Skocz do zawartości
  • 0

Koło czołgu prawdopodobnie


Sylwester/Fidest

Pytanie

  • Odpowiedzi 103
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Rekomendowane odpowiedzi

Koła z zastosowaniem elementu takiego jak na pierwszej focie w latach dwudziestych i trzydziestych były stosowane przez wielu wytwórców na całym świecie. Odnalezienie konkretnego koła graniczy z cudem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i to, że ten pająk" nie jest dużej średnicy wcale nie przeszkadza w zastosowaniu go do koła samochodu ciężarowego (nie spotkałem się z taką budową koła do aut osobowych). Bo tam były stosowane opony o dużej wysokości. I z tego powodu trzeba było używać felg dzielonych, w których jednym z elementów było własnie coś takiego.
A w jakim konkretnie samochodzie to chyba tylko przypadkiem można odkryć.

C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytadero tylko w tym naszym kole z wątku jest przynitowana obręcz po środku grzbietu korpusu i trochę ciężko było by założyć na to obręcz z oponą ? to wygląda tak jak by były zakładane dwa oddzielne elementy ( obręcze z gumą ? ) po obydwu stronach felgi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sidi gdybyś przeczytał cały wątek to byś zauważył ze wziąłem pod uwagę ciągniki artyleryjskie. Wpadasz w dyskusje przedstawiasz swoje założenia (nie licząc błędów w id. pojazdu czy rodzaju felgi) krzycząc dookoła a jak ktoś sie z tobą nie zgadza to wyzywasz spamowców i takie tam. Przyszedł kolega Catadero przedstawił swoje zdanie na nikogo nie krzyczy wstawił fotki które w dużym stopniu przypominają dany przedmiot i po sprawie. Wcale nie chodzi tutaj o to żeby z siebie zrobić znawce tylko żeby komos pomóc. Zdjęcia które wstawiłem sa po to aby przedstawić podobieństwo konstrukcji czego Ty nie potrafisz pojąc. Kolego od kiedy zaczęto produkować samochody to konstrukcji kół i wersji było setki tysięcy, pierwsze tankietki powstawały na bazie ciężarówek i wykluczenie pochodzenia militarnego jest błędem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na maszynach rolniczych ale to wyglada tak ze w srodek wchodzi jakis wał a w miejscu gdzies ktos wyzej na zdjeciu zaznaczyl na czerwono sa otwory i wypusty , prawdopodobnie tam byla jakas zebatka albo bieznia ktora napedzala cos dalej. Tak wg mnie to wyglada, moze to z jakiejs mlocarni albo kombajnu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te koło pracowało na łożyskach ślizgowych lub tocznych i nie ma możliwości połączenia go w sposób którym mogło by przekazać napęd na przykład z wałka po za tym ma otwory na piaście do przykręcenia dekla zaślepiającego czyli ( oś ,wałek lub wahacz na którym było zamocowane nie wychodził poza piastę
wszelkie koła zamachowe są z reguły z litej stali i nie posiadają otworów technologicznych zmniejszających ich masę

jest jednak mała ewentualność że to może być koło pasowe czyli po zamocowaniu zębatek ( lub jakiś innych obręczy z obu stron ) mogło przekazywać napęd za pomocą paska lub łańcucha z wałka napędzającego na zębatkę zamocowaną z jednej strony tego koła a poprzez zębatkę z drugiej strony koła mogło przekazywać napęd za pomocą łańcucha na jakiś dalszy element ale ta teoria jest mało realna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt: http://truckfocus.pl/nowosci/5477/nijmanzeetank-zmniejsza-mas%C4%99-pojazd%C3%B3w-z-felgami-alcoa masz tutaj przykład. Waga 6 kół wraz z opona wynosi 627kg czyli 104,5 na koło. Rozmiar ten sam co przy Jelczu... wg pewnie za mało solidne.................Co ty porównujesz nowoczesną technologię produkcji do technologi sprzed 40-50 lat a może i nawet więcej.Jak sam widzisz przy nowoczesnej technologi produkcji felg i opon jedno koło osiąga wagę cyt(104,5 kg) to ty jeszcze jesteś zdziwiony wagą tej obręczy dociskowej z tamtych lat.Zdrów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jestem xdziwiony bo konstrukcja sprzed 50 lat była całkiem inna i takich docisków nie widziałem w żadnej, a to co podałem to nie jest nowoczesna technologia, artykuł przedstawia zmianę cięzkich starych felg (104,5kg) na nowoczesne lżejsze (70,5kg) Robienie docisku który dorównywał by waga feldze było by głupota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukajcie w jakiś starych wyciągarkach, dźwigach itp., a nie w układach jezdnych. Wszystkie do tej pory pokazane tu koła maja tyle wspólnego z obiektem do identyfikacji, że są okrągłe. Szczególnie gratuluję osobom nie widzącym różnicy między odlewem a wytłoczką z blachy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie