kokesh Napisano 26 Luty 2010 Autor Share Napisano 26 Luty 2010 Co to za motocykl ? Pozdro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyrograf15 Napisano 27 Luty 2010 Share Napisano 27 Luty 2010 Tak na focie jest M-04, my się o M-06 spieramy.Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
płetwal Napisano 1 Marzec 2010 Share Napisano 1 Marzec 2010 Cyrograf15 tłumienie drgań to jest działanie na zasadzie amortyzatora a smarowanie dwóch powierzchni współpracujących ze sobą nie można nazwać amortyzacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansdekawka Napisano 28 Luty 2010 Share Napisano 28 Luty 2010 @Cyrograf15,poczytaj uważnie, od dechy do dechy, najlepiej kilka razy.Jest to san oryginalnej instrukcji obsługi widelca teleskopowego do SHL M05 i WFM M06.http://www.polskiemotocykle.mik.pl/warsztat.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 27 Luty 2010 Share Napisano 27 Luty 2010 No to mamy znowu wynalazek na skalę światową. TOWOCIAK. Uwierzę, jak przedstawisz rys. techniczny i zasadę działania zawieszenia, które pracuje na zasadzie sprężania smaru stałego. W co baaardzo wątpię ! No ale pośmiać się możemy.Przednie zawieszenie motocykla SHL M05 (produkcja w Warszawskiej Fabryce Motocykli) oraz WFM M06 (produkcja tamże jako modernizacja M05) to widelec teleskopowy (rury zwijane z blachy) bez tłumienia olejowego, pracujący na zasadzie podwójnych sprężyn śrubowych o działaniu progresywnym czyli postępowym. Skok 140mm.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 28 Luty 2010 Share Napisano 28 Luty 2010 rzeba jednak pamietać ze w 54 trapezowe już się praktycznie niczym nieróżniły od teleskopowych"Kolego fanatyk. Jeśli dla Ciebie widelec trapezowy, taki jak na fotce obok, niewiele różni się od widelca teleskopowego, jak na fotce poniżej, to powinieneś coś ze sobą zrobić-udać się do okulisty, więcej czytać a mniej pisać (zwłaszcza o motocyklach) albo pomodlić się do Bozi o coś. Zastosowanie jednej z tych porad może przynieść poprawę. Nawet jeśli niewielką, warto spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyrograf15 Napisano 27 Luty 2010 Share Napisano 27 Luty 2010 Gdybyś tak jak ja zrobił ponad 50000 km na takim motocyklu > zawieszeniu to byś wiedzał jak działa. Gdybyś zanał starych zawodników radowych to byś wiedzał że twardość takiego zawieszenia reruluje się rodzajem smaru. Niestety nawet nie wiesz po co talk sypie się do opon. Lecz może się mylę??? Któż to wie???WojtekPSGdybyś przynajmniej przeglądną książke serwisową WFM ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 28 Luty 2010 Share Napisano 28 Luty 2010 PozdrawiamC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokesh Napisano 26 Luty 2010 Autor Share Napisano 26 Luty 2010 Co to za motocykl ? Pozdro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal_etz Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 to napewno DKW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokesh Napisano 26 Luty 2010 Autor Share Napisano 26 Luty 2010 Z dwoma siodełkami zamiast kanapy ?Pozdro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafal_etz Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 DKW NZ 250 lub 350 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nz Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 SHL 04 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokesh Napisano 26 Luty 2010 Autor Share Napisano 26 Luty 2010 Trochę poprawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esterendensen Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 tylne zawieszenie coś jakby na suwaku ????