Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od jakiegoś miesiąca, jesteśmy na FB. Proces rejestracyjny Fundacji Fligry zakończony
Czas pokazać, że nie jesteśmy wirtualną facebookową inicjatywą. Na dobry początek kratownice kadłuba RWD-8R i RWD-8M

Napisano
Jeden samolot buduje MLP (RWD-8R), drugi Fundacja Fligry (RWD-8M)... .R to replika ...a M oznacza silnik z rodziny M ....



https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum26/65599_369613473150189_208665889_n.jpg
Tak w skrócie, lewa kratownica ma być usztywniona przy pomocy stalowych linek (oryginalna kratownica taka była), w prawej usztywnienie kratownicy stanowią rurki stalowe (jak widać na zdjęciu).
Napisano
Czy w związku z różnicami w budowie obu samolotów (kratownice kadłubów) oba będą lotne? Czy ten z MLP będzie statycznym eksponatem? Bodajże w replice RWD 5 w kratownicy kadłuba również zastosowano inne usztywnienia jak w oryginale a powodem chyba była certyfikacja do lotów - dopuszczenie do lotów - zastosowano również tylne kółko ogonowe zamiast płozy.
Napisano

Replika stateczna? Znaczy nie bedzie latać jak zapowiadano? Czemu mają służyć te dwie konstrukcje na górze kadłuba? Czy wiadomo, którego ma być replika - DWL czy PWS?

Napisano
Samoloty RWD-8 nie miały takich zabezpieczeń. Owszem była podobna konstrukcja na kadłubie,w jednym lub dwóch egzemplarzach. Służyła do holowania szybowców, ale była tylko z tyłu i, z tego co wiem, można ją było zdemontować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie