Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 Jeden samolot buduje MLP (RWD-8R), drugi Fundacja Fligry (RWD-8M)... Cytuj
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Zestawienie samolotu ze skrzydłami złożonemi z Opis płatowca R.W.D.8" wyd. Ministerstwo Spraw Wojskowych, Warszawa 1935 Cytuj
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Od jakiegoś miesiąca, jesteśmy na FB. Proces rejestracyjny Fundacji Fligry zakończony Czas pokazać, że nie jesteśmy wirtualną facebookową inicjatywą. Na dobry początek kratownice kadłuba RWD-8R i RWD-8M Cytuj
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Widok od tyłu na dwie kratownice RWD-8R (lewa) i RWD-8M (prawa). Cytuj
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Zbliżenie na kratownicę kadłuba RWD-8R. Cytuj
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Po lewej - konsola zawieszenia dźwigni pośredniej napędu lotki. W prawym, górnym rogu - okucia główne dźwigara przedniego i tylnego. Cytuj
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Zapraszamy, wszystko znajdziecie na www.fligry.eu w zakładce dołącz do nas"... Cytuj
Woodhaven Napisano 1 Lipiec 2013 Autor Napisano 1 Lipiec 2013 Strona Fundacji Fligry na FB https://www.facebook.com/FundacjaFligry Cytuj
Hornet Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 Woodhaven wyjasnij prosze co oznaczaja litery R i M...Znam dotychczas oznaczenia dla RWD-8 jako DWL i PWS.Pozdrawiam Cytuj
Woodhaven Napisano 2 Lipiec 2013 Autor Napisano 2 Lipiec 2013 Jeden samolot buduje MLP (RWD-8R), drugi Fundacja Fligry (RWD-8M)... .R to replika ...a M oznacza silnik z rodziny M ....https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum26/65599_369613473150189_208665889_n.jpgTak w skrócie, lewa kratownica ma być usztywniona przy pomocy stalowych linek (oryginalna kratownica taka była), w prawej usztywnienie kratownicy stanowią rurki stalowe (jak widać na zdjęciu). Cytuj
derkb Napisano 10 Lipiec 2013 Napisano 10 Lipiec 2013 Czy w związku z różnicami w budowie obu samolotów (kratownice kadłubów) oba będą lotne? Czy ten z MLP będzie statycznym eksponatem? Bodajże w replice RWD 5 w kratownicy kadłuba również zastosowano inne usztywnienia jak w oryginale a powodem chyba była certyfikacja do lotów - dopuszczenie do lotów - zastosowano również tylne kółko ogonowe zamiast płozy. Cytuj
Woodhaven Napisano 11 Lipiec 2013 Autor Napisano 11 Lipiec 2013 Samolot budowany przez MLP (RWD-8R).. to replika stateczna Cytuj
rwd Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 Replika stateczna? Znaczy nie bedzie latać jak zapowiadano? Czemu mają służyć te dwie konstrukcje na górze kadłuba? Czy wiadomo, którego ma być replika - DWL czy PWS? Cytuj
MarekA Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 Te dwie konstrukcje to nie są przypadkiem osłony załogi w przypadku kapotażu? Cytuj
rwd Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 Samoloty RWD-8 nie miały takich zabezpieczeń. Owszem była podobna konstrukcja na kadłubie,w jednym lub dwóch egzemplarzach. Służyła do holowania szybowców, ale była tylko z tyłu i, z tego co wiem, można ją było zdemontować. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.