Skocz do zawartości

Polonez Borewicz.


herrmateuss

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!
Temat moze troche nietypowy ale tutaj chyba najbardziej sie nadaje.
Kilka lat temu kupiłem od pewnej pani Poloneza. W samochodzie pracuje 2 litrowy silnik fiata. Samochód jest w bardzo dobrym stanie mechanicznym i blacharskim (wersja ocynkowana). Problemem jest niestety wnetrze pojazdu - fotel pasazera podsufitka itp. I tu mam pytanie czy ktos z was posiada informacje gdzie moge dostac czarny welurowy (nie materialowy) fotel , podsufitke i czarne panele drzwiowe oraz dokłake pasa przedniego plastikową ( taka jaka byla w modelu prima) Wdzieczny bylbym tez za info nt. gadzetow zwiazanych z FSO bo to kawał historii polskiej motoryzacji ktora warto uratowac od zapomnienia.

Napisano

Własnie wracam z garazu...
Felgi 9 calowe ajdowe" z lat 80 tych w komplecie dostałem 4 sztuki felg z chromowanymi kołpakami. Silnik podobno milicyjny" :) z fiata 132 na gazniku webera
most tylni jugosłowiański. Lampy przód to H4 produckcji bratniego NRD. Radio to niesmietelne Safari ( niestety był uning" i ktos wyciał wielkie dziury na glosniki w tapicerce na dzrzwiach).Lusterka eksportowe" wykonane przez jakas społdzielnie.
Na samochodzik w bursztynie" ostrze sobie zeby od kilku lat (widzialem ostanio w Ładzie ale wlasciciel nie chcial za chiny sprzedac)
Fotel welurowy nie do dostania jesli ktos mówi ze ma tego w stodole od groma to z pocałowaniem reki biore(zawsze co do czego byl to szmaciak od carówki)
Naprwde trudno sie robi o podstawowe czesci do tego modelu lampy tylnie z plaskim odblaskiem nie do dostania
podsufitka jest innej dlugosci niz w wersjach z szyba w tylnym slupku. Kły zderzaków tez sa nietypowe ( podobne do tych w truckach nie maja nic wspolnego z tymi jakie byly w 90 procentach pozostałych wiec musiałem klepac młotkiem z tego co bylo) wersja ktora posiadam nie ma listw bocznych ani chromowanych ramek drzwi resory tylnie sa dwupiórowe a standardowo byly 3 piorowe.
A na koniec fotka dzieła OBR FSO.

Napisano
hmm, jaki to rocznik dokładnie ?? na allegro bym szukał na Twoim miejscu - polecam tez stronkę www.youngtimer.pl :) tam Ci dokładnie doradzą co i jak :)


poldon fajny :) ale ja się kocham w dużych fiatach :P
Napisano

Nie to logo pierwszych wersji...

Poloneza stowrzył ten sam konstkruktor na któego desce kreślarskiej pojawił się nieśmiertelny Golf, nawet tam było Maserati :)))

Silnik faktycznie fiata 132 2.0 - 112 km na potrzeby szeroko pojętych VIPów, Milicji Obywatelskiej i organów ścigania ( w żargonie oficerów MO i SB - rygada pościgowa"). Coś w tym było, bo wierzyć nie wierzyć, Poldek z dwulitrówką pod maską wyciągał ponoć nawet 190 km, co na warunki ówczesnej motoryzacji było czymś.

Potem (od 1986) były chyba wersje z silnikami turbodoładowanymi - 190 km pod maską i poniżej 10 sekund do setki (!!!).

Pewnie też wózki dla esortu" i wersje rajdowe.

Napisano
Spokojnie Swiety82 jeszcze troche czasu az umrze ostania carówka i polonez odzyska nalezne miejsce w historii nikt nie bedzie wspominał psujacych sie trupów a wzdychał do linii nakreslonych przez Giorgetto Giugiaro
Napisano
Swego czasu pracowałem w FSO na linii montażowej Poloneza.
Rozmawiałem tam kiedyś z inżynierem i opowiadał mi że Polonez miał mnieć nowoczesne zawieszenie, całą rodzine silników i inne wersje nadwoziowe.
Niestety z przyczyn ekonomicznych całe podwozie i mechanike poldek odziedziczył po fiaciorze...
Napisano
herrmateuss - chyba nie popelnie wielkiego wykroczenia podajac Ci adres Forum Polskiej Motoryzacji :
http://syrena10.vipserv.org/forum/index.php
pozdrawiam
  • 5 years later...
Napisano
Witam

Ja odgrzewam kotleta i jednocześnie apeluję o pomoc w poszukianiach w miarę dobrego Borka;)

Pozdrawiam

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie