Skocz do zawartości
  • 0

Koło czołgu prawdopodobnie


Sylwester/Fidest

Pytanie

  • Odpowiedzi 103
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Rekomendowane odpowiedzi

A ty myślisz że kompletne koło z felgą i oponą od Jelcza czy tym podobne to warzyło parę deko.Obręcz przyjmijmy wagę 40 kg felga przyjmijmy gdzieś około 30-40 kg i opona też będzie około 30-40 kg to było robione do wożenia ciężarów a nie puchu więc musiało być solidnie zrobione.Zdrów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem ciągniki artyleryjskie może to coś od RSO? http://www.multi-board.com/board/index.php?page=Thread&postID=455772 koła były cienkie ale w różnych wersjach różniły się nieco wygladem z tego co widzę na fotkach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie nie podałeś żadnych konkretów tylko przypuszczenia, a solidność to nie jest waga tylko konstrukcja, ograniczenie wagi i zwiększenie wytrzymałości, równie dobrze mogli zrobic pełne stalowe odlewy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://truckfocus.pl/nowosci/5477/nijmanzeetank-zmniejsza-mas%C4%99-pojazd%C3%B3w-z-felgami-alcoa masz tutaj przykład. Waga 6 kół wraz z opona wynosi 627kg czyli 104,5 na koło. Rozmiar ten sam co przy Jelczu... wg pewnie za mało solidne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żadne koło od czołgu czy pojazdu gąsienicowego ( tym bardziej napędowe ) , nie jest to też żadne koło z wciągarki , windy , okrętu , UFO etc. Jest to zwykłe koło jezdne z początku minionego wieku coś w rodzaju prekursora trilexa , trzeba szukać w pojazdach kołowych z lat dwudziestych ciężarówki , wozy strażackie etc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest zdjęcie poglądowe innego wczesnego trilexa , lecz te z wątku jest wcześniej wyprodukowane i nie miało zastosowania z pompowaną oponą a prawdopodobnie miało przykręcane dwa pierścienie z nalewką gumową .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyna podobna konstrukcja jaką udało mi się znaleźć lecz tutaj na rańcie nie ma otworów jak w omawianym przypadku, być może była tam nalewka gumowa jak wspomniał kolega sidi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wstępnym oczyszczeniu brak sygnatur.
Koło składa się z trzech elementów, wieniec zewnętrzny przynitowany do tarczy ze szprychami. Całość przykręcona do piasty 6. śrubami. Srednica piasty ok. 15 cm.

Z racji konstrukcji odpada zastosowanie kolejowe. Zbyt masywna na maszyny rolnicze.

Proszę o identyfikację.

Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem że załączam zdjęcia poglądowe a nie konkretnie pojazdu z którego pochodzi koło z wątku . Według mnie jest to koło z jakiegoś pojazdu z początku ubiegłego wieku tzw. bliźniak stosowany na tylnej osi pojazdu - we wczesnej produkcji koło było całe odlewane ze stali i na ten odlew była robiona nalewka gumowa która się zużywała i z czasem odpadała ,w późniejszym okresie produkcji zastosowano oddzielne obręcze z nalaną gumą przykręcane do stalowej felgi celem łatwiejszej wymiany zużytego elementu a nie całego koła. Wydaje mi się że właśnie w tym wątku mamy przykład takiego koła gdzie do odlanej stalowej felgi były przykręcane po jej obydwu stronach obręcze z nalewką gumową a po scaleniu tych elementów w całość powstawało bliźniacze tylne koło do jakiejś ciężarówki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale na zdjęciu poglądowym nie ma trilexa ani żadnej jego wczesnej wersji jak to ująłeś stąd moja uwaga, być moze i masz racje jeżeli chodzi o to koło jednak podobne były stosowane we wczesnych tankietkach, a taki sam patent w kołach transporterów opancerzonych wiec nie mozna zawęzić poszukiwania tylko do ciężarówek z lat 20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica tego koła jest 75cm wiec wszystkie wczesne pojazdy gąsienicowe odpadają w przedbiegach ! To co zamieściłem miało ukierunkować dyskusję w odpowiednim kierunku mając na myśli trilex chodziło mi ogólnie obręcze z oponami przykręcane do felg nie koniecznie trójdzielne ( mój błąd )

proponuję przejrzeć ten link i uzmysłowić sobie w jaki sposób ewoluowały koła od drewnianych z nalewką gumową poprzez stalowe odlewane oraz późniejsze z dokręcaną obręczą z oponą aż po trilex etc .
https://www.google.pl/search?q=old+trucks&hl=pl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=QxYmUcuiGsrBswaJoYHIAg&sqi=2&ved=0CDAQsAQ&biw=1366&bih=600
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwester/Fidest napisał:… tez obstawiam ze jest to kolo napendowe (mocowanie zembatek napendzajacych gonsienice)…

Nie wiem co przez to określenie rozumiesz. Jeśli to jest jakieś koło napędzające – to trzeba zadać sobie pytanie w jaki sposób mogło coś napędzać?
Z przebiegu dyskusji wynika. że koło mogło być napędzane przy pomocy łańcucha – a więc było napędzane, a nie napędzające.
Jeśli miało przenosić napęd na inny element – to było kołem pośredniczącym, lecz nie mogę na tych fot. dostrzec żadnego elementu sprzęgającego z tym co mogło być napędzane.
Słabo widać wnętrze piasty, ale tam są chyba tylko gniazda łożysk, więc koło mogło się swobodnie toczyć na osi, a nie przenosić napęd (chyba że jest inaczej, lecz tego nie widać na tych zdjęciach).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ARQ dyskusja robi się bez sensu jak na razie to masz do tej pory 15 wpisów w tym wątku ! i nic sensownego nie wniosłeś oprócz tego że wiesz co to jest trilex i że koło z wątku przypomina ci koło napinające w Tygrysie Królewskim lub carden lloyd carrier !
Jeżeli twierdzisz inaczej niż ja czyli że te koło jest od tankietki etc.
to ty mi to udowodnij albo idź spamować gdzie indziej bo nic innego chyba tu nie robisz !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie