Jump to content

derkb

Forum members
  • Content Count

    357
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral
  1. m.72 aby oszczedzic ci czasu, jdynie gdzie może ci pomogą to tu: http://www.retrotraktor.pl Tłok pewnie jak piszesz do średnioprężego dwusuwowego silnika z ciągnika lub silnika stacjonarnego. Lecz przy mnogości producentów i często w krotkich seriach produkcyjnych to będzie pewnie trudne.
  2. rzechwa", poeta", dynks", czyli deflektor, ma jakies bicia? sygnatury? (Tego sie nie da zidentyfikować na trzeźwo)
  3. 1). wybierak skrzyni biegów-wajcha -mocowanie u czecha dół tego elementu zasłonięte jakąś szmatką ale jak sie przyjżec tez ma kształt krzyża" 2). bok skrzyni 2 nadlwey półokragłe jedno nad drugim (zapewne na zębatki) oraz 3 łożyskowania" pod jakies wałki - ten sam układ. 3). to że u czecha jest reczny hamulec na wał - widac że element dokrecany lub różnie mógł byc stosowany w zalezności --> patrz post wyzej...(to samo dotyczy sprzegła/obudowy sprzegła ---> element dokrecany patrz post wyzej)
  4. Drogi kolego waciak, na linku który Ci podałem (jak na tacy) jest ta SAMA skrzynia biegów którą próbujesz zidentyfikować i jeśli wierzyc Czechowi jest do 6 cylindrowej Hansy. To że dokrecana obudowa sprzęgła jest u CB żeliwan a u czecha aluminiowa świadczy jedynie o tym że masz skrzynie biegów nieco starszą lub do neco innego modelu Hansy (np cieżarowej 6 cylindrowej lub o pojemności 3500) lub o dziwo masz młodsza skrzynie biegów jak tę którą ma czech bo z roku np 1944 lub 1945 gdzie niemcy z powodów braków aluminium wszedzie gdzie się da zamieniali ten metal na żeliwo (koniec wojny patrz np. silnik DKW NZ 350 1938-1943 a silnik DKW NZ 350-1 1944-45, a całe zapasy aluminum w tych latach niemcy przeznaczali na samoloty) Po pierwsze wystarczy spojrzec na na bok tych skrzyń... są identyczne również jak się przyjrzec to wajcha zmiany biegów - mocowanie tej wajchy są identyczne. Jak tak łopatologicznie trzeba zwracać Ci uwage to nigdy jej nie zidetyfikujesz...Skrzynie do opla zawsze były sygnowane znakiem opla jak i inne częsci do opli... Njstarszy mechanik w polsce jesli nie miał w reku takiej skrzyni to jego wiedza wtym temacie jest taka sama jak księgowej... Ja wiecej siedzę w przedwojennych Fiatach bo takiego mam i w zasadzie w poszczególnych latach produkcji (czasem co roku czasem co np. 3 lata coś zmieniali/udoskonalali....więc czesci nie sa w 100% identyczne dla tego samego modelu z roznych lat produkcji. pozdrawiam
  5. waciak, wiekszość forumowiczów po identyfikacji dziekuje, lub piszą óg zapłać" i to jest miłe, ale pare razy zdarzyło mi się że mieli nawet to i w doopie, tak jaby sie to (identyfikacja) należała o tak". Wracając do skrzyni szukaj w modelach przedwojennych Hansa -Lloyd, lub ewentualnie siostrzanych: Goliath lub Borgward. Lub nawet jest to to: http://veteran.auto.cz/bazar/inzerat/1954/ Pozdrawiam i napisz czy ostatecznie (za grosze) odkupiłeś ewdentnie przedwojenna skrzynie ze złomu)
  6. To okrągłe to dekiel z klaksonu Hella, stosowany w takich pojazdach jak VW kdf czy DKW NZ350.
  7. Czyli szczęście w niesczęściu...może był w jednym kawałku, lecz maszyna przy pomocy której odkryto rozkawałkowała go. Ciekawe jak bardzo uszkodziła.
  8. Zapewne chodziło o dźwignie hamulca ręcznego i sprzegła na kierownicy....
  9. Jeśli tak, to niedobrze. W muzeum chyba mają wiedzę jak Anglicy moczą" takie wraki by sie nie rozpadły na elementarne części składowe chemiczne. To muzeum chyba nie należy do ajgorszych" tego typu placówek w kraju. Cos tam zawsze odnawiają, budują, pozyskują nowe eksponaty i to całkiem ciekawe...muszę ich w najbliższym czasie odwiedzić.
  10. Co się dzieje z tym samolotem? Jak go odnawiają? Ma ktoś jakieś zdjęcia i informacje na ten temat?
  11. Czy wiadomo co muzeum zamierza zrobić z malowaniem, tzn, czy zachowa w oryginale, podobno to jedyny francuz" z drugiej wojny w oryginalnej farbie, ponadto czy domalują szachownice? Są dwie sztuki zachowane tego modelu, rozumiem ze ta druga to we Francji bez skrzydeł no i ma chyba silnik i pełne okaptowanie silnika wraz z łożem, czy przy restauracji ktoś z muzeum pojedzie tam by pomierzyć i dorobić łoże i kołpak śmigła itd.? (Francuzi pewno pójdą na to , oni potrzebują pomierzyć skrzydła) Bardzo fajnie by było aby podorabiali przód do tego samolotu, nawet gdyby w środku nie było silnika, muzeum już dość dużo ma niekompletnych samolotów, ponadto gdyby się udało zachować oryginalną francuską farbę - tak jak to sie czyni w zabytkowej motoryzacji tzn. pomimo uszkodzeń farby i zadrapań zachowuje się oryginalna farbę, w Stanach samochody z podniszczonym ale oryginalnym lakierem maja nawet swoja odrębną kategorię-nazwę , nie przypomnę sobie jak ona brzmi po angielsku.
  12. poszukiwania rozszerzyłbym o samoloty: Wilhelm Morell , z Wiednia, producent instrumentów-wskaźników lotniczych to i może podświetleń, czy lampek do czytania map w kokpicie, lub inna nazwa Morell-Phylax
  13. pewnie kolega własciciel kół niedowierza że to velorex, równiez nie sprawdził linków które podałem: w pierwszym linku jest velorex na felgach 19, pewno nie chce sie popatrzyć jakie łozyska, (ostatnio w 20 min zidentyfikowałem mojemu dobremu koledze koła po.... oponie, który glowił sie nad nimi pare tygodni- jak nie ma punktu zaczepienia to i opona moze pomóc w id) PATRON podpowiada - chciało mu się!!!!, (mi sie coraz mniej chce pomagac w id - bo po co?) nie moje koła i nie chce mi szukać po internecie ale w dwie minuty znalazłem fachowców zalogój sie tam i on Ci powiedzą: http://www.velorexpolska.pl/ można też pytac na str czeskich ........
  14. SPPILOT, widze że w kołach są ośki to i są łozyska, jest duze prawdopodobieństwo że łozyska oryginalne nie zmieniane, wystarczy sprawdzic czy produkcji czechosłowackiej, http://www.motomagazin.cz/index.php?action=velorex&menu=8&pos=velorexzajem http://www.velorexy.cz/clanek/renovace-pulbubny http://www.velorexy.cz/clanek/hribky-na-oskary
×
×
  • Create New...

Important Information