Skocz do zawartości
  • 0

niemiecki czołg

kugelfange

Pytanie

Napisano
Witam
Chciałbym zidentyfikować pewien czołg. Niestety JEDYNĄ informacją na ten temat jest to, że z gumy, która była przymocowana w okolicy gąsienic/y ktoś robił potem podeszwy do butów. Historia sprzed 60 lat więc i danych brak. Wiadomo prawie tyle co nic ale może ten mały detal jakoś pomoże ? Osobiście jestem zielony" w tym temacie.

23 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Kloki, ja sie NIE DZIWIE żadnej reakcji o której Ty myślisz bo przecież sam napisałem że to moje info to tyle co ic" i chyba dość jasno dałem do zrozumienia iż wiem że to może być delikatnie mówiąc niewystarczające. Nie mam nastu lat i nie bujam w obłokach żeby nie zdawać sobie sprawy z możliwości identyfikachyjnych", co nie znaczy że nie można spróbować. Dziwiłem się jedynie odpowiedzi Hebdy, który źle mnie zrozumiał (fakt, że mogłem inaczej zatytułować temat [już poprawiony za co dzięki]) ... nic nad to. Mój drugi post był odpowiedzią dla Hebdy, wkleiłem go nie widząc że reszta już napisała parę swoich postów-odpowiedzi.. Myślę, że teraz już wszystko jasne i możemy na tym zakończyć offtopowanie.

Co do Twojej sugestii, iż mianem czołg nazywano wszystko" to już to przemyślałem przed napisaniem. Masz racje, jednak pamiętam że opisywano go jako skierowany lufą w kierunku wsi" więc można wykluczyć to co nie ma lufy hehe.
Pzdr
Napisano
Racja Kobierasie, zatem coś jeszcze dopiszę;
Pojazd stał kilkanaście metrów obok domostwa, w zasadzie w centrum wsi gdzie roztoczyła się walka w której poległo kilkudziesięciu młodych niemieckich żołnierzy, „Czołg” niejako miał ich ochraniać. Nie jest to więc „jakiś czołg nie wiadomo gdzie i po co” - mówimy o fakcie dobrze poznanym, konkretnej historii która odbiła się wyraźnie echem aż po dziś dzień choć o szczegółach wiadomo nie wiele. Marka tego „wehikułu” jednak mogła by wnieść pewne nowe elementy w tęcałą historię.
Pzdr
Napisano