s_boj Napisano 21 Luty 2012 Autor Napisano 21 Luty 2012 tyle, że z nimi nie jesteśmy w za dobrych relacjach
s_boj Napisano 23 Luty 2012 Autor Napisano 23 Luty 2012 Napisałem w sprawie tego Su-24 do MLP. Miejmy nadzieję, że coś z tego wyjdzie :)
erwin1 Napisano 23 Luty 2012 Napisano 23 Luty 2012 To super!!Powiem ci że o tym MiG-25 to nie wiedziałem że była taka szansa,byłoby super mieć ten samolot w naszym muzeum!!!!!Ale cóż, MWP nie jedną szansę zmarnowało!!Najbardziej to Mi szkoda tych samolotów co gniją na świeżym powietrzu" bo mają gnić i już!
Trooper85 Napisano 24 Luty 2012 Napisano 24 Luty 2012 Dzisiaj doszły mnie słuchy, że MLP czyni starania o przejęcie... Boeinga 767-300ER SP-LPC :)
Nadwojciech Napisano 24 Luty 2012 Napisano 24 Luty 2012 Trąbią o tym w telewizorni od kilku dni,fajnie by było ale nie wróże temu projektowi powodzenia :(
Trooper85 Napisano 25 Luty 2012 Napisano 25 Luty 2012 Ostatnio mało informacji w TV oglądam tak że mogę być trochę nie na bieżąco. Co do samej akcji to wszystko jest wykonalne, kwestia problematyczna są tylko $$$ i wątpię aby znalazł się chętny na sfinansowanie takiego przedsięwzięcia. LOT na pewno nie, MLP nie dysponuje takimi funduszami (a nawet jakby dysponowało to jest dużo innych, ważniejszych rzeczy na które można by je spożytkować). Na prywatną firmę transportową która zrobiłaby to w ramach autopromocji też nie ma co liczyć, nie ta skala kosztów.W pozyskanie Su-24 z Białorusi raczej nie wierzę, dużo prędzej dałoby się sprowadzić taką maszynę z Ukrainy (MiGa-25 może jeszcze też)
s_boj Napisano 25 Luty 2012 Autor Napisano 25 Luty 2012 Na prywatną firmę transportową która zrobiłaby to w ramach autopromocji też nie ma co liczyć"jest tak firma, i to nawet z moich stron ;)
Trooper85 Napisano 26 Luty 2012 Napisano 26 Luty 2012 I tą firmę byłoby stać na dobroczynny gest w postaci transportu 767 z Warszawy do Krakowa?
erwin1 Napisano 26 Luty 2012 Napisano 26 Luty 2012 Jak to się mówi za przeproszeniem: z palcem w d---e"!!!;)))Ta firma go podnosiła , to mogłaby i przetransportować np w trzech kawałkach :).
erwin1 Napisano 26 Luty 2012 Napisano 26 Luty 2012 Nie za darmo!!.Za darmową reklamę w całej Polsce!!!W końcu nie tak często wiezie się taki samolot przez pół Polski, a to by była najlepsza reklama!!
ZbyszekL Napisano 26 Luty 2012 Napisano 26 Luty 2012 A co sądzicie o tym aby nasz ostatni Tu-154 trafił do muzeum ?Ja uważam, że powinien być przekazany do muzeum lotnictwa a nie sprzedawany przez Agencję Mienia Wojskowego komuś tam. Pieniądze uzyskane ze sprzedaży i tak nie zmienią sytuacji finansowej naszego kraju a my pozbędziemy się kolejnego ciekawego zabytku lotniczego.
s_boj Napisano 26 Luty 2012 Autor Napisano 26 Luty 2012 Ja uważam, że to zły pomysł. Samolot jest sprawny, świeżo po remoncie i ulepszeniach. Jeszcze polata, jest warty miliony złotych. Jako obiekt wielkokubaturowy, w muzeum tylko by niszczał pod chmurką. Sprzedać to i będzie spokój. Jak ktoś zechce, to i tak sobie urządzi do niego pielgrzymkę.
erwin1 Napisano 26 Luty 2012 Napisano 26 Luty 2012 Na Okęcie czy gdzie , bo nie kumam o co koledze kaman???
s_boj Napisano 26 Luty 2012 Autor Napisano 26 Luty 2012 tam, gdzie go sprzedadzą, oby jak najdalejale koniec offtopa, wracamy do tematu i proszę tylko o posty dotyczące MLP
Trooper85 Napisano 27 Luty 2012 Napisano 27 Luty 2012 Podnieść samolot i manewrować nim po lotnisku, a przetransportować go lądem przez pół Polski (bo Wisłą się nie da) to trochę inna skala problemu i inne koszty. Największe tego typu transport do tej pory w Polsce to zdaje się były Tu-134, sporo mniejsze od 767, a i tak cyrk był niesamowity. Rozłożenie samolotu wiele tu nie da (to, że się taki transport wykonuje w częściach jest chyba oczywiste) bo głównym problemem byłaby średnica kadłuba (5,41x5,03m). Zaczynają się jajca z trakcja kolejową i tramwajową, sygnalizacją, znakami... koszty rosną. A niestety firma tego typu to nie Biedronka czy inny Lidl, rynek tego typu usług jest dość ograniczony, a klienci kierują się względami czysto finansowo-praktycznymi. Tak że koszty takiej darmowej reklamy" mogłyby się nie zwrócić.Z resztą to są i tak tylko gdybania, bo o losie tego samolotu zdecyduje jego właściciel. A LOT jego właścicielem NIE JEST.Co do Tu-154M to z dużym prawdopodobieństwem jest to samolot niezbywalny z racji nietypowego dla tej wersji wyposażenia i dostępności takich maszyn na rynku. Powinien wylatać tyle na ile mu resurs pozwala, a później skończyć w muzeum (niekoniecznie w Krakowie, np. w Dęblinie)
s_boj Napisano 27 Luty 2012 Autor Napisano 27 Luty 2012 Trooper, nie traktuj tego jak kryptoreklamę. Zdjęcia czysto poglądowe.http://www.panas.pl/l/pl/galeria
s_boj Napisano 27 Luty 2012 Autor Napisano 27 Luty 2012 i jeszcze to - z wymiaramihttp://www.panas.pl/l/pl/oferta
Trooper85 Napisano 27 Luty 2012 Napisano 27 Luty 2012 Ja wiem, że da się wszystko, kwestia samozaparcia i pieniędzy. Chociaż i tak niewiele tam widać ładunków gabarytowo porównywalnych z kadłubem czy skrzydłami 767. Tylko tu wchodzi kwestia wyjechania z takim gabarytem (6m średnicy, 50 długości, do tego przyczepa/naczepa i ciągnik) z Okęcia, a później wjechania do MLP. Znaki, sygnalizacje i przewody da się zdemontować, z takim wiaduktem zy budynkami już jest trudniej.No i przede wszystkim to co pisałem wcześniej: SP-LPC to własność firmy leasingowej, a nie LOTu i to oni (albo ubezpieczyciel, zależy) będą nim rozporządzać.
erwin1 Napisano 27 Luty 2012 Napisano 27 Luty 2012 Firma jak wezmie kasę to chętnie go odda! http://www.altair.com.pl/start-7519
Landszaft Napisano 27 Luty 2012 Napisano 27 Luty 2012 firma jak dostanie kasę to ubezpieczyciel jest właścicielem samolotu, a ten na pewno będzie chciał kasę odzyskać przynajmniej w jakimś procencie i samolot pójdzie do przetargu. Za pewnie kupi go jakaś tania linia lotnicza i wyremontuje . Tak że fliger na pewno będzie latał pod innymi barwami z kompletnie nową historią o której pasażer nie będzie wiedział. Tak starych jak ten" markowych samolotów przy tak niskich kosztach naprawy się nie złomuje, one latają grubo ponad 30 do 40 lat
erwin1 Napisano 27 Luty 2012 Napisano 27 Luty 2012 Ciekawe czy ten nadałby się na latającą cysternę dla SP??Cały czas wraca ten temat ale samolotu nie ma.
Trooper85 Napisano 28 Luty 2012 Napisano 28 Luty 2012 Ten samolot już najpewniej nie poleci bo jego naprawa jest nieekonomiczna względem cen zakupu sprawnego 767 w podobnym wieku. Tam nie wystarczy załatać dziurę w zadzie wstawić nowe silnik (których cena stanowi mniej więcej połowę wartości tego samolotu). Ale jego skrzydła, usterzenie czy wnętrzności" są dalej sporo warte. A kto będzie nimi rozporządzał to już sprawa na linii właściciel-ubezpieczyciel.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.