srg.steiner Napisano 5 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 5 Sierpień 2010 Wczoraj mignęła mi w wiadomościach informacja, że nasz owy",wspaniały,40-sto letni samolot, Herkules" miał twarde lądowanie w Afganistanie i nadaje się tylko na części... :)) i jak te nasze biedne chłopaki wrócą?? Pieszkom?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czlowieksniegu Napisano 5 Sierpień 2010 Share Napisano 5 Sierpień 2010 ???A nie aby ten, który się kupę czasu temu odrobinę zniszczył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_boj Napisano 5 Sierpień 2010 Share Napisano 5 Sierpień 2010 to w lutym, to kto wie, czy nie była próba zestreleniahttp://www.fakt.pl/Z-czym-zderzyl-sie-polski-Hercules-,artykuly,64729,1.htmlhttp://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-polski-hercules-solidnie-uszkodzony-ujawniono-zdjecia-z,nId,238623 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czlowieksniegu Napisano 5 Sierpień 2010 Share Napisano 5 Sierpień 2010 Wczoraj, co najwyżej, przyznano iż podniszczony Hercules z Afganistanu będzie dawcą narządów dla dwóch sprawnych. To raz. Dwa- obwieszczono ( cud normalnie ), że Amerykanie nie ściągną od MON'u 1 mln dolarów kary za zniszczenie maszyny- poradzą sobie inaczej. Kwota ta zostanie wliczona w pomocy wojskowej USA wobec RP ( czyli taka kreatywna księgowość ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srg.steiner Napisano 5 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 5 Sierpień 2010 wygląda że to ten sam,tylko dlaczego to było wczoraj w tv? blokada info. czy co?? wyglądało na iusa"... TV-KŁAMIE???CZYTAJ PRASĘ... to już przerabiałem, no ale gostek, chyba z MON-u , ciekawie się tłumaczył,uśmiałem się do łez...A swoją drogą,stare Herculesy,Leopardy z odzysku,f-16 bez uzbrojenia,itd. czyż byśmy byli silni,zwarci,gotowi"?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_boj Napisano 5 Sierpień 2010 Share Napisano 5 Sierpień 2010 to nie takHerkulesy w Polskiej armii to bezzwrotna pożyczka USA na cele wojskowe polskiej armii. Ponadto rząd amerykański wyasygnował na modernizacje tych samolotów 100 mln USD. Czyli pewnie zmniejszą to sobie o 1 milion - czyli mały ból :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 9 Sierpień 2010 Share Napisano 9 Sierpień 2010 wygląda że to ten sam,tylko dlaczego to było wczoraj w tv? blokada info. czy co?? wyglądało na "niusa... TV-KŁAMIE???CZYTAJ PRASĘ... to już przerabiałem,"prawdopodobnie słuchasz ale nie słyszysz". Temat był już i w mediach (praktycznie natychmiast po zdarzeniu) i nawet tu na forum był wałkowany. Poszukać wystarczy, a nie robić sensację.stare Herculesy,"A stać nas w tej chwili na nowe? Z resztą wole już stary, ale za to transportowiec z prawdziwego zdarzenia niż C-295, do którego zapakować można co najwyżej trumny, palety albo standardowe lotnicze kontenery (czyli tak jak do każdego cargo), bo np. żaden pojazd użytkowany w WP większy od motocykla czy quada do ładowni Casy się nie zmieściLeopardy z odzysku,"128 w pełni wartościowych czołgów przejętych praktycznie za groszef-16 bez uzbrojenia"a to ciekawostka... i może jeszcze nieloty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 9 Sierpień 2010 Share Napisano 9 Sierpień 2010 Pozwolę sobie na małą polemikę odnośnie samolotów, bo co do Leopardów to nie ma o czym dyskutować - to są najlepsze nasze czołgi jakie obecnie posiadamy.F-16 oczywiście jest uzbrojony, ale do dzisiaj Amerykanie nie wywiązali się z opracowania dla naszych szesnastek" systemu WRE, tak że praktycznie nadają się jedynie do udziału w pokazach lotniczych [o offsecie nie wspominając, bo go nigdy nie zobaczymy]. Odnośnie Herkulesów to też pewnie niewiele będzie z nich pożytku, bo po pierwsze są zbyt zużyte, a po drugie nie będzie nas stać na wpompowanie w nie iluś tam setek milionów dolarów, aby doprowadzić je do stanu operacyjnego.A jaki morał z tego? A to już niech każdy sobie sam na to odpowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 10 Sierpień 2010 Share Napisano 10 Sierpień 2010 Doprowadzenie Herculesów do stanu operacyjnego wzięli na siebie sami Amerykanie, tak ze na nas spadają już wyłącznie koszty związane z bieżącą eksploatacją. a patrząc na przeciętny wiek Herculesów latających na świecie to nasze jakoś bardzo od tej średniej nie odstają.W sumie pięć średnich transportowców to spora wartość dodana dla naszych sił powietrznych, bo w tym momencie znakomitą część zadań transportowych (poza najcięższym sprzętem) możemy realizować we własnym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srg.steiner Napisano 10 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2010 dobrze,dobrze,dyskusja się rozwija...:),zapomniałem o rakietach zakupionych od państwa miłującego pokój,(szczególnie w Palestynie...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 10 Sierpień 2010 Share Napisano 10 Sierpień 2010 po tym poście mam wrażenie, ze zaraz się może zacząć rozwijać w złym kierunku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 10 Sierpień 2010 Share Napisano 10 Sierpień 2010 Doprowadzenie Herculesów do stanu operacyjnego wzięli na siebie sami Amerykanie, tak że na nas spadają już wyłącznie koszty związane z bieżącą eksploatacją. A patrząc na przeciętny wiek Herculesów latających na świecie to nasze jakoś bardzo od tej średniej nie odstają."Tu bym dyskutował, bo jeżeli mnie pamięć nie myli, to aby te Herkulesy były operacyjne" to musimy jeszcze wpompować w nie sporo własnych środków finansowych. Ja już stary jestem i mam sklerozę, ale gdzieś wyczytałem, że bez tej opcji, to jedynie będą się nadawały do szkolenia, a nie do lotów operacyjnych...Pozdrawiam balans Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srg.steiner Napisano 16 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 16 Sierpień 2010 tyle naszego co se pogadamy,a kol.Trooper85 czyżby był fanem Ironów"????? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huk 100 Napisano 21 Sierpień 2010 Share Napisano 21 Sierpień 2010 podaje za tygodnikiem Urbana - nasi piloci nie trafili w nic Herkulesem tajemnicą Poliszynela jest to że go doporwadzili do ponad dopuszczalnego przeciążenia - że popękał i aż spłaszczyło zdiorniki z paliwem - światowa prasa lotnicza podobno podaje że to cud że wylądowali - ponoć braki w wyszkoleniu :) a MON cicho sza :)pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zwar Napisano 22 Sierpień 2010 Share Napisano 22 Sierpień 2010 Cytując prezia Jak potrzeba to polski lotnik poleci i na drzwiach od stodoły" - Widocznie szkolenie już jest dostosowane do tak zaawansowanej techniki bo ciągle tracimy sprzęt i niestety ludzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba_70 Napisano 22 Sierpień 2010 Share Napisano 22 Sierpień 2010 W Herculesie zawiódł sztuczny horyzontCzwartek, 25 lutego (13:19)Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Poznaniu prowadzi postępowanie w związku z awaryjnym lądowaniem polskiego Herculesa w Afganistanie. Załoga samolotu wykryła w powietrzu usterkę przyrządów i zdecydowała o awaryjnym lądowaniu w Mazar-i-Sharif. Według informacji dziennikarza RMF FM Marcina Friedricha, uszkodzeniu uległ jeden ze sztucznych horyzontów.Dowództwo Sił Powietrznych potwierdziło oficjalnie wcześniejsze informacje naszego dziennikarza, że załoga Herculesa wykryła w powietrzu nieprawidłowości w działaniu jednego z podstawowych przyrządów. Wystąpiła różnica we wskazaniach przyrządów, które powinny pokazywać to samo - przyznał podpułkownik Robert Kupracz z dowództwa Sił Powietrznych. Według informacji Marcina Friedricha, chodzi o sztuczne horyzonty, które pokazują, w jakiej pozycji w przestrzeni znajduje się samolot. Są one niezbędne do pracy autopilota, a przede wszystkim - do bezpiecznego pilotowania maszyny na przykład w chmurach, bez widoczności ziemi.W takich właśnie warunkach leciał Hercules w dniu awarii. Możliwe więc, że schodząc do lądowania samolot zmienił niebezpiecznie położenie względem ziemi, a piloci pozbawieni wiarygodnego wskazania przyrządów odkryli to po wyjściu z chmur, już bardzo blisko powierzchni. Następnie wykonali gwałtowny manewr, przekroczyli dopuszczalne przeciążenia i maszyna zaczęła się w powietrzu rozpadać. Twarde lądowanie zaś mogło spowodować dodatkowe zniszczenia. Do incydentu, który omal nie skończył się katastrofą, doszło 5 lutego.Zdjęcia uszkodzonej maszyny zostały opublikowane na amerykańskim forum pilotów Herculesów.RMF "Kapneli się w ostatniej chwili. To cud, że nie przy...li w tą górę i że po wszystkim udało im się wylądować tym Herkiem, a właściwie tym co z niego zostało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba_70 Napisano 22 Sierpień 2010 Share Napisano 22 Sierpień 2010 Tutaj zdjęcia do pooglądania. Dodam tylko, że przekroczyli 5,25G...http://s391.photobucket.com/albums/oo356/edrz01/Aircraft%20Mishaps/Polish%20C-130E%20Mishap/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huk 100 Napisano 22 Sierpień 2010 Share Napisano 22 Sierpień 2010 już podobno podjęto decyzje o kanibalizmie go - dla reszty :):) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_boj Napisano 22 Sierpień 2010 Share Napisano 22 Sierpień 2010 Ten samolot zaraz po wylądowaniu wylądowaniu wyglądał gorzej niż maszyny stojące kilkadziesiąt lat pod chmurką w naszych muzeach. Rzeszoto... ciul tam z Herkulesem, to naprawdę cud, że zdołali go posadzić i że nikt nie zginął. Po uszkodzeniach zewnętrznych praktycznie na całym samolocie można wnosić, że uderzyli w płytę lotniska ze sporą prędkością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 23 Sierpień 2010 Share Napisano 23 Sierpień 2010 pozostaje już tylko pytanie które z tych uszkodzeń są efektem przekroczenia dopuszczalnych przeciążeń, a które twardego lądowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1962 Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 Panowie samoloty spadają nie tylko 40-letnie ale i nówki.Wystarczy zaglądnąć do prasy resortowej.Ostatnio fajny Grippen buch.No i co,kupią nowy lepszy.To że nikt nie zginął to świadczy o samolocie i jego konstrukcji.Gdyby to był inny typ mogło by być różnie.Chłopy milion dolarów dla budżetu państwa to kieszonkowe.Na koniec dziwi mnie ta niechęć wielu do tego typu samolotu,lata na nim całe NATO i to maszynami nie młodszymi,vide Holandia.Może sny o potędze An-124,C-17 a może ten nowy Airbus co nie może wejśc do produkcji,bo koszty i wymagania.Panowie dziś wsiadam do Herkulesa i lecę nim byle gdzie z Airbusem jakoś inaczej,ale to może psychologia/ha,ha/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 26 Wrzesień 2010 Share Napisano 26 Wrzesień 2010 Po prostu niektórzy zapominają, że transportowce starzeją się trochę inaczej od maszyn bojowych. Poza tym gdyby przeciwnicy naszych Herculesów popatrzyli ile mają one wylatanych godzin w porównaniu do przeciętnego samolotu pasażerskiego to prawdopodobnie już nigdy w życiu by nigdzie nie polecieli :)Co do snów o potędze" to wystarczy popatrzeć ile (i jakich) państw na świecie dysponuje ciężkimi samolotami transportowymi: USA (C-5, C17), Rosja (An-124, Ił-76), Ukraina (Ił-76), Białoruś (Ił-76), Indie (Ił-76), do tego trochę Ił-76 użytkowanych w pojedynczych sztukach przez kilka państw.Kraje porównywalne do Polski wielkością (a często przewyższające nas po względem gospodarczym) poprzestają na średnich samolotach transportowych, bo biorąc pod uwagę koszty utrzymania samolotów nie opłaca się posiadać ciężkich transportowców aby używać ich od czasu do czasu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.