Skocz do zawartości

Jakie to czołgi Ferdynand projektował


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
http://luxclub.pl/kat,1016271,wid,10719049,wiadomosc.html?ticaid=67967

Ferdynand Porsche był czołowym projektantem III Rzeszy. To jemu zawdzięczamy powstanie Volkswagen nazywanego w Polsce Garbusem, uznawanego dziś za kultowy pojazd. O stworzenie auta dla ludu poprosił go sam Hitler, który bardzo cenił i podziwiał konstruktora. Znał go z wyścigów samochodowych, w których Porsche osobiście brał udział, nonszalancko trzymając ręce w kieszeniach spodni. Masowa produkcja rozpoczęła się 1938 roku. W czasie wojny projektował czołgi - Leopard, Niger, Maus i pojazdy bojowe."
Napisano
Szkoda tylko, że nie napisali całej prawdy, jak to wielki konstruktor Porsche jeździł prywatnie Citroenem....
Napisano
Mnie najbardziej zaintrygował czołg NIGER" chyba taki czarny na dużych chromowanych kołach i skaczący w rytm muzyki a także drugowojenny Leopard ( dobrze ze nie Rysiec) który przed wrzuceniem tekstu w translator przez autora był najprawdopodobniej Panterą.
Napisano
Hej

Zapewne macie rację. Gwoli ścisłości wypada jednak dodać, że w czasie II ws istniał program budowy niemieckiego czołgu o nazwie Leopard - a mianowicie VK 1602. Miał to być 20-tonowy czołg rozpoznawczy uzbrojony w armatę 50 mm. Prace prowadzone były w 1942 przez firmy MIAG (podwozie) i Daimler Benz (wieża). Nie wiem niestety czy F.Porsche miał z nimi cokolwiek wspólnego. W każdym razie program przerwano przed ukończeniem budowy prototypu, gdyż zaczęło wychodzić z kalkulacji, że w produkcji wóz nie będzie wiele tańszy od Pantery a więc bardziej opłaca się zrobić rozpoznawczą wersję Pantery.
Napisano
Jakoś nie dodali że Porsche przegrał z Henschel'em w wyścigu technologicznym w pojedynku na prototyp Tygrysa, a zdanie że czołowemu projektantowi III Rzeszy zawdzięczamy Garbusa nijak się ma do wojny, a już na pewno nie było to ani jednym z czołowych przedsięwzięć Rzeszy dla tego konstruktora (właściwie dla zakładów).

Zgodzę się z tym, że Ferdynand był ulubionym projektantem Hitlera ale nie czołowym III Rzeszy.

Nie zagłębiałem się w temat Porsche, stąd nie wiem czy w czasie wojny zatrudniał robotników przymusowych(osobiście myślę że tak), ale jakby tak było to wypadałoby wspomnieć w tym światłym artykule. Wszyscy wiedzą że wielkie niemieckie zakłady jak IG Farben, Siemens, BMW, Daimler i inne eksploatowały ludzi, nie wszystkie się do tego przyznają.
Napisano
Wiedza autora na temat samochodów jest porównywalna do tej w temacie czołgów
Masowa produkcja rozpoczęła się 1938 roku"
pomijając schwimmy, kible i wojskowe garbacze, cywilnych VW w latach 1941-44 wyprodukowano 630 sztuk. Masowo jak cholera

W ogóle cały ten artykuł" wygląda jak zlepek różnych informacji z różnych źródeł, stworzony na zasadzie ctrl+C ctrl+V, bez zadania sobie trudu aby ułożyć to we w miarę logiczną całość. Wstyd by mi było dać to komuś do przeczytania, nie mówiąc o podpisaniu się pod tym własnym nazwiskiem
Napisano
Prawdą jest, że pomysl był niezły. Samochód dla rodziny za 1000 RM. Ledwie Adolf wygłosił przemówienie inicjujące 7 marca 1934, rzucając pomysł, który konstruktorzy złapali, a juz w lipcu tego samego roku wózek jest zaprojektowany.
Potem mamy okres ślimaczenia się i wreszcie na początku 1937 roku DAF rusza z akcją propagandową KDF-Wagen. Buduje się 90 tysięczne miasto z fabryką samochodów. 340 tysięcy ludzi zapisuje się na akcję specjalną i wkleja do specjalnej książeczki oszczędnościowej specjalne znaczki po 5 marek. Pięknie. Potem okazało się, że do upadku tysiącletniej wyprodukowano zaledwie około 1000 cywilnych wozów, ale klienci specjalnie nie burzyli się, bo państwo zapewniło im zastępcze pojazdy, często pancerne, opancerzone, z dodatkowymi atrakcjami...
Napisano
Kiedyś w TV pokazywali prototyp garbusa,wyprodukowała go bodajże firma Tatra ,po aneksji Czech Porsche zaprezentował trochę ulepszoną wersję Adolfkowi, model miał nawet otwierane drzwi i klapy.
Napisano
W latach 60 tych VW musiał zapłacić Tatrze 3000000 marek niemieckich za wykorzystanie patentów".
Z drugiej strony dziwie się czemu Czesi po wojnie robili doskonałe samochody i rozwijali niezależnie technologie a my musieliśmy tłuc licencje i o wszystko prosić o zgodę w Moskwie. Czyżby polska była bardziej zależna od sojuza niż Czechosłowacja?
Napisano
To było takie pytanie retoryczno-sarkastyczne Huku :) Ale niestety w mediach karmi się nas od 20 lat ,że byliśmy najweselszym barakiem, oknem wystawowym bloku wschodniego, i byliśmy tak niezależni, że nie nawet pozwoliliśmy Sowietom interweniować u nas zbrojnie ...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie