FB. Proces rejestracyjny Fundacji Fligry zakończony Czas pokazać, że nie jesteśmy wirtualną facebookową inicjatywą. Na dobry początek kratownice kadłuba RWD-8R i RWD-8M
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Widok od tyłu na dwie kratownice RWD-8R (lewa) i RWD-8M (prawa).
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Zbliżenie na kratownicę kadłuba RWD-8R.
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Po lewej - konsola zawieszenia dźwigni pośredniej napędu lotki. W prawym, górnym rogu - okucia główne dźwigara przedniego i tylnego.
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Zapraszamy, wszystko znajdziecie na www.fligry.eu w zakładce dołącz do nas"...
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Strona Fundacji Fligry na FB https://www.facebook.com/FundacjaFligry
Hornet Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 Woodhaven wyjasnij prosze co oznaczaja litery R i M...Znam dotychczas oznaczenia dla RWD-8 jako DWL i PWS.Pozdrawiam
Woodhaven Napisano 2 Lipiec 2013 Autor Napisano 2 Lipiec 2013 Jeden samolot buduje MLP (RWD-8R), drugi Fundacja Fligry (RWD-8M)... .R to replika ...a M oznacza silnik z rodziny M ....https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum26/65599_369613473150189_208665889_n.jpgTak w skrócie, lewa kratownica ma być usztywniona przy pomocy stalowych linek (oryginalna kratownica taka była), w prawej usztywnienie kratownicy stanowią rurki stalowe (jak widać na zdjęciu).
derkb Napisano 10 Lipiec 2013 Napisano 10 Lipiec 2013 Czy w związku z różnicami w budowie obu samolotów (kratownice kadłubów) oba będą lotne? Czy ten z MLP będzie statycznym eksponatem? Bodajże w replice RWD 5 w kratownicy kadłuba również zastosowano inne usztywnienia jak w oryginale a powodem chyba była certyfikacja do lotów - dopuszczenie do lotów - zastosowano również tylne kółko ogonowe zamiast płozy.
Woodhaven Napisano 11 Lipiec 2013 Autor Napisano 11 Lipiec 2013 Samolot budowany przez MLP (RWD-8R).. to replika stateczna
rwd Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 Replika stateczna? Znaczy nie bedzie latać jak zapowiadano? Czemu mają służyć te dwie konstrukcje na górze kadłuba? Czy wiadomo, którego ma być replika - DWL czy PWS?
MarekA Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 Te dwie konstrukcje to nie są przypadkiem osłony załogi w przypadku kapotażu?
rwd Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 Samoloty RWD-8 nie miały takich zabezpieczeń. Owszem była podobna konstrukcja na kadłubie,w jednym lub dwóch egzemplarzach. Służyła do holowania szybowców, ale była tylko z tyłu i, z tego co wiem, można ją było zdemontować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się