Woodhaven Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 ` Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 ` Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwd Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Numer 80 z drugiej strony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwd Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Ciekawi mnie co to za numer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek1 Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Dornier Do-X na ekspozycji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek1 Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Nasz P.11c. Ciekawe kiedy to zniknęły oryginalne koła, które tu jeszcze są, a pojawiły się obecne zamienniki.Na krawędzi natarcia nie widać też otworów po skrzydłwoych kaemach. Wyglada na to, że oryginalnie ich nie było. Bo raczej wątpię, że po usunięciu uzbrojenia Niemcy fatygowaliby się żeby te otwory zaślepiać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 No to mamy kolejna zagadkę do wyjaśnienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 ` Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 ` Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Już lekcje odrobiłem. Wszystkie Km to atrapy ( poza skrzynkami i prowadnicami taśm w kadłubie ) Warszawa wystawa pod Arsenałem 1957 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Kraków lata 50/60 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Kraków 1964 Zwróćcie uwagę na malowanie kołpaka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Kraków po roku 1977 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 ` Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 ` Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Remont w PZL Okecie 1982- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 ` Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek1 Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 No, praca domowa na piątkę, dzięki. Wygląda na to, że koła zostały podmienione jeszcze w niemieckim życiorysie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwd Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Co do kół to jest taka historia. Opowiedział mi ją wiele lat temu senior lotnictwa, który po wojnie mieszkał w Poznaniu. Podczas przeciągania samolotu w ciągnącym go samochodzie zabrakło benzyny. Niestety późna pora zmusiła jadących autkiem do pozostawienia zespołu samochód-samolot. Kiedy wrócili rano z paliwem, na kołach nie było już opon. Jak się dowiedzieli przechodzący żołnierze sojuszniczej armii zrobili sobie z nich podeszwy do butów. Można wierzyć tej opowieści lub nie, ale na zdjęciach inwenaryzacyjnych z Wrocławia widać jedenastkę" stojącą na felach, z numerem 98 napisanym na śmigle. I to jedyny znany mi powód dla którego koła są teraz takie, a nie oryginalne. Co wy na to? Chyba jeszcze tego nie pisali w żadnej historii P11c. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kicereb Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 rwd z tego co wiem to już w szopie pod Czarnkowem jedenastka stała na nieoryginalnych kołach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwd Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Niestety, w tamtej relacji, nie było dokładnie określone miejsce, ale mogło to mieć jakiś związek właśnie z Czarnkowem. Pamiętam, że padło stwierdzenie, że było to podczas holowania do Poznania". Wiadomo, że z Czarnkowa samoloty przetransportowano do Gądek pod Poznaniem. Tak więc można wysnuć przypuszczenie, że zdarzenie z żołnierzami miało miejsce w tym czasie. Nie dysponuje innymi relacjami. Nie upieram się też, że ta opowieść jest na 100% prawdziwa, ale osoba, od której ją słyszałem była dla mnie wiarygodna. Niestety już nie żyje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kicereb Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 rwd ja kiedyś dawno temu spotkałem pewnego człowieka który podobno" był jednym z pierwszych w tej szopie pod Czarnkowem.Szop było chyba dwie ale tylko jedna się nie spaliła.I On twierdził że zastali jedenastkę na akich jakiś małych kółkach ni jak nie pasujących".Więc o ile Twoja wersja jest prawdziwa to morze sojusznicy" obrobili już nieoryginalne koła?Swojej wersji już niestety nie potwierdzę bo Człowiek zmarł pod koniec 90 roku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 @rwd Dzięki za ciekawe informacje.Jak widać jesteś prawdziwą skarbnicą wiedzy nie tylko na temat RWD.Mam nadzieje iż w niedługim czasie w formie książkowej podzielisz się z nami swoja wiedzą.Na zdjęciu Kraków lata 70 i skarby ukryte za płotem ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodhaven Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 ` Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwd Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Coś mi się zdaje,że jeszcze troche i wpadnę w samozachwyt. Nie czuje sie skarbnicą wiedzy, ale dziękuję za słowa uznania. Ty też jesteś dobrym specjalistą. Czytałem wiele twoich wątków. No, ale dosyć tego bla, bla i do rzeczy.Na początek mała korekta na dwóch ostatnich fotkach, na pierwszym planie jest ogólnie dostępna ekspozycja, a nie to co było za legendarnym" płotem. Ta część była tam, gdzie pokazuje strzałka, a w kółeczku widać ogon kukuruźnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.