pająk Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 Dostałem jakiś czas temu prezent w postaci kilkuset kg samochodowych wykopków wrześniowych, z których duża część dała się zidentyfikować jako pozostałości ciężarówki Polski Fiat 621 L. Z miejsca znalezienia można wnioskować, że był to prawdopodobnie samochód służący w Warszawskiej Brygadzie Pancerno-Motorowej. Może ktoś wie o istniejących (a najlepiej będących do sprzedania lub na wymianę) częściach tego historycznego pojazdu (oczywiście mówię ogolnie o modelu 621 a nie o egzemplarzu, którego części mam). Plan maximum to skompletowanie ciężarówki w dużym stopniu oryginalności, remont i doprowadzenie do stanu jeżdżącego w celu udziału w rekonstrukcjach, pokazach itd. – ogólnie chodzi mi o upowszechnianie wiedzy o II RP i Wrześniu 39. Możliwe przekazanie samochodu w depozyt jakiemuś sensownemu muzeum. Plan minimum, cóż… konserwacja zachowawcza tego co uda się zebrać i ekspozycja u mnie prywatnie. Co warunkuje rozpoczęcie remontu? Zdobycie ramy i silnika (o kabinie nawet nie marzę, rzecz nierealna). Szukam też kontaktu z ludźmi, którzy kompletują lub remontują taką ciężarówkę.Na obrazku: w głębi po prawej lewy przedni błotnik, obok niego tylny hamulec i dwa przednie - wszystkie bez bębnów. bliżej przekładnie kierownicze i elementy mocowania resorów oraz przegub wału napędowego. Po prawej stronie niezidentyfikowane elementy (podtrzymujące?).
pająk Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 Koła zębate rozrządu i skrzyni biegów oraz części obudowy mechanizmu różnicowego (niezidentyfikowany).
pająk Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 To co na pierwszym zdjęciu w powiększeniu.
pająk Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 Na drugimm planie przednie resory do 621, z przodu części niezidentyfikowane.
pająk Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 Mechanizm włączania biegów - u góry po prawej foto z rozbiórki.
pająk Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 Element, którego nie jestem pewien, czyli przegroda silnikowa - od Fiata?
pająk Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 Dzięki poszukiwaczom z Tomaszowa Lubelskiego zakupiłem dalsze części - na zdjęciu pochwa tylnego mostu, wał napędowy (chyba jednak z innego auta) i tylny resor do 621.
pająk Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 Dodatkowo dwa kompletne tylne hamulce, 3 dźwignie i cięgło układu hamulcowego plus trochę kluczy z oryginalnego wyposażenia.
pająk Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 Ładnie zachowane przeguby wału napędowego, elementy zawieszenia i gaźnik (w stanie tragicznym ale kompletny).
pająk Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 Na koniec zachowane 3 Fiaty, o ktorych pewnie wszyscy wiedzą. Pierwszy z Centralnego Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach. Foto z sieci.
pająk Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 Drugi (z kabiną nowszego typu) z Muzeum Pożarnictwa w Alwerni. Foto z www.ospalwernia.cba.pl/muzeum.html
pająk Posted November 18, 2007 Author Posted November 18, 2007 Ostatni to właściwie model R z Muzeum Techniki w Warszawie (zdjęcie z Forum Polskiej Motoryzacji). Podobno mają też 621L, ale fotki nie znalazłem, pewnie stoi w magazynie. Ktoś dorzuci kolejnego zachowanego Fiata?
topas Posted August 6, 2010 Posted August 6, 2010 Witam,Noszę się z zamiarem odwiedzenia Muzeum Techniki, właśnie po to by zobaczyć widocznego na zdjęciu powyżej Fiata. Powstaje tylko pytanie; w którym z oddziałów jest on eksponowany?? (W-wa, ul.Filtrowa? / Huta Żelaza w Chlewiskach za Radomiem?)Niestety strony Muzeum Techniki i oddziałów Muzeum Motoryzacji nie podają spisu eksponatów ani ekspozycji (jeśli tak, nie ma info o Fiacie 621)Z góry dziękuję, jeśli ktoś posiada świeże informacje.
polsmol Posted August 14, 2010 Posted August 14, 2010 PF 621 jest na filtrowej a przynajmniej był tam trzy miesiące temu. Są tam też dwa samochody zamkowe" czyli Packard i Cadillac (opancerzony). Miłego zwiedzania.
Berlin Posted September 14, 2010 Posted September 14, 2010 Mam pytanie z ktorej strony byl umiejscowiony wlew paliwa?Od strony kierowcy przed tylnia osią?Przegladam zdjecia ale nie zauwazylem na zadnym tego elementu
zygamun Posted December 15, 2010 Posted December 15, 2010 Witam. Niech ktoś mnie też oświeci z tym zbiornikiem paliwa.Jeśli wz.34 i C4P są pochodnymi od Fiata 621 to zbiornik paliwa jest typu opadowego,i znajduje się między przednią szybą a podnoszoną maską.Tylko gdzie jest korek wlewu?Czy w pasie podszybowym czy lało się paliwo po podniesieniu maski.Takie rozwiązanie jest w ciągnikach C 330 czy C 360.
pająk Posted July 8, 2011 Author Posted July 8, 2011 hm... nie zaglądałem dawno, a widzę że są nowe (czyli sprzed roku) wpisy. s_boj - na razie finału nie ma, przez ostatnie lata moją główną aktywnością była praca nad książką o Mikrusie, którą niedawno ukończyliśmy. Tu szczegóły: http://www.facebook.com/MikrusMR300 W tej chwili zabieram się wraz z moim dyplomantem za odtworzenie dokumentacji tylnego mostu Ursusa A. Niedawno powstało w Rzeszowie Muzeum Techniki i Militariów, być może zebrane przeze mnie fragmenty wrześniowego" Polskiego Fiata 621 i Ursusa A znajdą miejsce w ekspozycji, muzeum jest dopiero w fazie rozruchu.Jeśli chodzi o rekonstrukcje to zaczynam od tańszych projektów, na początek idzie Mikrus: http://www.automobilrzesz.pl/samochody_zabytkowe/pl/64,87/2/mikrus.html
polsmol Posted October 4, 2011 Posted October 4, 2011 Wygląda na ambulans sanitarny.Kiedy zrobiono to zdjęcie? Co się z nim dzieje obecnie?
Staw Posted October 6, 2011 Posted October 6, 2011 Zdecie zrobeno 20.9.2011 Ma kompletní rám a je na prodej.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.