Skocz do zawartości
pająk

Polski Fiat 621

Rekomendowane odpowiedzi

Dostałem jakiś czas temu prezent w postaci kilkuset kg samochodowych wykopków wrześniowych, z których duża część dała się zidentyfikować jako pozostałości ciężarówki Polski Fiat 621 L. Z miejsca znalezienia można wnioskować, że był to prawdopodobnie samochód służący w Warszawskiej Brygadzie Pancerno-Motorowej.
Może ktoś wie o istniejących (a najlepiej będących do sprzedania lub na wymianę) częściach tego historycznego pojazdu (oczywiście mówię ogolnie o modelu 621 a nie o egzemplarzu, którego części mam). Plan maximum to skompletowanie ciężarówki w dużym stopniu oryginalności, remont i doprowadzenie do stanu jeżdżącego w celu udziału w rekonstrukcjach, pokazach itd. – ogólnie chodzi mi o upowszechnianie wiedzy o II RP i Wrześniu 39. Możliwe przekazanie samochodu w depozyt jakiemuś sensownemu muzeum. Plan minimum, cóż… konserwacja zachowawcza tego co uda się zebrać i ekspozycja u mnie prywatnie. Co warunkuje rozpoczęcie remontu? Zdobycie ramy i silnika (o kabinie nawet nie marzę, rzecz nierealna). Szukam też kontaktu z ludźmi, którzy kompletują lub remontują taką ciężarówkę.

Na obrazku: w głębi po prawej lewy przedni błotnik, obok niego tylny hamulec i dwa przednie - wszystkie bez bębnów. bliżej przekładnie kierownicze i elementy mocowania resorów oraz przegub wału napędowego. Po prawej stronie niezidentyfikowane elementy (podtrzymujące?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koła zębate rozrządu i skrzyni biegów oraz części obudowy mechanizmu różnicowego (niezidentyfikowany).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na drugimm planie przednie resory do 621, z przodu części niezidentyfikowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm włączania biegów - u góry po prawej foto z rozbiórki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Element, którego nie jestem pewien, czyli przegroda silnikowa - od Fiata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki poszukiwaczom z Tomaszowa Lubelskiego zakupiłem dalsze części - na zdjęciu pochwa tylnego mostu, wał napędowy (chyba jednak z innego auta) i tylny resor do 621.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo dwa kompletne tylne hamulce, 3 dźwignie i cięgło układu hamulcowego plus trochę kluczy z oryginalnego wyposażenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładnie zachowane przeguby wału napędowego, elementy zawieszenia i gaźnik (w stanie tragicznym ale kompletny).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na koniec zachowane 3 Fiaty, o ktorych pewnie wszyscy wiedzą. Pierwszy z Centralnego Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach. Foto z sieci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drugi (z kabiną nowszego typu) z Muzeum Pożarnictwa w Alwerni. Foto z www.ospalwernia.cba.pl/muzeum.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatni to właściwie model R z Muzeum Techniki w Warszawie (zdjęcie z Forum Polskiej Motoryzacji). Podobno mają też 621L, ale fotki nie znalazłem, pewnie stoi w magazynie. Ktoś dorzuci kolejnego zachowanego Fiata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Noszę się z zamiarem odwiedzenia Muzeum Techniki, właśnie po to by zobaczyć widocznego na zdjęciu powyżej Fiata. Powstaje tylko pytanie; w którym z oddziałów jest on eksponowany?? (W-wa, ul.Filtrowa? / Huta Żelaza w Chlewiskach za Radomiem?)

Niestety strony Muzeum Techniki i oddziałów Muzeum Motoryzacji nie podają spisu eksponatów ani ekspozycji (jeśli tak, nie ma info o Fiacie 621)

Z góry dziękuję, jeśli ktoś posiada świeże informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PF 621 jest na filtrowej a przynajmniej był tam trzy miesiące temu. Są tam też dwa samochody zamkowe" czyli Packard i Cadillac (opancerzony). Miłego zwiedzania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie z ktorej strony byl umiejscowiony wlew paliwa?
Od strony kierowcy przed tylnia osią?
Przegladam zdjecia ale nie zauwazylem na zadnym tego elementu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Niech ktoś mnie też oświeci z tym zbiornikiem paliwa.Jeśli wz.34 i C4P są pochodnymi od Fiata 621 to zbiornik paliwa jest typu opadowego,i znajduje się między przednią szybą a podnoszoną maską.Tylko gdzie jest korek wlewu?Czy w pasie podszybowym czy lało się paliwo po podniesieniu maski.Takie rozwiązanie jest w ciągnikach C 330 czy C 360.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hm... nie zaglądałem dawno, a widzę że są nowe (czyli sprzed roku) wpisy. s_boj - na razie finału nie ma, przez ostatnie lata moją główną aktywnością była praca nad książką o Mikrusie, którą niedawno ukończyliśmy. Tu szczegóły: http://www.facebook.com/MikrusMR300
W tej chwili zabieram się wraz z moim dyplomantem za odtworzenie dokumentacji tylnego mostu Ursusa A.
Niedawno powstało w Rzeszowie Muzeum Techniki i Militariów, być może zebrane przeze mnie fragmenty wrześniowego" Polskiego Fiata 621 i Ursusa A znajdą miejsce w ekspozycji, muzeum jest dopiero w fazie rozruchu.
Jeśli chodzi o rekonstrukcje to zaczynam od tańszych projektów, na początek idzie Mikrus: http://www.automobilrzesz.pl/samochody_zabytkowe/pl/64,87/2/mikrus.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląda na ambulans sanitarny.

Kiedy zrobiono to zdjęcie? Co się z nim dzieje obecnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×

Powiadomienie o plikach cookie