Trooper85 Napisano 24 Grudzień 2010 Autor Napisano 24 Grudzień 2010 mniej udany i lekko spóźniony kuzyn Mosquito :)
coe Napisano 24 Grudzień 2010 Napisano 24 Grudzień 2010 Zaraz tam mniej nieudany"... po prostu dla bardzo doświadczonych pilotów. :)No i nie kuzyn a zwykła podróba, i to do tego stopnia że w projekcie nawet silnik miał takie jak Mosquito.
LeszekS Napisano 25 Grudzień 2010 Napisano 25 Grudzień 2010 Nie dla wszystkich chyba łatwe.Argentyna - FMA I.Ae.24 Calquin"
LeszekS Napisano 1 Styczeń 2011 Napisano 1 Styczeń 2011 Wszystkiego najlepszego w 2011 r.Gwoli usprawiedliwienia - czekałem na potwierdzenie trafności odpowiedzi przez zadającego zagadkę. Teraz taki.?
coe Napisano 2 Styczeń 2011 Napisano 2 Styczeń 2011 Po to dałem łatwe, żeby nie trzeba było potwierdzać. W końcu święta, urlop, i te sprawy...Co do owej zagadki to niech się inni wykażą. :)Jako ciekawostkę podam tylko, że jest to konstrukcja jednego z najsławniejszych rosyjskich konstruktorów, ale... jest pewien haczyk. :)
wiluś Napisano 2 Styczeń 2011 Napisano 2 Styczeń 2011 Pierwszy radziecki całkowicie metalowy myśliwiec I-4. A co za haczyk ??
coe Napisano 2 Styczeń 2011 Napisano 2 Styczeń 2011 To zagadka LeszkaS, więc niech on decyduje. Może zaakceptuje I-4, a może oczekuje innej odpowiedzi?Ja bym oczekiwał innej. :) Jakiej? Powiem poza konkursem.Na razie powiem co z tym konstruktorem...Samolot powstał w biurze Andrieja Nikołajewicza Tupolewa stąd prototyp otrzymał oznaczenie ANT-5, ale jego faktycznym konstruktorem był pracujący w tym biurze Paweł Suchoj. Był to pierwszy samolot zaprojektowany przez Suchoja. Wersja seryjna, przyjęta na uzbrojenie otrzymała oznaczenie I-4. Natomiast samolot ze zdjęcia... ma pewien haczyk. :)
Woodhaven Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 To jest I-4 bis zbudowany w jednym egzemplarzu w 1931 roku. Dolny płat został usunięty a górny został zmodyfikowany miedzy innymi poprzez dodanie slotów obsługiwanych przez pilota, Przeprojektowano też okaptowanie silnika, układ wydechowy ........
coe Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Górnopłat I-4bis ! I to jest ten haczyk :)Seryjny I-4 (dzjęcie obok) był dwupłatowcem.
Woodhaven Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 wiluś teraz możesz zadać kolejne pytanie Pozdrawiam
wiluś Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Panowie, chylę czoła przed Waszą wiedzą. To. że zaprojektował go Suchoj, wiedziałem, ale o ręcznie wysuwanych slotach i odjęciu jednego płata to już nie.
wiluś Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Nowy rok, wyższy vat, więc żeby nie stresować zbytnio. Co to za japończyk ?
--T-- Salamander Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Myślę że jest to zbyt proste by było prawdziwe ale zaryzykuję, Czy to Douglas DC-5 w japońskiej służbie ?
wiluś Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Tak jest. Zdobyty holenderski DC-5. Czekamy......
--T-- Salamander Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 To może taka w miarę łatwa zagadka-ciekawostka ;)Pozdrawiam
wiluś Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Chryste Panie !!! Co to ?? Liberator z nosem B-17 ?? Jak wrócę z pracy to poszperam, ale ciekawi mnie to strrrasznie ;)
coe Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Testowy XB-24J powstały przez przyczepienie nosa pozyskanego z B-17G # 42-97772 do B-24J # 42-73130.Spodziewano się polepszenia parametrów lotu maszyny, a dodatkowo poprawy pola obserwacji dla nawigatora i bombardiera, którym w seryjnym B-24J przeszkadzała przednia wieżyczka.Samolot wykonał tylko 3 loty testowe. Ich rezultaty były tak złe, że z pomysłu zrezygnowano. Uzyskano jedynie nieznaczne zwiększenie prędkości lotu. Inne parametry lotu uległy poważnemu pogorszeniu. Dodatkowo pogorszyła się stabilność lotu, odnotowano drgania usterzenia i szybkie przegrzewanie się silników.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.