ashe Napisano 5 Marzec 2009 Autor Share Napisano 5 Marzec 2009 Od czego to może być? proszę o pomoc w identyfikacji. pozdrawiam i z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dario.czolgiem1 Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 Jak dobrze widzę-to będzie kolego od T-34. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esterendensen Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 Niestety nie jest to gAska od T 34... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zebu74 Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 Pewnie będzie to fragment gąski od radzieckiego SU.pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matrix14xxx Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 Mi wygląda jak połówka od KW lub IS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zebu74 Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 To może być SU,tylko na fotce widoczna jest wewnętrzna (gładka) strona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 jest to połówka dzielonego ogniwa, stosowanego czasami w czołgach KW, IS i działach samobieżnych na ich podwoziach (SU-152, ISU-152, ISU-122)Co drugie ogniwo w gąsienicy było składane z dwóch takich elementów.Zdrów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cronos Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 jaki był sens takiego dzielenia gąsienic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 A o to juz zapytaj radzieckich konstruktorów konstruktorów :)Tak samo mnie zastanawia, jaki był sens używania w T-34 gąsienic składających się z dwóch typów, nie wymiennych między sobą ogniw. Podobnie było w przypadku Tigera II ale tam mogło to być uzasadnione niesymetrycznym umieszczeniem zebów prowadzących - stosowano dwa rodzaje ogniw, ale dzięki temu można je było zakładać zarówno z lewej jak i prawej strony (w przypadku Tigera I ogniwa lewe" i prawe" były niewymienne). W T-34 zęby prowadzące znajdowały się na środku ogniwa, te że nie było różnicy, gdzie jest przód-tył / lewa-prawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cronos Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 W T-34 chodzi najprawdopodobniej o mały kąt zagięcia gąsienic na przednim kole, zęby by po prostu na siebie nachodziły i przeszkadzały. A tak przerwa eliminowała ten problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 5 Marzec 2009 Share Napisano 5 Marzec 2009 W tym przypadku nie chodzi mi o brak zęba na co drugim ogniwie, ale o spsób ich łączenia. Możliwe, że konstruktorzy, przewidując poziom wyszkolenia i kultury technicznej przyszłych użytkowników swojego arcydzieła" skonstruowali gąsienice idiotoodporne" aby nie dało się połączyć ze soba dwóch zębatych" ogniw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 6 Marzec 2009 Share Napisano 6 Marzec 2009 Widzę iż ostatnio temat połówek często tu tej gości .... może też trochę postaram się namieszać.Ja bym się przychylił do stwierdzenia iż jest to połówka z IS`a ( co prawda brakuje zdjęcia drugiej strony tej gąski jak i wymiarów ). Gąska od IS`a miała 650 szerokości i odległość miedzy szpilkami 160. Na rysunku gąska IS`a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 6 Marzec 2009 Share Napisano 6 Marzec 2009 Na rysunku gąska IS`a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 6 Marzec 2009 Share Napisano 6 Marzec 2009 Niestety nie znalazłem wymiarów gąski KW, ..a nie mam pewności iż posiadała ten sam wymiar co gąska od IS`a.Ale zwróćcie uwagę na mały ząb na połówce gąski KW ... .. na połówce gąski IS`a nie występuje taki ząbek.Na rysunku gąska KV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 6 Marzec 2009 Share Napisano 6 Marzec 2009 Poszukajmy jeszcze wymiarów gąsek KV i może ashe zmieści nam zdjęcie drugiej strony gąski + poda wymiaryA dla ciekawskich parę przykładów gąsek z T-34 ... zwróćcie uwagę na wymiary 500 i 550 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 6 Marzec 2009 Share Napisano 6 Marzec 2009 No i dalej by Wam namieszać do końca zamieszczam trzy przykłady wykorzystania połówek w T-34 Połówka wykorzystywana do zwiększenia powierzchni gąsienicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 6 Marzec 2009 Share Napisano 6 Marzec 2009 # Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 6 Marzec 2009 Share Napisano 6 Marzec 2009 W przypadku połówek stosowanych w T-34 wydaj mi się iż były one przeznaczone do zwiększenia powierzchni gąsienicy w przypadku poruszania się czołgu w trudnych warunkach terenowych .. no i jak to w warunkach wojennych przy okazji zaczęto stosować je w normalnej eksploatacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
f35jsf Napisano 6 Marzec 2009 Share Napisano 6 Marzec 2009 Hmmm do tej pory myślałem że IS i KW jeździły na gąsienicy tej samej szerokości. Tylko nie mam pojęcia skąd mi się to wzięło. Z mądrych (chyba??:))) książek wynika, że KW-1 i KW-2 poruszały się na gąskach o szerokości 698,5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 6 Marzec 2009 Share Napisano 6 Marzec 2009 A czy polowki IS i T-34 byly wymienne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 6 Marzec 2009 Share Napisano 6 Marzec 2009 No to jesteśmy zgodni ja znalazłem dwa wymiary gąsek KV jeden 700 i to by się zgadzało . A drugi wymiar .... dużo mniejszy . Poszukam jak wrócę z Manhattan`u Dzięki Paweł .. jak zwykle jesteś niezawodny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 6 Marzec 2009 Share Napisano 6 Marzec 2009 Z tym poszerzaniem gąsienic w T-34 przy pomocy połówek to mnie zagiąłeś (nie pierwszy raz). Masz może jakieś zdjęcie użycia tego rozwiązania w praktyce?Zdrów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 7 Marzec 2009 Share Napisano 7 Marzec 2009 Czekając aż ashe zapoda nam lepsze zdjęcia i poda wymiary napiszemy spokojnie kolejny doktorat na temat klepek Połówki miały taki sam wymiar jak pełne klepki więc były wymienne Musze przekopać trochę śmieci i mam nadzieję że odnajdę zdjęcie z zastosowaniem połówek ..... ale,ale aby Wam namieszać w sobotni poranek wrzucę Wam może taką fotkę ISU 122 he,he Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zebu74 Napisano 7 Marzec 2009 Share Napisano 7 Marzec 2009 SU-100 z Dżonowa,dobrze widać gąski".pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zebu74 Napisano 7 Marzec 2009 Share Napisano 7 Marzec 2009 zapomniałem dodać,że wyrażnie widać zastosowanie połówek.pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.