Skocz do zawartości

MLP - zdjęcia i aktualności 3


s_boj

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 142
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Dla zainteresowanych sytuacją finansową MLP polecam zapoznać się ze sprawozdaniem finansowym Muzeum za rok 2011.

UCHWAŁA Nr 722/12 ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie za 2011 rok. -> http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/root_UM/podmiotowe/Zarzad/Uchwaly/2012/15822.htm

Wprowadzenie do sprawozdania finansowego -> http://www.wrotamalopolski.pl/NR/rdonlyres/03F06F44-96A6-4FB6-8FF3-EB598137EB1C/0/722zal.pdf

Strata netto: -1 735k PLN
Suma bilansowa: 65 993k PLN

W stosunku do roku 2010 przychody netto ze sprzedaży biletów spadły prawie o połowę (z 517k PLN do 261k PLN). Podobnie przychody z pozostałej działalności gospodarczej spadły o około 45% (z 870k PLN do 470k PLN)
Kwota dotacji na działalność bieżącą pozostała prawie taka sama (1 867k PLN).

Zatrudnienie zwiększyło się o 7,2 etatu:
+ 2 etaty w Dziale Inwentaryzacji Muzealiów
+ 0,5 etatu w Dziale Upowszechniania Muzealiów
- 0,8 etatu w Komórce inwestycjnej
+ 5,5 etatu w Dziale Administracyjnym

Jednocześnie koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 1 843k PLN do 1 611k PLN w 2011 roku.

Ogółem koszty działalności operacyjnej zwiększyły się z 4 295k PLN do 4 738k PLN, przy czym kluczowy wpływ miało tu zwiększenie kosztów amortyzacji z 678k PLN w 2010 do 1 893k PLN w 2011.

Pozdr.,
MJU

PS. Czyżby Małopolski Piknik Lotniczy wracał do Krakowa? -> http://www.pikniklotniczy.krakow.pl/
Napisano
Szkoda że te nowe etaty nie zostały stworzone dla ludzi którzy zajmują się renowacją i remontami samolotów których nie brakuje a których będzie z roku na rok przybywać :-(
  • 4 weeks later...
Napisano
Błękitne Skrzydła dla muzeum lotnictwa

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,12320556,Prestizowe_Blekitne_Skrzydla_dla_muzeum_lotnictwa.html
Napisano
w powyższym linku także wywiad z dyrektorem Radwanem i rozwianie wątpliwości co do dalszych losów samolotu kapitana Wrony.
Napisano
Na Boeinga kpt. Wrony to muzeum raczej nie miało żadnych szans.
http://www.tvn24.pl/boeing-kpt-wrony-sprzedany-leci-na-wyspy,272579,s.html
Napisano
Tam jest podejrzewam jeszcze wątek strategiczny :). Nie lubię teorii spiskowych, ale... nie ustawia się w muzeach egzemplarzy wciąż latających i transportujących ludzi maszyn, w których coś nawaliło, bo dla producenta, to raczej kiepska reklama. Lepiej pociąć na żyletki i zapomnieć. No i trafił ostatecznie z powrotem do Anglosasów, którzy się nim ogolą :).
Napisano
Jest! jest! jest! :)
http://www.muzeumlotnictwa.pl/ogloszenia/2012/326310-2012.php

Rusza projekt odbudowy zburzonych przez Niemców hangarów. Piękna wiadomość, jak na taką smutną rocznicę.
Napisano
Łączę informację pod tym linkiem z wywiadami z dyrektorem Radwanem. Najnowszy przetarg, to kolejny etap, zmierzający w kierunku odbudowy. Pierwszym było odzyskanie i uporządkowanie terenu. Zgodzę się, że użyłem pewnego skrótu myślowego, ale już teraz widać, że dyrekcja muzeum nie poprzestała tylko na budowie nowego gmachu.
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Napisano
Marsha S. Ivins z wizytą w MLP i za sterami PWS-26 :)
http://www.muzeumlotnictwa.pl/aktualnosci_archiwum.php?id=182
Napisano
Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie chce pozyskać od brytyjskiego Imperial War Museum samolot transportowy Junkers 52 AAC. 1 Toucan i morski myśliwiec De Havilland Sea Venom FAW 21, o numerze XG613.
Zarówno Junkers 52 AAC. 1 Toucan jak i De Havilland Sea Venom FAW 21 należą do ekspozycji Imperial War Museum w Duxford w Anglii. Informacja pojawiła się na angielskich portalach internetowych. Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie na razie odpowiada tylko, że nie potwierdza ani nie zaprzecza tym informacjom.

Na stronie IWM w Duxford zamieszczona jest informacja o decyzji rady nadzorczej muzeum, o pozbyciu się czterech eksponatów: Junkersa 52 AAC. 1 Toucan, Vickersa Varisty T1, De Havilland Sea Venom FAW 21 i De Havilland Sea Vampire T22.

Pierwszym samolotem, który ma zostać sprzedany jest zbudowany we Francji – na licencji Junkersa – AAC1. Toucan.

Na stronie muzeum zamieszczona jest także informacja, że szczegółowe określenie pochodzenia tego samolotu jest niemożliwe, ponieważ złożony jest on z kilku innych egzemplarzy. Jedna z części na pewno należy do portugalskiej wersji o numerze 6316.

Francja dostarczyła Portugalii 16 tych samolotów, które latały w PAF do 1971. Inne elementy należą do samolotów z 1 grupy, które zostały wyprodukowane we Francji na przełomie 1941-1942. Choć malowanie samolotu jest z II wojny światowej to, zdaniem grupy badawczej muzeum, maszynę złożono po wojnie z kilku różnych samolotów. Poza tym samolot jest w bardzo dobrym stanie, choć nie nadaje się do latania".
Źródło:
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=8711
  • 3 weeks later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie