Martian Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 18 Grudzień 2010 http://www.military-art.com/mall/aces.php?PilotID=1611 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martian Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2010 16 maja 1944. W obronie konwoju R119Ki zgłoszenia niemieckie:22 samoloty...16.05.44 Uffz. Heinrich Friedrich-Wiegand 9./JG 5 Airacobra 37 S Ost / QO-3.8.b: 100 m. 19.00 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 4016.05.44 ofw. Rudolf Linz 8./JG 5 Il-2 37 Ost S / QB-6.3.c: tiefst. 19.00 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 10016.05.44 ofw. Rudolf Linz 8./JG 5 Il-2 37 Ost S / QB-2.2.b: tiefst. 19.10 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 15116.05.44 Oblt. Franz Dörr 7./JG 5 Il-2 37 Ost S / QD-6.3.c: tiefst. 19.12 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 8716.05.44 Fhj.Fw. Neumann Helmut 7./JG 5 Airacobra 37 Ost S / PD-7.4.f: 500 m. 19.15 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 5516.05.44 Oblt. Dörr Franz 7./JG 5 Airacobra 37 S Ost / QE-4.2.g: 100 m. 19.16 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 5916.05.44 Oblt. Franz Dörr 7./JG 5 Airacobra 37 Ost S / QE-5.8.i: tiefst. 19.17 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 9016.05.44 Ltn. Gayko Werner 7./JG 5 Spitfire 37 Ost S / QD-6.3.l: 1,200 m. 19.18 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 9116.05.44 Fhj.Fw. Neumann Helmut 7./JG 5 Airacobra 37 S Ost / QF-9.5.f: 1,000 m. 19.40 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 9216.05.44 Oblt. Dörr Franz 7./JG 5 III Boston 37 S Ost / QB-4.1.c: 30 m. 21.44 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 9316.05.44 Oblt. Dörr Franz 7./JG 5 III Boston 37 Ost S / QB-7.7.1: 30 m. 21.45 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 9416.05.44 ofw. Rudolf Linz 8./JG 5 Curtiss P-40 37 S Ost / QB-6.1.a: 1,000 m. 21.45 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 18216.05.44 mjr Heinrich Erhler Stab III / JG 5 Airacobra 37 Ost S / QB-9.7.d:. Tiefst. 21.46 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 13416.05.44 Oblt. Dörr Franz 7./JG 5 Il-2 37 S Ost / QB-8.9.a: 80 m. 21.47 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 9516.05.44 ofw. Rudolf Linz 8./JG 5 Curtiss P-40 37 S Ost / QB-6.4.d: 400 m. 21.47 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 10316.05.44 mjr Heinrich Erhler Stab III / JG 5 Airacobra 37 Ost S / QB-6.9.i:. Tiefst. 21.47 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 13516.05.44 ofw. Ernst Schulze 8./JG 5 Airacobra 37 S Ost / QC-7.3.d: 200 m. 21.48 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 10416.05.44 Oblt. Franz Dörr 7./JG 5 Airacobra 37 Ost S / QB-1.3.c: tiefst. 21.48 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. -16.05.44 Oblt. Franz Dörr 7./JG 5 Airacobra 37 Ost S / QB-9.3.c: tiefst. 21.48 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 9616.05.44 mjr Heinrich Erhler Stab III / JG 5 Airacobra 37 Ost S / QC-7.7.g:. Tiefst. 21.48 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 13616.05.44 ofw. Rudolf Linz 8./JG 5 Airacobra 37 Ost S / QB-7.1.a: tiefst. 21.49 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 10516.05.44 mjr Heinrich Erhler Stab III / JG 5 Il-2 37 Ost S / RH-3.3.l:. Tiefst. 21.52 Film C. 2032 / Anerk I: Nr. 137Wg danych sowieckich(20, 27, 78, i 27 IAP) i 46 SzAP ich straty to:2 Ił 22 P- 401 Boston1 P-391 Spitfire (zwiad po akcji) Nie licząc tego, że meldowano iż 2 Iły strącone przez obronę przeciwlotniczą to i tak wychodzi ponad 3 krotne zawyżenie ze strony Niemców...Szanowny kolego Balans widzę, że się pomyliłem w stosunku do ciebie... ty tylko tropisz polskie mity i starasz się udowodnić, że nawet chwalebna prawda o naszych dokonaniach jest tylko mitem... Myślałem, że z ciebie jest faktycznie poszukiwacz mitów w historii, ale jak widzę mimo braków wiedzy starasz się jedynie tropić polskie mity"...Ponadto nie pojmuję twojej matematyki- ale w tej dziedzinie mogłem zostać z tyłu i widać ty znasz nowszą...;)))Jak mnie uczono 21 do 6 to jest 3,5 krotność ale się mogę mylićJeśli możesz udowodnić, ze w tej operacji RAF wykonał 242 ataki to strasznie jestem ciekaw;)Po drugie prosił bym byś się podpierał jakimiś dokumentami... na ten przykład o Dornierach... Jak masz to zapodaj z chęcią się zapoznam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadam Napisano 19 Grudzień 2010 Share Napisano 19 Grudzień 2010 Martian, może napiszesz jasno do czego dążysz? Czy chcesz nas przekonać, że piloci LW byli oszustami? Czy może „dokopć” balansowi? Dla mnie oczywiste jest, że zgłoszenia pilotów wszystkich nacji obarczone są błędem Tzw overclaiming oscyluje zwykle na poziomie 3:1 No może z wyjątkiem zgłoszeń pilotów rosyjskich i japońskich. W różnych okresach różnie bywało np. LW w kampanii francuskiej była bardzo wiarygodna np.http://forum.12oclockhigh.net/showthread.php?t=1420podobnie w walkach nad Afryką ale już w trakcie BoB było znacznie gorzej Reguły w każdym razie niema Trudno ocenić ich faktyczną wiarygodność na froncie wschodnim bo Rosjanie chyba do dziś nie zdołali się „policzyć” Niemniej świadomość, że 4-5 pułków myśliwskich czyli raptem kilkaset Fw i Bf walczyło zwykle z całym lotnictwem AC też jest wysoce wymowna. Walczyło i nie dawało zmieść się z nieba a co ciekawe potrafiło w trakcie lokalnych działań wywalczyć przewagę w powietrzu. Druga strona też miała chwile „słabości” Przyjrzyj się walkom nad kanałem w 1941 roku. LW straciła nieco ponad 100 (sto) myśliwców „z tego” FC zestrzelił o ile dobrze pamiętam ok. 800 (tylko polskie dyony w tym roku zgłosiły niemal 200 zwycięstw, większość Bf109)Mylili się naciągali czy oszukiwali wszyscy! Tylko ze względu na liczby zgłoszeń najbardziej są podejrzani Niemcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martian Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2010 Masz jakies wiarygodne dane odnośnie niemieckich strat... dzienne lub wg typów??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadam Napisano 19 Grudzień 2010 Share Napisano 19 Grudzień 2010 Tu są dokładne dane nt strat JG2http://www.ww2.dk/po lewej naciśnij Tony Woodwśród linków będzie JG2 loss list 1940 1942 w PDF bardzo dokładna w tym cały 1941 r.Dla JG26 nie mam takiej Mam min monografię Caldwella ale tam jest dzień po dniu . Poszperam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadam Napisano 19 Grudzień 2010 Share Napisano 19 Grudzień 2010 Tu jest lista strat JG26 ale tylko osobowa i nie wg dat tylko alfabetyczniehttp://don-caldwell.we.bs/jg26/casualties.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martian Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2010 To znam, o bombery chodziło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadam Napisano 19 Grudzień 2010 Share Napisano 19 Grudzień 2010 Też bym chciał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martian Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2010 Na niektórych stronach jest prawie wszystko o osiągnięciach ueberpilotów luftwaffe w ich zmaganiach::: PDF Luftwaffe Victories Against Hawker Hurricane:: PDF Luftwaffe Victories Against Supermarine Spitfire:: PDF Luftwaffe Victories Against Hawker Typhoon & Tempest:: PDF Luftwaffe Victories Against Republic P-47 Thunderbolt:: PDF Luftwaffe Victories Against North American P-51 Mustang:: PDF Luftwaffe Victories Against Bell P-39 Airacobra:: PDF Luftwaffe Victories Against Lockheed P-38 Lightning:: PDF Luftwaffe Victories Against Polikarpov I-15 & Polikarpov I-153:: PDF Luftwaffe Victories Against Polikarpov I-16 Rata:: PDF Luftwaffe Victories Against Jakovlev fighters (Jak-1, Jak-3, Jak-5, Jak-7, Jak-9):: PDF Luftwaffe Victories Against Lavochkin fighters (LaGG-1, LaGG-3, LaGG-5, La-5, La-7):: PDF Luftwaffe Victories Against Mikojan & Gurevich fighters (MiG-1, MiG-3):: PDF Luftwaffe Victories Against Bristol Beaufighter:: PDF Luftwaffe Victories Against de Havilland Mosquito:: PDF Luftwaffe Victories Against Viermott÷ters (four-engine bomber):: PDF Luftwaffe Victories Against Handley Page Halifax:: PDF Luftwaffe Victories Against Avro 683 Lancaster:: PDF Luftwaffe Victories Against Short Stirling:: PDF Luftwaffe Victories Against Boeing B-17 Flying Fortress:: PDF Luftwaffe Victories Against Consolidated B-24 Liberator:: PDF Luftwaffe Victories Against Douglas A-20 Boston / Havoc:: PDF Luftwaffe Victories Against North American B-25 Mitchell:: PDF Luftwaffe Victories Against Martin B-26 Marauder:: PDF Luftwaffe Victories Against Vickers Wellington:: PDF Luftwaffe Victories Against Armstrong Whitworth Whitley:: PDF Luftwaffe Victories Against Petlyakov Pe-2:: PDF Luftwaffe Victories Against Iljuschin DB-3 & Iljuschin Il-4:: PDF Luftwaffe Victories Against Douglas DC-3 & Lisunov Li-2Niestety brakuje przeciw furmankom na drogach i ludności cywilnej na polach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 19 Grudzień 2010 Share Napisano 19 Grudzień 2010 Jeśli możesz udowodnić, ze w tej operacji RAF wykonał 242 ataki to strasznie jestem ciekaw;)Po drugie prosił bym byś się podpierał jakimiś dokumentami... na ten przykład o Dornierach... Jak masz to zapodaj z chęcią się zapoznam..."Ad.1 - Samoloty Swordfish z 825 Dywizjonu nie były jedynymi jakie zaatakowały w tym dniu niemieckie okręty. Po godz. 16-tej okręty były ponownie atakowane i to zarówno przez samoloty Coastal Command jak i RAF-u. Ad.2 - W ciągu ostatnich kilkunastu lat na zachodzie ukazało się kilka poważnych prac na ten temat. To efekt wieloletnich badań ich autorów i niemałych pieniędzy wydanych na kwerendę w archiwach [listę znajdziesz w necie]. U nas o tym pisał K. Janowicz w Bitwa o Anglię" cz. II.P.S.Martianie jeżeli chcesz żyć w świecie mitów - to Twoja sprawa. Ale uprawianie na forum propagandy rodem z czasów PRL-u jest trochę niepoważne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martian Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 20 Grudzień 2010 Balans! Nie kwerendol mi tu o mitach i propagandzie, tylko odpowiedz na parę pytań...1- Czemu w niemieckich listach nie ma zwycięstw cząstkowych, prawdopodobnych i uszkodzeń...?2- Czemu wyżej podane przykłady zawierają tak drastycznie zawyżone liczby zwycienstw?3- Co powiedział Galland w wywiadzie z 1991?Ps. jak masz, odpowiadać, że wszyscy zawyżali i coś o mitach to sobie daruj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Speedy Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 HejJa tylko na pytanie 1-sze:- generalnie Niemcy nie liczyli zestrzeleń prawdopodobnych. - uszkodzenia w pewnym sensie liczyli; były przyznawane punkty za odbicie" bombowca od formacji (w ten sposób stawał się on łatwiejszym łupem dla kolejnych atakujących myśliwców)- Niemcy nie liczyli zwycięstw zespołowych; jeśli kilku pilotów strzelało do jednego przeciwnika, zestrzelenie przyznawano jednemu z nich (generalnie temu, którego akcja miała decydujące znaczenie dla odniesienia zwycięstwa, albo temu co pierwszy zaatakował itd., różnie z tym bywało) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martian Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 20 Grudzień 2010 Czyli przyjmując metodę należało by powiedzieć, że luftwaffery byli niedoszacowani... Taki np Hartmann mógł zestrzelić nie 352 samoloty ale uwzględniając, że odpuścił zwycięstwa zespołowe i prawdopodobne to mógł skosić prawie 500... To inni asy muszą być pokrzywdzeni... Niesamowite...Ciekawią mnie protesty pilotów alianckich w sprawie tych notowań... ale kogo to jak wszyscy wiedzą jak naprawdę było...A na poważnie to z powyższych porównań dla mnie wynika, że wszyscy strzelający przyznawali sobie zestrzelony samolot. Weryfikując pojedynczo każdego pilota można stwierdzić, że walka miała faktycznie miejsce i zestrzelono samolot... Jednak w przypadku gdy sprawdza się całościowo wychodzą diametralne różnice ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 Chyba się w tych wywodach Martianie trochę pogubiłeś.Jeżeli koniecznie chcesz wierzyć w sowieckie statystyki - to Twoja sprawa, ale uprzedzam, że się rozczarujesz.Przypisywanie mi nagminnie przez Ciebie opinii zwalczacza" mitów, też jest niezupełnie trafione, bo o pewnych sprawach nigdy nie napisałem, bo młodzież czyta...To tyle w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martian Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 20 Grudzień 2010 Front zach 1941 22 czerwca 1941 roku JG 2 i JG 26 roszczenia: 9 Spitfire i 2 Blenheim.straty RAF na dzień: 2 Spitfire.07 lipca 1941 JG 26 roszczenia: 5 Spitfire.straty RAF na dzień: 1 Spitfire.19 lipca 1941 JG 2 i JG 26 roszczenia: 3 Spitfire i 1 Sterling.straty RAF na dzień: 2 Spitfire 27 sierpnia 1941 JG 26 roszczenia: 8 Spitfire straty RAF na dzień: 7-8 Spitfire29 sierpnia 1941 JG 2 JG 27 roszczenia: 9 Spitfirestraty RAF na dzień: 0.27 września 1941 JG 2 i JG 26 roszczenia: 17 Spitfire i 1 Blenheimstraty RAF na dzień: 8 Spitfire, 1 Hurricane 13 października 1941 JG 2 i JG 26 roszczenia: 20 Spitfire i 2 Blenheim.straty RAF na dzień: 2 Spitfire, jeden Blenheim Ps. Balans czy ty aby czytałeś co w wątku napisałem i przedstawiłem? No chyba, że uważasz że i Brytyjczycy to sowieci...? Ciekawa koncepcja;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadam Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 Weryfikując pojedynczo każdego pilota można stwierdzić, że walka miała faktycznie miejsce i zestrzelono samolot... Jednak w przypadku gdy sprawdza się całościowo wychodzą diametralne różnice "Ale patrząc uczciwie to samo można powiedzieć o lotnikach wszystkich państw...!Prawdą jest, że Niemcy nie liczyli zwycięstw prawdopodobnych, albo był samolot zestrzelony albo nie. To chyba nawiązanie do IWŚ wtedy też liczono tylko zestrzelenia i nawet ich zaliczanie było traktowane dość restrykcyjnie. Mimo to największy as tego okresu też był Niemcem a jego zgłoszenia są wyjątkowo wiarygodne w przeciwieństwie do np. Bishopa czy Mannocka... Rosjanie też nie liczyli prawdopodobnych Był u nich „podbity” czyli trafiony którego końca nie można było stwierdzić. Uszkodzonych też chyba nikt tam nie liczył. Oficjalne listy podają tylko pewne! Czy do nich są dodane podbite???Mimo iż Niemcy nie liczyli prawdopodobnych to do ogólnej liczby zgłoszeń zaliczali tzw „odstrzelenia” czyli wybicie z boxu ciężkiego bombowca. I w takim wypadku zgłaszający odstrzelenie miał podobnie jak potem ewentualny dobijający zaliczone „zwycięstwo” Co ciekawe w systemie punktowym odstrzelenie bombowca z formacji było wyżej notowane niż jego dostrzelenie!!Nie było też w LW zwycięstw zespołowych. Zasadą było: jedno zestrzelenie-jeden zwycięzca. Przy systemie jaki obowiązywał pewnie najczęściej przyznawano je czołowym asom. Kaczmarek czyli boczny rzadko miał okazję dojść do strzału bo jego głównym zadaniem było chronienie tyłka prowadzącemu i liczenie jego zestrzałów. To z pewnośćią też jest jeden z powodów, że w LW była grupa pilotów z wielkimi kontami a szarzy mieli tylko po kilka. Vide boczny Marseille uzyskał pierwsze zwycięstwo w setnym locie. O ile dobrze pamiętam to np. w JG52 w powietrzu bez względu na stopień prowadzącym pary był ten z większym kontem. Wydaje mnie się, że pogoń experten za trofeami w pewnym momencie zaczęła sprowadzać się do wyszukiwania łatwych okazji i punktowania. Nie było ważne czy np. wyprawa przeciwnika osiągnie cel np. angielskie Circusy... Niemcy zwykle atakowali je z przewagi wysokości coś tam odstrzelili i resztą się nie przejmowali Konta rosły i to było najważniejsze W walkę zaczęli się wdawać dopiero w 43 czy nawet 44 gdy zaczęło robić się gorąco Podobnie było na FW setki i tysiące lotów bojowych dawało wyjątkowe doświadczenie, które procentowało w starciach z przeważającymi liczebnie ale słabo wyszkolonymi Sokołami Stalina. Warto zwrócić uwagę, że np. z frontu zachodniego wycofano JU87 w trakcie BoB a na wschodzie latały do końca wojny nawet przeciążone 37 mm działkami do zwalczania czołgów. Nigdy też nie latały w jakiejś nadzwyczajnej osłonie wręcz przeciwnie, często bez jakiejkolwiek. Mimo to większość ponoszonych strat była skutkiem nie działań myśliwców a opl. Jeśli pilot takiego złoma czuł się bezpieczny w powietrzu to co powiedzieć o dosiadającym FW190, który chyba nie miał na tamtym niebie równych sobie. Jeśli do tego dodać doświadczenie zdobyte w trakcie, powiedzmy tysiąca lotów bojowych (Skalski miał o ile mnie pamięć nie myli ok. 330 Urbanowicz to pewnie nawet setki nie miał? ) jeśli dodać że asy zawsze wysuwane były na czoło i chronieni przez szaraczków to trudno się dziwić, że mieli większe konta niż piloci innych państw gdzie raczej panowała zasada „kupą mośći panowie” Niby też były pary ale w ferworze walki rozlatywały się. Kto wie czy nie było to przyczyną śmierci naszego asa E Horbaczewskiego, którego boczny zgubił go! Ale to już temat na inną okazję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martian Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 20 Grudzień 2010 O pewnych rzeczach nie dyskutuję, bo są oczywiste: wyszkolenie i doświadczenie, łatwość znalezienia celu itp itd, ale w zderzeniu z liczbami i faktami dziwnie zaczynają wyglądać te niemieckie statystyki... Czytałem w jednym z wywiadów, że prawdopodobnie działo się to na zasadzie zaklętego koła:Gdy Goering stracił zaufanie do pilotow myśliwskich po BoB ci pragnęli go zadowolić;) i zawyżali a on by nie podpaść hitlerowi nic z tym nie robił... