Skocz do zawartości

Honker czy Niva???


Maniek7_2006

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam

Mam dylemat ponieważ planuje kupić samochód w teren i nie wiem co wybrać, czy Nivke" czy Honkera, prosiłbym Szanowne Grono o wydanie opinii co lepsze w teren i na normalną drogę.

Z góry dzięki

PozdrO
  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
powiem tak:
Niwa jak to ruskie dzieło gniotsa nie łamiotsa(jeśli chodzi o blache) ,ale droga w częściach ,słaba skrzynia redukcyjna i delikatny przedni napęd na szarżowanie w terenie
honker nie znam jego walorów tzn.dobrych i złych stron z tego co słyszałem to paliwożerny
z innej beczki,kolega miał kiedyś rumuńskiego muszela(pisze jak sie mówi)na rajdach terenowych nie miał sobie równych wysiadały przy nim merce i rowery,a większość zawodników chciała go od niego odkupić,ale to auto już chyba jest nie do dostania
Napisano
Byłbym zwolennikiem Tarpana, tylko z którego roku, z jakim silnikiem, i jakimi mostami. Bo tam kiedyś kładli silnik od Poloneza i tylny most od Żuka, a takiego egzemplarza zdecydowanie bym nie polecał.
Napisano
Niva to była dobra koncepcja samochodu terenowego (nieduży, dobrze radzący sobie w terenie) niestety kultura techniczna wykonania pociągająca za sobą awaryjność zwłaszcza byle pierdół utrudniających życie bywała zatrważająca. Znałem los Niv jakie miałem w firmie, i po kilkuletniej eksploatacji prawie stale cyklicznie wymagały wizyt u mechanika. Chociaż producent chwali je jako sprzęt na wyposażeniu armii kanadyjskiej.

Tarpan Honker - chyba że masz sporo na paliwo i byłbyś zdecydowany nocować w terenie korzystając z samochodu.
Niektórzy sobie chwalą, ale jak dla mnie po prostu nieco za duże.

Rumuński to był Muscel - rumuńska wersja sowieckiego Gaz-a.

Ze wszystkich sprzętów terenowych jakie były u mnie w firmie najlepiej UAZ-y.
Napisano
Też kiedyś myślałem nad terenówką, i bardzo poważnie zastanawiałem się nad Nissanem Terrano, niezbyt duże, dobre, nie wiem tylko jak z częściami.

Tarpanów nie polecam ze względu właśnie na spalanie, a i mechanicznie szału nie ma...
Napisano
Koledzy, dlaczego mówicie,że Tarpan dużo pali nie określając silnika. Polonez jak wspomniałem, to pomyłka, 4CT90 terkotliwy i trochę słaby ale w 10 ropy powinien się zmieścić (bez szleństw), Iveco podobnie, silnik najnowszy i chyba największy mioment obrotowy. Poza tym albo się chce terenówkę, albo samochód który mało pali. Idealnym kompromisem jak zauważył Zbyniek jest kaszlak, bo autentycznie tym pojazdem nigdy nie skapitulowałem, a na największe terenowe opresje starczała saperka i pasażer.
Napisano
zdecydowanie polecam Nive od Tarpana -bruner0 Niva jest droga w częściach ??? sory zajeżdziłem dwie i jakoś tego nie stwierdzam - wiele częsi pasi od zwykłej Łady - oczywiście ma swoje mankamęty -ale Tarpan ma ich więcej -pozdro
Napisano
Huku to zależy gdzie kupowałeś części?Jak na giełdzie lub z alledrogo i używane to nie drogo,ale w autoryzowanym sklepie to za tanie one nie są.
Napisano
Poza tym albo się chce terenówkę, albo samochód który mało pali

Jest takie i takie w jednym co nazywa się Samuraj.
Napisano
Sory nie wziąłem pod uwagę że dla jednego to będą duże pieniądze jeżeli chodzi o części a dala drugiego wręcz odwrotnie –pozdrawiam
Napisano
Przepraszam że trochę nie w temacie, ale czy ktoś może coś powiedzieć o hyundai galloper. Cena stosunkowa niska w porównaniu do innych topowych terenówek, warto go kupić na terenowe wypady?
Napisano
A z czym samurai jest dobry, bo nie wiem, wiem tylko ze mało pali. honker wydaje mi sie że musi być mocny bo sprzęt robiony dla wojska, a nivka ma dobrą blachę jak to powiedział wcześniej jeden z kolegów. Chodzi mi o autko w które można dużo załadować na długie wyprawy i ewentualnie się przespać więc odpowiada mi honker

Pozdrawiam

PS. jakie honker ma wady oprócz tego że jest paliwożerny?
Napisano
Huku ja ostatnio wydałem 2tysie na nowy motor(czyt.silnik),nie wspomne o kosztach ubocznych(rozrząd+napinacz,przekładka,transport etc.i inne drobiazgi co wychodzą przy okazji :)) ),ale się zgodzę z tym że dla jednego to dużo a dla drugiego nie wiele,takie tam grosze co by i tak baba na waciki wyciągnęła :P
Napisano
Szanując medialną przewagę Samurajów, warto byłoby zrobić jakiś rankinkg pojazdów użytkowych o dobrych parametrach w terenie. Celowo nie nazywam ich terenowymi, bo to dziś zaczepia o sporty ekstremalne. Jednak na forum trudno założyć tabelkę do głosowania, może ktoś ma pomysł jak to zrobić, jak wyznaczyć współczynnik użyteczności pojazdu w terenie.
Napisano
szym - o jakiej medialnej przewadze piszesz ?

użytkowałeś kiedyś samuraja ? to nie żadna medialna przewaga tylko real - Czemu np. Bocian na pilota używa samuraja a nie nivę czy Honkera.

Czy są lepsze samochody - na pewno są - Landrovery, Mercedesy, Hummery, Nissany, Toyoty

Tyle że niestety cena tak x 10 (nawet za używane samochody).
Napisano
Stary Patrol Y 60. Można znależć za ok.10 tyś, pojazd pancerny i prosty przód i tył na resorach mosty jak w starze 66 właśnie taki naprawiam i jestem nim zachwycony.
Napisano
Wybiorę Honkera, tylko z nowym silnikiem i nowymi mostami, a samuraj odpada bo jest za mały, brak miejsca na ewentualne przespanie się, brak miejsca na graty na dłuuuższą wyprawę, no i tak samo z nivką.

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam Serdecznie!

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie