sniper_bob Napisano 23 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 23 Kwiecień 2012 witaminteresuje mnie glownie Dniepr z koszem czy wartko sie w to bawic?? ponoc bardzo awaryjne...moze ktorys z kolego posiada i podzieli sie uwagami na co zwarcac uwage przy zakupie raczej szukam z pl papierami ponoc ze wschodnimi bywa duzo problemow...jest moze ktos z opolskiego kto sie zna na takich maszynach lub posiada??z gory dzieki z kazde info w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester/Fidest Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 motocykl jak motocykl, troche tandetny, najlepiej kupic tanio i kapitalny remont zrobic aby byc pewnym wszystkiego... motorek potrafi dac sporo radosci z jazdy :) , aby wejsc w posiadanie trzeba miec pojecia troszke o mechanice bo sporo zabawy jest a motocykl ten nie wybacza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wino1939 Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Nie wybacza... wstawiania chińskich części.Kupisz sobie dniepra- będzie Ci się psuł dniepr, kupisz saharę-będzie się psuła sahara...Awaryjność zależy w dużym stopniu od mechanika-kierowcy.PZdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sniper_bob Napisano 24 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2012 czemu tandetny?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ferenc Szisz Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Bo ruski !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
db Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Jeśli ktoś uważa radziecką technikę za tandetną i awaryjną to nie ma pojęcia co pisze. Dotyczy sie to Dniepra, niezależnie od modelu, jak i innych pojazdów zza wschodniej granicy.Motocykle te potrafią dać dużo przyjemności pod warunkiem że podejdziemy do nich profesjonalnie i z niezbędnym doświadczeniem. Tyle wprowadzenia. Poszukaj bardziej na www.forum.redmotorz.eu , koledzy pomogą merytorycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sniper_bob Napisano 24 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2012 dokladnie... z tego co wiem to dniepry byly robione na planach bmw dzieki czemu niemcy ni musieli sprowadzac czesci do bmw na front a brali je z ruskich fabryk niektorym przydaloby sie troche poczytac a pozniej wypowiadac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
butchcassiddy Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Przecież Dniepr to grubo powojenny motocykl!!! Jaki znowu front???? Nie mąć, człowiecze i nie pisz bzdetów. A co do jakości to sprawa subiektywna. Ja osobiście uważam, że jest beznadziejna ale z drugiej strony to jedyny TAKI motocykl dostępny obecnie. Nie spróbujesz - nie wyrobisz sobie własnego zdania:-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansdekawka Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Dniepr i front???Oczywiście, np:Afganistan, Czeczenia itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sniper_bob Napisano 24 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2012 ok z dnieprem na froncie przesadzilem ale ne byl dlugo po wojnie bo jego poczatek to 1945 a historia sowieckich bokserow siega troche wczesniej... ale co do mojego tematu do dalej malo konkretow... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 @sniper-bob -= zgadzam się z Tobą w tym, że niektórzy powinni najpierw trochę poczytać (a nawet dużo) a nie besztać innych. Ale sam sobie wystawiasz świadectwo indolencji i całkowitego braku orientacji w temacie. C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
db Napisano 26 Kwiecień 2012 Share Napisano 26 Kwiecień 2012 @sniper-bobmotocykle Dniepr wytwarzane były w Kijowskiej fabryce motocykli i nie mają ŻADNYCH koniugacji z BMW czy maszynami wojennymi. Fabryka ta rozpoczęła produkcje w 1954 roku od motocykli M-72M czyli już zmodernizowanej wersji frontowej M-72 (o różnicach modeli sobie poczytaj), w 1968 roku wprowadzono model K-650 skąd bierze początek Twój Dniepr, tyle wprowadzenia. Poczytaj, przemyśl i wysnuj wnioski merytoryczne. Żadnej wojny i BMW w Dnieprze nie uświadczysz, a że motocykle te są warte wiedzy i zainteresowania, to tym bardziej Cię namawiam do ich poznania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
husky1 Napisano 26 Kwiecień 2012 Share Napisano 26 Kwiecień 2012 M72 to kopia. BMW R71, ktorych sowieci zakupili kilka sztuk w1939 roku.Dniepr jest gleboka modernizacja ww maszyn, wystarczy spoirzec na niego I od razu widac Bmwoskie korzenie.W USA, Kanadzie, Niemczech mozna je kupic ale sa one rozbierane, montowane na nowo z innym osprzetem lepszym wykonczeniem I sprzedawane za cene rowna HD. Wlozysz troche pracy I bedziesz mial duzo radosci. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
butchcassiddy Napisano 26 Kwiecień 2012 Share Napisano 26 Kwiecień 2012 Lub dużo pracy i trochę radości.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART30 Napisano 26 Kwiecień 2012 Share Napisano 26 Kwiecień 2012 Witam. Jako że od czasu już dłuższego posiadam taką piekielną maszynę a z nie jedną miałem przyjemność....i nie jeden zapał innych śledziłem pozwolę sobie przyznać iż jakąś wiedzę posiadam o tych gadzinach. Jak wnioskuję to będzie twój pierwszy Rusek,napiszę tylko co ja bym zrobił a nie jak robić się powinno. Kupujesz odpalającego Dniepra M12,dolniaczek z napędem na kosz w stanie wizualnie średni minus,one i tak są albo odrapane czarne albo odrapano-podrdzewiałe rusko-niebieskie,są resztki szparunków no to można założyć że nikt nie malował ale to i tak nie ważne. Do silnika nie zaglądniesz bo ani się nie znasz na co zwrócić uwagi ani handlarz nie rozkręci ci każdego sprzęta. Jak odpala,biegi wchodzą i po placu pojeżdzisz na każdym biegu a z maszynowni nie dochodzą stuki puki to i tak nic więcej niż ściama handlarza ci nie pomoże,więc brać i kupować. Blachy nie powinny być bardziej poobijane niż przyzwoitość szpachli przyjmie,żebyś nie musiał sztukować i spawać gondoli bo i tak sam tego nie zrobisz. Światła nie koniecznie muszą edziałać bo i tak będziesz dawał nową instalację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART30 Napisano 26 Kwiecień 2012 Share Napisano 26 Kwiecień 2012 Zwozisz sprzęta do chałupy i rezerwujesz mu miejsce w garażu na kilka tygodni. Ale zanim zaczniesz łapy w niego wkładać i rozbierać to zmień olej w silniku,skrzyni i do dyfra dolej,pojeżdzij z miesiąc dookoła komina,nie żałuj go w terenie on i tak przy tobie nie przezyje więcej wrażeń niż ma w pamięci po ruskich warunkach. Jak się nauczysz jeżdzić z koszem a to nie takie proste(przednie koło nie zawsze nadaje kierunek jazdy,więc naucz się operować środkiem ciężkości własnego zadka w zakrętach). Ten miesiąc poświęć na zdobywanie wiedzy i zbieraniu podstawowych części(podstawowych). Pakujesz się do garażu wyciągasz silnik i skrzynię do której oprócz wymiany oleju nie zaglądasz bo zepsujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART30 Napisano 26 Kwiecień 2012 Share Napisano 26 Kwiecień 2012 Silnik możesz zawiezć do mechanika niech zobaczy w jakim stanie są tłoki i zmieni uszczelki,ale ale jeśli masz mocy dosyc to może i zostaw jak jest,olej wymień! Porozkręcaj całego,ale jeszcze zostaw amortyzatory w spokoju i nie ruszaj belek kierownicy skoro nie ma znaczących luzów a lagi spełniają swoje zadanie. Rozkręcać będziesz jeszcze nie raz więc dobrze się pouczyć co do czego i jak,jak masz popełniać błędy to lepiej teraz. Pobaw się ze szlifierką,druciakiem,papierem ściernym rozpuszczalnikiem i szpachlą.Nabierzesz szacunku do sprzęta i własnej pracy,jak coś spieprzyć to lepiej teraz. Zmieniasz łożyska w kołach zakładasz bajeranckie skrzynki i inne duperele które wedle uznania różnych ludków poprawią albo pogorszą wizerunek ale na pewno będzie bardziej rasowo albo i nie. Śruby śrubi choć wymiar praktycznie ten sam zamieniasz na nówki sklepowe a stare(Koniecznie)do schoweczka,kiedyś za lat kilka.....oryginał to oryginał. przeglądasz dyfer,niezbyt ingerencyjnie,koniecznie doprowadzasz bębny i hamulce do perfekcji,choć nawet ona w rusku nie gwarantuje sukcesu.Na hamulce poświęć czas bo się przydadzą gdy jeszcze doświadczenia nie będziesz miał. Malujesz sobie co ci się tam podoba,choć nie szalej za pierwszym razem z super farbami itd....ot po prostu pistolet i lecisz i tak się będzie podobać. Montujesz maszynownię oczywiście wypucowaną jak psie kule,tylko żadnej polerki bo to lipa na pierwszy raz. Czarną piecówką lecisz po wydechach.Zmieniasz gumy manetek i podnóżki,nowe linki cały zestaw zamów podwójnie,i tak się przydadzą. Jakieś oponki,na początek tanie żużlówki się sprawdzają wyśmienicie. Bak zmień bo dnieprowski to jakoś tak nie wygląda. Montujesz nową instalację elektryczną do kupienia polecam gotowe i to tyle. Trochu charakteryzacji i masz sprzęt na cały sezon i połowę zimy za niewielkie pieniądze a sąsiad i tak pyta czy to IŻ wiec i tak nie spotkasz nikogo kto się zna i doczepi oto o tamto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART30 Napisano 26 Kwiecień 2012 Share Napisano 26 Kwiecień 2012 Chciałbym napisać że papiery to nie do końca muszą być ale się nie wypowiadam. Sam poszukaj jak można zarejestrować na zabytek,prawo się zliberalizowało i kto chce ten ma bez problemu. Jak się już pocieszysz cały sezon i laseczki powozisz(mieści się około dziewięciu)sprawdzałem-woziłe i odłożysz trochu kasy to po roku od zakupu i jeżdzeniu dla frajdy a nie patrzeniu się na rozebranego i marzeniu o perfekto możesz z wiedzą kasą i doświadczenie zabierać się za generalny remont cokolwiek to znaczy. Więc na prawdę nie popełniaj błędów wielu i za niewielką kasę uruchom sprzęt odśwież i nabierz wiedzy i doświadczenia,a po myślę roku zabierz się za kompleksowy remont. wiem co mówię,przerabiałem nie jedną opcję i nie jednego podejścia byłem świadkiem.BART30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tt44 Napisano 26 Kwiecień 2012 Share Napisano 26 Kwiecień 2012 Jest dokładne tak jak napisał kolega BART30.Jak nie posiada się odpowiedniej wiedzy - najgorsza rzecz to zacząć od rozbiórki maszyny. Rozbiera się dość fajnie ale po jakimś czasie nie mamy moto tylko kilka pudeł części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sniper_bob Napisano 27 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 27 Kwiecień 2012 dzieki kolego BART30 za konkretne info w koncu ktos cos napisal kto ma pojecie nie tylko w teorii...chetnie poznam kogos z opolskiego kto jezdzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sniper_bob Napisano 17 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2012 moze nie będę zakładał nowego wątku i napisze tu...szukam zdjęć motocykli używanych w oddziałach niemieckich radzieckich polskich lub innych info foto artykuły itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sahara47 Napisano 18 Lipiec 2012 Share Napisano 18 Lipiec 2012 BART30 kapitalny (praktyczny) wywód dla nowego posiadacza uskiego motoru"! Świetnie i w prosty sposób to opisałeś! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sza.man Napisano 18 Lipiec 2012 Share Napisano 18 Lipiec 2012 Takie rozebrane bez sensu maszyny sprzedaje się potem na alledrogo z fajnym opisem- ''przygotowany do remontu'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART30 Napisano 14 Wrzesień 2012 Share Napisano 14 Wrzesień 2012 sniper_bob co słychać w temacie,kupiłeś kolase czy odpuściłeś?Pochwal się,odezwij......BART Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sniper_bob Napisano 30 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2012 dawno nie zagladalem do tematu...a kupilem k-750 67r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.