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadam Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 Możliwe, nie czytałem o tym. Skąd masz straty RAFu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martian Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 20 Grudzień 2010 O ile jest wyszukiwarka bomberów to z myśliwcami trzeba kopać po forach angielskich poświęconych tematyce, często tam trafiają przedruki z książek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 21 Grudzień 2010 Share Napisano 21 Grudzień 2010 Aby poważnie dyskutować na temat strat i zwycięstw obu walczących stron, to najpierw należałoby przeczytać kilka podstawowych prac jakie ukazały się na ten temat na zachodzie. Bo inaczej jest to dysputa na zasadzie ozmawiał ślepy z głuchym o kolorach"...Tak na zakończenie mojej obecności w tym wątku, uzupełnienie do Operacji Cerberus":1. Kolejne naloty Brytyjczyków rozpoczęły się o godz. 14.30, a nie jak napisałem wcześniej po godz. 16.00. 2. Niemcy do osłony pancerników rzucili wszystko co posiadali wtedy na zachodzie [a posiadali bardzo niewiele], czyli JG 2, JG 26 i Jagdschule Paris + przed świtem ok. 30 nocnych myśliwców Me 110 z różnych jednostek.3. Brytyjczycy zgłosili 18 zestrzeleń [w tym 3 strzelcy pokładowi bombowców].4. Faktyczne straty niemieckie to 3 Fw 190A i 1 Me 109F - wszystkie z JG 26. JG 2 nie poniósł strat bojowych, ale jak zwykle prześladował go pech i podczas lądowania w fatalnych warunkach pogodowych rozbił 7 Me 109F.P.S.Szacunek za wiedzę i bardzo rzeczowe wypowiedzi dla kol. Kadama.Pozdrawiambalans Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martian Napisano 21 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 21 Grudzień 2010 KadamW tym poście się pomyliłem...W drodze powrotnej w wyniku ataku niemieckich myśliwców zestrzelonych zostaje 10 samolotów z wyprawy. Niemieccy piloci zgłaszają 34 zwycięstwa, które OKL koryguje do 26-ciu.." Po dokładnym przeliczeniu winno być: RAF traci 11 Wellington, Niemcy zgłaszają 39 Wellington tego dnia.... i to do dziś obowiązuje w statystykach.Ps Balans ale z ciebie wazeliniarz;) A tak po za tym... według ciebie to pewnie ueberpiloten znaczy się ueberexperten przenieśli się w czasie i zestrzelili te późniejsze Whirlwind'y omyłkowo nazywając je Sworfish'ami w sprawozdaniach;)Ale muszę cię zmartwić w ich wykazach też są te maszyny więc niczego to nie zmienia.I jeszcze jedno (JUŻ CIĘ PROSIŁEM o to) jak bym chciał dowiedzieć o alianckim systemie zestrzeleń, zapewniam cię, że inaczej zatytułował bym wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
les05 Napisano 21 Grudzień 2010 Share Napisano 21 Grudzień 2010 Czytając Wasze posty przypomiałem sobie o pewnym wydarzeniu w Afryce, w jaki sposób 4 Experten uzyskiwało po 1-3 zwycięstw w każdym locie. Sposób był prosty, czwórka Me 109 leciała nad pustynie i ostrzeliwała wydmy, po czym wracali do bazy i meldowali, każdy o 1 do 3 zestrzeleniach. Piloci pochodzili z JG 27 a zdarzenie miało miejsce w 1942 roku. W końcu oszustwa wykryto, ale ile podobnych sytuacji nie wyszło na jaw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martian Napisano 21 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 21 Grudzień 2010 Bendert, Sawallisch najbardziej:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadam Napisano 21 Grudzień 2010 Share Napisano 21 Grudzień 2010 „Gdy Goering stracił zaufanie do pilotow myśliwskich po BoB ci pragnęli go zadowolić;) i zawyżali a on by nie podpaść hitlerowi nic z tym nie robił...”Teraz mi się przypomniało, krąży legenda, że gdy wściekły Goering w trakcie BoB łajał swoich pilotów m.in. za zgłaszanie fikcyjnych zestrzeleń, brak zaangażowania w eskortowaniu bombowców i jeszcze że piloci myśliwców nie zasłużyli na swoje odznaczenia Galland rzucił na stół swój RK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadam Napisano 21 Grudzień 2010 Share Napisano 21 Grudzień 2010 Dajmy innym uczestnikom mniej zorientowanym w temacie szansę wyrobienia sobie własnego zdania nt 22 czerwca 1941 roku JG 2 i JG 26 roszczenia: 9 Spitfire i 2 Blenheim.straty RAF na dzień: 2 Spitfire."22. June 1941RAF 11 Group Circus 18: Rail-yards HAZEBROUCK 15.10: RAF 2 Group 10 Blenheim IVClose-Escort Wing: CompositeRAF 11 Gp. 56 Sqn. 12 Hurricane IIa 15.1516.46 Circus 18 0 - 0 - 1 Me 109E No casualty L-BS: HazebrouckClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 56 Sqn. 0 - 0 - 1 Me 109E 15.50 ca: Hazebrouck RAF 11 Gp. 303 Sqn. 13 Spitfire IIb 15.1018.00 Circus 18 6 - 0 - 2 Me 109E/F No casualty L-BS: HazebrouckClaim 22.06.41 S/Ldr. W. Lapkowski 11 Group 303 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F 15.50 ca: Hazebrouck Area Claim 22.06.41 S/Ldr. W. Lapkowski 11 Group 303 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 16.10 ca: Hazebrouck Area Claim 22.06.41 F/O W. Lokuciewski 11 Group 303 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F 15.50 ca: Hazebrouck Area Claim 22.06.41 F/O B.M. Drobinski 11 Group 303 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F 15.50 ca: Hazebrouck Area Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 303 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 303 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 F/O W. Lokuciewski 11 Group 303 Sqn. 0 - 0 - 1 Me 109E 15.50 ca: Hazebrouck Area Claims 0-1-0 Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 303 Sqn. 0 - 0 - 1 Me 109F 15.50 ca: St. Omer RAF 11 Gp. 242 Sqn. 12 Hurricane IIa 15.1717.00 Circus 18 1 - 0 - 0 Me 109E No casualty L-BS: HazebrouckClaim 22.06.41 F/O. J-F. Demozay 11 Group 242 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 16.20 ca: ChannelTarget-Support A: HornchurchRAF 11 Gp. 54 Sqn. 12 Spitfire IIa 15.1516.55 Circus 18 2 - 2 - 0 Me 109F No casualty L-BS: HazebrouckClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 54 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F 15.50 ca: GravelinesClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 54 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F 15.50 ca: GravelinesClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 54 Sqn. 0 - 1 - 0 Me 109F 15.50 ca: GravelinesClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 54 Sqn. 0 - 1 - 0 Me 109F 15.50 ca: GravelinesRAF 11 Gp. 611 Sqn. 12 Spitfire Va 15.1516.55 Circus 18 7 2 3 Me 109E/F 1 Cat.3: Fighters L-BS: HazebrouckCat.3 22.06.41 F/O P.S.C. Pollard: KIA 11 Group 611 Sqn. Spitfire Va: R7209 Me 109s: St. OmerClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 611 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 611 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 611 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 611 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 611 Sqn. 0 - 1 - 0 Me 109F 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 611 Sqn. 0 - 1 - 0 Me 109F 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 611 Sqn. 0 - 0 - 1 Me 109F 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 611 Sqn. 0 - 0 - 1 Me 109F 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 611 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 611 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 611 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 15.50 ca: St. Omer Claim 22.06.41 Pilot 11 Group 611 Sqn. 0 - 0 - 1 Me 109E 15.50 ca:St. Omer Target-Support B: TangmereRAF 11 Gp. 145 Sqn. 10 Spitfire IIb 15.0716.50 Circus 18 1 - 0 - 0 Me 109E No casualty L-BS: HazebrouckClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 145 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 15.50 ca: Fort PhilippeRAF 11 Gp. 610 Sqn. 12 Spitfire IIb 15.0516.55 Circus 18 3 - 0 - 0 Me 109E No casualty L-BS: HazebrouckClaim 22.06.41 S/Ldr. K. Holden DFC 11 Group 610 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 16.15 ca: nr. St. Omer 18000 ↓ 3000 ft. Claim 22.06.41 Sgt. F.G. Horner 11 Group 610 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 15.55: nr. Hazebrouck 15000 ft. Claim 22.06.41 Sgt. W. Raine 11 Group 610 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 16.30: Merville-Béthune 3000 ft. RAF 11 Gp. 616 Sqn. 12 Spitfire IIa 15.0916.50 Circus 18 2 - 0 - 0 Me 109F No casualty L-BS: HazebrouckClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 616 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F GravelinesClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 616 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F GravelinesForward-Support Wing: Biggin HillRAF 11 Gp. 74 Sqn. 9 Spitfire Vb 15.2016.40 Circus 18 2 - 0 - 1 Me 109F No casualty L-BS: HazebrouckClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 74 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F Gravelines-CalaisClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 74 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F Gravelines-CalaisClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 74 Sqn. 0 - 0 - 1 Me 109F Gravelines-CalaisRAF 11 Gp. 92 Sqn. 12 Spitfire Vb 15.2316.26 Circus 18 1 - 0 - 0 Me 109F No casualty L-BS: HazebrouckClaim 22.06.41 Pilot 11 Group 92 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F Gravelines-CalaisRAF 11 Gp. 609 Sqn. 9 Spitfire Vb 15.2317.12 Circus 18 2 - 0 - 0 Me 109E/F 1 Cat.3m Fighters L-BS: HazebrouckCat.3m 22.06.41 P/O F.X.E. de Spirlet: ASR/W 11 Group 609 Sqn. Spitfire Vb: PR-T Me 109s over ChannelClaim 22.06.41 F/Lt. J.D. Bisdee DFC 11 Group 609 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F 16.00 inland Dunkirk 20000 ft.Claim 22.06.41 Sgt. T.C. Rigler 11 Group 609 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109F 16.00 Dunkirk Area 20 ft.Claim 22.06.41 Sgt. T.C. Rigler 11 Group 609 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 16.00 Dunkirk Area 8000 ft.Claim 22.06.41 Sgt. T.C. Rigler 11 Group 609 Sqn. 1 - 0 - 0 Me 109E 16.00 Dunkirk Area 800 ft.Claim 22.06.41 P/O J.H.M. Offenberg 11 Group 609 Sqn. 0 - 0 - 1 Me 109E 16.20 ca: E. Gravelines ↓ deckSummary for Circus 18 at 15.10 on 22nd June 1941 to Hazebrouck. Fighters taking part: 16 squadrons, 184 sorties, 29-5-7 claimed for 2 lost. Bombers taking part: 10 Blenheim IV of 2 (B) Group. Ref: RAF/FC Summary of Sorties (Air 16/1307)Niemieckie straty (tylko w akcji)Bf109 ze stab.JG2 w.nr 5749 uszkodzony w 40%Bf109 9/JG2 w nr 8220 100 %Bf109 9/JG2 w.nr. 5479 100%Bf109 2/JG26 w.nr. 6219 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.