Skocz do zawartości

Opel Maultier / Sd.Kfz. 3


Lemeryt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 236
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
co to znaczy szczegółów samej ramy ?
rama to zwykła rama od ciężarówki do której dokręcano ramę podwozia gąsienicowego złożoną z 2 części
jedna pokazał maru a 2 to 3 rury w formie trapezu z bardzo prostym mechanizmem naciągu kół napinających jednak ten element jest konieczny bo on wyznaczał geometrie" połączenia
miedzy rama główna i podwozia gąsienicowego
do ramy podwozia były mocowane wózki jezdne i most napędowy naiprawdopodobniej identyczny jak w ciezarówce
generalnie proste jak budowa cepa
Napisano
yoony ma rację, tyle że most w maultierze był inny niż w blitzu, nie wiem jak z przełożeniami. W każdym razie z zewnątrz był trochę podobny do finalnego mostu blitza.
Pozdr
Napisano

niema sie co oburzać
tak wygląda cep" 2 płytki na wspólnej osi ustawiane przy użyciu łomu do tego te 2 otwory i blokowane śrubą
widać ostatnia część ramy

Napisano
Hej Yoony !!
Wcale się nie tam tego, tylko jestem upierdliwy ... he,he
Dzięki za zdjęcie, teraz jestem w kropce .......
Czy stosowano również innego „ typu „ naciągacze ( tak jak były różne koła )
Napisano
To konkretne jest z Opla
czy mogą być inne nie zdziwił bym się.

a jakie masz?
może w ten sposób będzie prościej?
maila w razie czego masz pod nickiem.
Napisano

Od naszego wspólnego znajomego dostałem zdjęcie przedstawiające napinacz, nie bardzo pasuje od znanych mi napinaczy więc na razie drażę temat......
Wiadomo w większym gronie zawsze dumanie idzie lepiej ..... zresztą na pewno wielu na tym forum z zaciekawieniem ogląda każde rozwiązanie techniczne którego na normalnym zdjęciu nie można zobaczyć.

Pozdrawiam
Woodhaven

Na zdjęciu Ford + 2 cm Flak

Napisano
No i wszystko wiadomo, szukamy dalej.
Postaram się dokopać do jakiejś dokumentacji.
Może ktoś posiada Waffen Arsenal Maultier
http://www.odkrywca.pl/forum_pics/picsforum22/sb34a.jpg
  • 2 weeks later...
Napisano
świdry widoczne z tyłu to nie mocowania odciągów tylko uziemienia stacji, często sie łamały końcówki więc dlatego tyle było w zestawie. Bardzo podobne używane były w sprzęcie radiolokacyjnym ZSRR po II wojnie światowej, jeżeli chodzi o budowę to w górnej części powinny mieć 2 przeciwległe otwory służące do włożenia przetyczki którą obracało się świder, dodatkowo powinna z boku wystawać śruba z nakrętką typu motylek do przykręcenie miedzianej linki.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie