herrmateuss Napisano 2 Październik 2008 Autor Napisano 2 Październik 2008 Witam!Temat moze troche nietypowy ale tutaj chyba najbardziej sie nadaje.Kilka lat temu kupiłem od pewnej pani Poloneza. W samochodzie pracuje 2 litrowy silnik fiata. Samochód jest w bardzo dobrym stanie mechanicznym i blacharskim (wersja ocynkowana). Problemem jest niestety wnetrze pojazdu - fotel pasazera podsufitka itp. I tu mam pytanie czy ktos z was posiada informacje gdzie moge dostac czarny welurowy (nie materialowy) fotel , podsufitke i czarne panele drzwiowe oraz dokłake pasa przedniego plastikową ( taka jaka byla w modelu prima) Wdzieczny bylbym tez za info nt. gadzetow zwiazanych z FSO bo to kawał historii polskiej motoryzacji ktora warto uratowac od zapomnienia.
woytas Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 j se chcialem zawsze kupic galke do zmiany biegow w postaci zalanego samochodzika w plexi czy jakiejs zywicy-ale Twoj borweicz pierwsza klasa !
longwood Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 no polonez to nie jest polonez jak nie ma tych drewnianych koralików na siedzeniu...
Kaczor82 Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 Łezka się w oku kręci. Mój ojciec miał kiedyś pod rząd dwa takiego samego koloru (w jednym trójka nie wchodziła) ;)
acer Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 z silnikiem Mirafiori ? :) milicyjne" :))
herrmateuss Napisano 2 Październik 2008 Autor Napisano 2 Październik 2008 Własnie wracam z garazu...Felgi 9 calowe ajdowe" z lat 80 tych w komplecie dostałem 4 sztuki felg z chromowanymi kołpakami. Silnik podobno milicyjny" :) z fiata 132 na gazniku weberamost tylni jugosłowiański. Lampy przód to H4 produckcji bratniego NRD. Radio to niesmietelne Safari ( niestety był uning" i ktos wyciał wielkie dziury na glosniki w tapicerce na dzrzwiach).Lusterka eksportowe" wykonane przez jakas społdzielnie.Na samochodzik w bursztynie" ostrze sobie zeby od kilku lat (widzialem ostanio w Ładzie ale wlasciciel nie chcial za chiny sprzedac)Fotel welurowy nie do dostania jesli ktos mówi ze ma tego w stodole od groma to z pocałowaniem reki biore(zawsze co do czego byl to szmaciak od carówki)Naprwde trudno sie robi o podstawowe czesci do tego modelu lampy tylnie z plaskim odblaskiem nie do dostaniapodsufitka jest innej dlugosci niz w wersjach z szyba w tylnym slupku. Kły zderzaków tez sa nietypowe ( podobne do tych w truckach nie maja nic wspolnego z tymi jakie byly w 90 procentach pozostałych wiec musiałem klepac młotkiem z tego co bylo) wersja ktora posiadam nie ma listw bocznych ani chromowanych ramek drzwi resory tylnie sa dwupiórowe a standardowo byly 3 piorowe.A na koniec fotka dzieła OBR FSO.
herrmateuss Napisano 2 Październik 2008 Autor Napisano 2 Październik 2008 Jesli macie jakies cudo motoryzacji polskiej nie dajcie mu zginąc
blackdog Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 hmm, jaki to rocznik dokładnie ?? na allegro bym szukał na Twoim miejscu - polecam tez stronkę www.youngtimer.pl :) tam Ci dokładnie doradzą co i jak :) poldon fajny :) ale ja się kocham w dużych fiatach :P
Pablo02 Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 Dla miłośników Poldków, zagadka: jaki element widoczny na zdjęciu jest nieoryginalny ( dla tego rocznika )? Pozdrawiam!
herrmateuss Napisano 3 Październik 2008 Autor Napisano 3 Październik 2008 Moze halogeny bo powinny byc chromowe
acer Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 Nie to logo pierwszych wersji...Poloneza stowrzył ten sam konstkruktor na któego desce kreślarskiej pojawił się nieśmiertelny Golf, nawet tam było Maserati :)))Silnik faktycznie fiata 132 2.0 - 112 km na potrzeby szeroko pojętych VIPów, Milicji Obywatelskiej i organów ścigania ( w żargonie oficerów MO i SB - rygada pościgowa"). Coś w tym było, bo wierzyć nie wierzyć, Poldek z dwulitrówką pod maską wyciągał ponoć nawet 190 km, co na warunki ówczesnej motoryzacji było czymś.Potem (od 1986) były chyba wersje z silnikami turbodoładowanymi - 190 km pod maską i poniżej 10 sekund do setki (!!!). Pewnie też wózki dla esortu" i wersje rajdowe.
Swiety82 Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 Poldek w Coupe'cie to jest rarytasik :) kiedyś nawet jakiś program był na ten temat w tv... ale prawdę mówiąc kredens" 125p bardziej mi się podobna jakoś....
herrmateuss Napisano 4 Październik 2008 Autor Napisano 4 Październik 2008 Spokojnie Swiety82 jeszcze troche czasu az umrze ostania carówka i polonez odzyska nalezne miejsce w historii nikt nie bedzie wspominał psujacych sie trupów a wzdychał do linii nakreslonych przez Giorgetto Giugiaro
wm71 Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 Swego czasu pracowałem w FSO na linii montażowej Poloneza.Rozmawiałem tam kiedyś z inżynierem i opowiadał mi że Polonez miał mnieć nowoczesne zawieszenie, całą rodzine silników i inne wersje nadwoziowe.Niestety z przyczyn ekonomicznych całe podwozie i mechanike poldek odziedziczył po fiaciorze...
Kuba_70 Napisano 7 Październik 2008 Napisano 7 Październik 2008 herrmateuss - chyba nie popelnie wielkiego wykroczenia podajac Ci adres Forum Polskiej Motoryzacji :http://syrena10.vipserv.org/forum/index.phppozdrawiam
senectus Napisano 7 Październik 2008 Napisano 7 Październik 2008 autotest poldka w top gear, niestety po anglickuhttp://pl.youtube.com/watch?v=c-STbBiT0zM
herrmateuss Napisano 7 Październik 2008 Autor Napisano 7 Październik 2008 Bylo sto razy na wszystkich mozliwych forach.P.S nadal szukam czesci i prosze o info!
Mruk Napisano 30 Maj 2014 Napisano 30 Maj 2014 WitamJa odgrzewam kotleta i jednocześnie apeluję o pomoc w poszukianiach w miarę dobrego Borka;)Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.