s_boj Napisano 29 Lipiec 2012 Autor Napisano 29 Lipiec 2012 KRUG już w muzeum.http://www.muzeumlotnictwa.pl/aktualnosci_archiwum.php?id=175
njorl Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 Dla zainteresowanych sytuacją finansową MLP polecam zapoznać się ze sprawozdaniem finansowym Muzeum za rok 2011.UCHWAŁA Nr 722/12 ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie za 2011 rok. -> http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/root_UM/podmiotowe/Zarzad/Uchwaly/2012/15822.htmWprowadzenie do sprawozdania finansowego -> http://www.wrotamalopolski.pl/NR/rdonlyres/03F06F44-96A6-4FB6-8FF3-EB598137EB1C/0/722zal.pdfStrata netto: -1 735k PLNSuma bilansowa: 65 993k PLNW stosunku do roku 2010 przychody netto ze sprzedaży biletów spadły prawie o połowę (z 517k PLN do 261k PLN). Podobnie przychody z pozostałej działalności gospodarczej spadły o około 45% (z 870k PLN do 470k PLN)Kwota dotacji na działalność bieżącą pozostała prawie taka sama (1 867k PLN).Zatrudnienie zwiększyło się o 7,2 etatu:+ 2 etaty w Dziale Inwentaryzacji Muzealiów+ 0,5 etatu w Dziale Upowszechniania Muzealiów- 0,8 etatu w Komórce inwestycjnej+ 5,5 etatu w Dziale AdministracyjnymJednocześnie koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 1 843k PLN do 1 611k PLN w 2011 roku.Ogółem koszty działalności operacyjnej zwiększyły się z 4 295k PLN do 4 738k PLN, przy czym kluczowy wpływ miało tu zwiększenie kosztów amortyzacji z 678k PLN w 2010 do 1 893k PLN w 2011.Pozdr.,MJUPS. Czyżby Małopolski Piknik Lotniczy wracał do Krakowa? -> http://www.pikniklotniczy.krakow.pl/
erwin1 Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 Szkoda że te nowe etaty nie zostały stworzone dla ludzi którzy zajmują się renowacją i remontami samolotów których nie brakuje a których będzie z roku na rok przybywać :-(
s_boj Napisano 29 Lipiec 2012 Autor Napisano 29 Lipiec 2012 To zwróćcie uwagę na stan obecny (szczególnie na gwiazdki)http://www.muzeumlotnictwa.pl/struktura.php
s_boj Napisano 25 Sierpień 2012 Autor Napisano 25 Sierpień 2012 Błękitne Skrzydła dla muzeum lotnictwahttp://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,12320556,Prestizowe_Blekitne_Skrzydla_dla_muzeum_lotnictwa.html
s_boj Napisano 25 Sierpień 2012 Autor Napisano 25 Sierpień 2012 w powyższym linku także wywiad z dyrektorem Radwanem i rozwianie wątpliwości co do dalszych losów samolotu kapitana Wrony.
jozfig Napisano 25 Sierpień 2012 Napisano 25 Sierpień 2012 Na Boeinga kpt. Wrony to muzeum raczej nie miało żadnych szans.http://www.tvn24.pl/boeing-kpt-wrony-sprzedany-leci-na-wyspy,272579,s.html
s_boj Napisano 25 Sierpień 2012 Autor Napisano 25 Sierpień 2012 Co nie zmienia faktu, że LOT sprzedał go za cenę 2-3 warbirdów z II wojny światowej :)
husky1 Napisano 26 Sierpień 2012 Napisano 26 Sierpień 2012 Jak juz beda go kroic na kawalki ,to moze chociaz kabine pilotow dali by do muzeum ?Nawet wydmuszka bylaby OK .
s_boj Napisano 26 Sierpień 2012 Autor Napisano 26 Sierpień 2012 tutaj niestety wszystko rozbija się o koszt transportu
s_boj Napisano 26 Sierpień 2012 Autor Napisano 26 Sierpień 2012 Tam jest podejrzewam jeszcze wątek strategiczny :). Nie lubię teorii spiskowych, ale... nie ustawia się w muzeach egzemplarzy wciąż latających i transportujących ludzi maszyn, w których coś nawaliło, bo dla producenta, to raczej kiepska reklama. Lepiej pociąć na żyletki i zapomnieć. No i trafił ostatecznie z powrotem do Anglosasów, którzy się nim ogolą :).
s_boj Napisano 1 Wrzesień 2012 Autor Napisano 1 Wrzesień 2012 Jest! jest! jest! :)http://www.muzeumlotnictwa.pl/ogloszenia/2012/326310-2012.phpRusza projekt odbudowy zburzonych przez Niemców hangarów. Piękna wiadomość, jak na taką smutną rocznicę.
jozfig Napisano 1 Wrzesień 2012 Napisano 1 Wrzesień 2012 No dobrze ale w którym miejscu jest tam mowa o odbudowie rzeczonych hangarów ?
s_boj Napisano 1 Wrzesień 2012 Autor Napisano 1 Wrzesień 2012 Łączę informację pod tym linkiem z wywiadami z dyrektorem Radwanem. Najnowszy przetarg, to kolejny etap, zmierzający w kierunku odbudowy. Pierwszym było odzyskanie i uporządkowanie terenu. Zgodzę się, że użyłem pewnego skrótu myślowego, ale już teraz widać, że dyrekcja muzeum nie poprzestała tylko na budowie nowego gmachu.
s_boj Napisano 12 Wrzesień 2012 Autor Napisano 12 Wrzesień 2012 Renowacja samolotu Curtis Hawk II w zbiorach MLP :)http://www.curtisshawk.muzeumlotnictwa.pl/
s_boj Napisano 27 Wrzesień 2012 Autor Napisano 27 Wrzesień 2012 Marsha S. Ivins z wizytą w MLP i za sterami PWS-26 :)http://www.muzeumlotnictwa.pl/aktualnosci_archiwum.php?id=182
Woodhaven Napisano 30 Wrzesień 2012 Napisano 30 Wrzesień 2012 Oprócz dwóch farbowanych niemców do MLP ma podobno trafić kolejny eksponat de Havilland Sea Venom FAW.21
erwin1 Napisano 1 Październik 2012 Napisano 1 Październik 2012 Chłopaki z Poznania dali przykład że można jak się chce to może i w Krakowie zaczną tak działać ?
s_boj Napisano 1 Październik 2012 Autor Napisano 1 Październik 2012 W Krakowie od dawna tak działają.
macvsog Napisano 2 Październik 2012 Napisano 2 Październik 2012 Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie chce pozyskać od brytyjskiego Imperial War Museum samolot transportowy Junkers 52 AAC. 1 Toucan i morski myśliwiec De Havilland Sea Venom FAW 21, o numerze XG613.Zarówno Junkers 52 AAC. 1 Toucan jak i De Havilland Sea Venom FAW 21 należą do ekspozycji Imperial War Museum w Duxford w Anglii. Informacja pojawiła się na angielskich portalach internetowych. Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie na razie odpowiada tylko, że nie potwierdza ani nie zaprzecza tym informacjom.Na stronie IWM w Duxford zamieszczona jest informacja o decyzji rady nadzorczej muzeum, o pozbyciu się czterech eksponatów: Junkersa 52 AAC. 1 Toucan, Vickersa Varisty T1, De Havilland Sea Venom FAW 21 i De Havilland Sea Vampire T22.Pierwszym samolotem, który ma zostać sprzedany jest zbudowany we Francji – na licencji Junkersa – AAC1. Toucan.Na stronie muzeum zamieszczona jest także informacja, że szczegółowe określenie pochodzenia tego samolotu jest niemożliwe, ponieważ złożony jest on z kilku innych egzemplarzy. Jedna z części na pewno należy do portugalskiej wersji o numerze 6316.Francja dostarczyła Portugalii 16 tych samolotów, które latały w PAF do 1971. Inne elementy należą do samolotów z 1 grupy, które zostały wyprodukowane we Francji na przełomie 1941-1942. Choć malowanie samolotu jest z II wojny światowej to, zdaniem grupy badawczej muzeum, maszynę złożono po wojnie z kilku różnych samolotów. Poza tym samolot jest w bardzo dobrym stanie, choć nie nadaje się do latania".Źródło:http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=8711
s_boj Napisano 20 Październik 2012 Autor Napisano 20 Październik 2012 Zbiory muzeum wzbogacą się wkrótce o symulator lotniczy KTS Jak - 40.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.