Jump to content
Sign in to follow this  
s_boj

Deutsche Luftfahrt Sammlung

Recommended Posts

Nasz P.11c. Ciekawe kiedy to zniknęły oryginalne koła, które tu jeszcze są, a pojawiły się obecne zamienniki.
Na krawędzi natarcia nie widać też otworów po skrzydłwoych kaemach. Wyglada na to, że oryginalnie ich nie było. Bo raczej wątpię, że po usunięciu uzbrojenia Niemcy fatygowaliby się żeby te otwory zaślepiać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już lekcje odrobiłem.

Wszystkie Km to atrapy ( poza skrzynkami i prowadnicami taśm w kadłubie )



Warszawa wystawa pod Arsenałem 1957

Share this post


Link to post
Share on other sites
No, praca domowa na piątkę, dzięki. Wygląda na to, że koła zostały podmienione jeszcze w niemieckim życiorysie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do kół to jest taka historia. Opowiedział mi ją wiele lat temu senior lotnictwa, który po wojnie mieszkał w Poznaniu. Podczas przeciągania samolotu w ciągnącym go samochodzie zabrakło benzyny. Niestety późna pora zmusiła jadących autkiem do pozostawienia zespołu samochód-samolot. Kiedy wrócili rano z paliwem, na kołach nie było już opon. Jak się dowiedzieli przechodzący żołnierze sojuszniczej armii zrobili sobie z nich podeszwy do butów. Można wierzyć tej opowieści lub nie, ale na zdjęciach inwenaryzacyjnych z Wrocławia widać jedenastkę" stojącą na felach, z numerem 98 napisanym na śmigle. I to jedyny znany mi powód dla którego koła są teraz takie, a nie oryginalne. Co wy na to? Chyba jeszcze tego nie pisali w żadnej historii P11c.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niestety, w tamtej relacji, nie było dokładnie określone miejsce, ale mogło to mieć jakiś związek właśnie z Czarnkowem. Pamiętam, że padło stwierdzenie, że było to podczas holowania do Poznania". Wiadomo, że z Czarnkowa samoloty przetransportowano do Gądek pod Poznaniem. Tak więc można wysnuć przypuszczenie, że zdarzenie z żołnierzami miało miejsce w tym czasie. Nie dysponuje innymi relacjami. Nie upieram się też, że ta opowieść jest na 100% prawdziwa, ale osoba, od której ją słyszałem była dla mnie wiarygodna. Niestety już nie żyje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rwd ja kiedyś dawno temu spotkałem pewnego człowieka który podobno" był jednym z pierwszych w tej szopie pod Czarnkowem.
Szop było chyba dwie ale tylko jedna się nie spaliła.I On twierdził że zastali jedenastkę na akich jakiś małych kółkach ni jak nie pasujących".Więc o ile Twoja wersja jest prawdziwa to morze
sojusznicy" obrobili już nieoryginalne koła?
Swojej wersji już niestety nie potwierdzę bo Człowiek zmarł pod koniec 90 roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rwd Dzięki za ciekawe informacje.
Jak widać jesteś prawdziwą skarbnicą wiedzy nie tylko na temat RWD.

Mam nadzieje iż w niedługim czasie w formie książkowej podzielisz się z nami swoja wiedzą.

Na zdjęciu Kraków lata 70 i skarby ukryte za płotem .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś mi się zdaje,że jeszcze troche i wpadnę w samozachwyt. Nie czuje sie skarbnicą wiedzy, ale dziękuję za słowa uznania. Ty też jesteś dobrym specjalistą. Czytałem wiele twoich wątków. No, ale dosyć tego bla, bla i do rzeczy.
Na początek mała korekta na dwóch ostatnich fotkach, na pierwszym planie jest ogólnie dostępna ekspozycja, a nie to co było za legendarnym" płotem. Ta część była tam, gdzie pokazuje strzałka, a w kółeczku widać ogon kukuruźnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information