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stock84 Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 Zdecydowanie SHL M04 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stock84 Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 Tył sztywny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krank Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 to shl z silnikiem 175 tz.silnik wiatra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dwadziesciajeden Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 Dokladnie tak jak pisze Stock SHLMO4 z jakas dziwna kierownica moze od WFM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lupo55 Napisano 1 Marzec 2010 Share Napisano 1 Marzec 2010 Kolego Cyrograf15 – Twoja wytrwałość w przekonywaniu innych naprawdę godna jest lepszej sprawy. Ja rozumiem, że niekiedy trudno jest pogodzić się z błędnym pojmowaniem czegoś, ale dla nikogo nie powinno być ujmą przyznanie się do pomyłki. Każdemu może się zdarzyć błąd. Spróbuj przeczytać w jakimś fachowym opracowaniu (najlepiej podręczniku dla szkoły o profilu samochodowym) co to jest amortyzator i co tłumi zastosowany w sprężystym zawieszeniu pojazdu. Teoria bywa pożyteczna – bo opisuje i objaśnia to co spotykamy w praktyce i nie zawsze potrafimy sami zrozumieć, a czytanie dobrych podręczników nie boli. Poleganie wyłącznie na wiedzy zasłyszanej od „kolegów z podwórka” przeważnie prowadzi do błędów i niezrozumień. Używanie różnych dziwnych określeń pochodzących często z obcych języków, lecz tak zniekształconych, że nie oddają już pierwotnego znaczenia – jest domeną różnych niedouczonych ludzi uważających się, albo starających się wmówić otoczeniu jakimi są „fachowcami”. Nie rozumiem po co określać zawieszenie mianem „zawiasy”, albo co to są „lagi”?To jest właśnie pierwszy krok do błędów, niedomówień i nieporozumień - czego przykłady mamy nawet w tej dyskusji. Pozdrawiam – apelując również do innych Kolegów o odrobinę rozsądku i precyzji w przekazywaniu swoich myśli innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syreniarz Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 shl m04,z silnikiem s01, nie jest to wiatr", dkw-ka miała pojedynczą rame. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyrograf15 Napisano 1 Marzec 2010 Share Napisano 1 Marzec 2010 I tu sie zgadzam. Na żelbeton tylko ruski czołg pomoże :)Ja pisze o zewnętrznej częci elementu nr9, wewnątrz jet faktycznie tylko posmarowana sprężyna. Smar ma smarować ale i tłumić. Proponuje eksperyment. Potrzebna jest rurka z pasownym tłokiem. Może być obcieta pomka rowerowa. Należy przesuwać tłok posmarowny smarem a następne napełnić pomke smarem stałym do pełna i wtedy spróboawać. To działa tak samo. Opór jaki powoduje przesuwanie smaru jest jak sądze większy jak przesuwanego powietrza. Jeżeli tak nie jest to czemu intrukcja zaleca napełnienie smarem do pełna zawieszenia a nie tylko posmarowania.Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
płetwal Napisano 1 Marzec 2010 Share Napisano 1 Marzec 2010 lupo55 nie ma sprawy poprawiam sie ja napisałem zawias a powinno być zawieszenie przepraszam zachowałem sie jak gówniarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyrograf15 Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 Typowe M-05, sztywny tył jak w 04 i towociak z przodu jak w 06.Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HD1940 Napisano 2 Marzec 2010 Share Napisano 2 Marzec 2010 Tak Hansdekawka, odpuszczam, faktycznie nawet ruski czołg nie pomoże, a jak mawiała moja babcia: a upór lekarstwa nie wynaleziono". Bulba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyrograf15 Napisano 1 Marzec 2010 Share Napisano 1 Marzec 2010 Instrukcja podaje 45cm3 smaru na lage. Jeżeli puszka smaru jest potrzena tylko i wyłącznie do posmarowania zawieszenia a nie do amotyzacji to się zgadzam :) Ten smar wypełnia całkowicie przestrzeń pomiędzy tulejami elementu nr9 i jest wraz z lagą przsuwany w elemencie nr1. To przepychanie smaru i opór jaki stawia powoduje tłumienie zawieszenia. Oczywiście że wpływ na działanie ma rodzaj smaru jak i temperatura. Rozwiązanie zdecydowanie gorsze od tłumienia olejowego, nie mniej takie jest i jakoś działa. Niedowiarkom proponuje tylko posmarować takie zawieszenie i zobaczyć jak wspaniale skacze i dobija na najmniejszej nierówności. Co do nazewnictw nie upieram się przy towociaku, ja je znam pod taką nazwą zwyczajową. Ciekawe jak koledzy je nazywają?Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pytanie
kokesh
Co to za motocykl ? Pozdro...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
56 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.