Skocz do zawartości

Jesień 2007


karpik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 195
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Dementuję co do Borsuka - nigdy nie magazynuje kości w norze, zżera na zewnątrz albo wynosi daleko, w norze ma super porządeczek, czyściutki mech a zapasy na zimowy letarg ma na sobie - po prostu tłuściutki się robi.
Napisano
Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać,z kolegi Kilera to prawdziwy zoolog,nora sarny? o bobrze to już nie wspomnę-fantastyczne:)))))pozd.
Napisano
wojtekanka oczywiście , że sarny zasypiają w tych norach , normalne taka nora jest oczywiście większa bo to takiej wiadomo ,że sarenka się nie zmieści i dopiero jak już tam wejdzie zasypuje otwór od środka aby np rolnik ciągnikiem jej tam nie wpadł :) pozdrawiam :)
Napisano
sarna jest raczej roślinożerna tak mi się wydaje , a poza tym to chyba nie żyją w norach bo jak by se ją wygrzebały hehe , guzik z bombą to carski grenadierski
Napisano
danieloff a czy ten kolejowy to nie to samo co wojsk inzynieryjnych lub drogowo-kolejowych? Pytam z ciekawosci, bo rozne sie spotyka zdania. Moze to jedno i to samo? Przyklady zwierzatek pasujacych do tej nory walnalem dla rozweselenia atosfery.:)
Napisano
guzik CHEMIN DE FER PARIS ORLEANS- to pewnie francuski kolejowy ale nie jestem pewien , proszę o poprawę jeśli jest inaczej , guzik o którego jest wojna to inżynieryjny ale coś ma wspólnego z koleją , bo typowo carskie kolejowe wyglądają inaczej takie jest moje gdybanie chyba że chodzi o różne okresy czasowe to już co innego
Napisano
Czy te pole często orane?
Jaki większy zwierzak, tym bardziej drapieżnik, rozbiłby się na środku pola?
Może po prostu psy rozkopały stary śmietnik(czy kości były urżnięte równo, tasaczkiem jakimś?)
Zostawmy to tak,że to nora kota pana kaczyńskiego, który opuszczał siedzibę.
Napisano
panowie koniec debaty to nie dział towarzyskie :) , znalazłem w necie wzmiankę:
W miejscach swoich ostoi lisy kopią rozległe nory (nawet 20 - 30 m długie) często z kilkoma wlotami. W środku nory znajduje się komora (większe pomieszczenie), gdzie lisy odbywają cieczkę i suka szczeni się. Nora ma wiele bocznych korytarzy. Lisy mają zwykle kilka nor, przy czym jedna stanowi ich stałą siedzibę, a inne dają im tylko chwilowe schronienie w niebezpieczeństwie lub w czasie niepogody. Lis jest leniwy w kopaniu nor i dlatego często korzysta z nor borsuczych, a nawet zamieszkuje z nim razem (czasami wypędza borsuka)."
Więc kolega lis wpędził się do nory (czyt.partii) kolegi borsuka i rozkręcają IvRP .
pozdro
Napisano

Nie słyszałem, żeby carskie wojska inżynieryjne używały innych guzików niż normalne z orłem na toporach lub nawet ogólnowojskowe ze zwykłym orłem. Topór i kotwica to symbol carskiej kolei. Na fotce widoczny na klamerkach z mojej kolekcji. Chyba, że o czymś nie wiem, nie wykluczam. A co do borsuka - prowadzi raczej skryty tryb życia i nie zbudowałby nory (a raczj systemu nór) na środku pola uprawnego. Co do mieszkania razem z lisem i jenotem to prawda, ale kolonia silnych borsuków raczej szybko pozbywa się takich gości".

Napisano
Link do guzików carskich wojsk inżynieryjnych:
http://www.pugoviza.ru/files/class_butt_cat.shtml?d=10&n=sapr&fn=sapr
A guziczek z fotki ubenfurera to cywilny kolei żelaznych.
Napisano
Корпуса инженеров путей сообщения и нижних чинов
http://www.pugoviza.ru/files/class_butt_cat.shtml?d=12&n=%C6%E5%EB%E5%E7%ED%FB%E5%20%E4%EE%F0%EE%E3%E8&fn=rw
Napisano
danieloff co to znaczy po polsku? Корпуса инженеров путей сообщения и нижних чинов
Wiec sama kotwica i topor to kolej cywilna?
danieloff wiedze, ze jest pasjonatem kolei carskich. W moim posiadaniu jest kopia pamietnika Polaka, pochodzacego z ziemi krakowskiej (bodaj), ktory to zostal wcielony do armii rosyjskiej do oddzialow zelaznodaroznych. Czlowiek opisuje cala podroz koleja transsyberyjska, poprzez Mandzurie, az do Chabarowska. Stalowe mosty w glebi Rosji, ze stal na nie byla zwozona z polskich hut. Pozniej wojakow ze swojego batalionu i troche zycia wojskowego. Bylo tam sporo polakow. Wspomina o znaku batalionow zelaznodaroznych (opisuje go jak wygladal) chyba nawet szkic zrobil. Orzel na toporze i kotwicy.
Jestes zainteresowany przeczytaniem tego? Jesli tak porozmawiam z wlascicielem czy moglbym Tobie udostepnic. Ma to chyba ze 30 str. formatu zeszytowego.
Sa jeszcze 2 czesci, ale ich nie czytalem.
Napisano
Tak mniej więcej to znaczy Korpus Inżynierów Zarządu Dróg i niższych rang". Czyli jest to guziczek noszony przez urzędników ministerstwa odpowiedzialnego za drogi w carskiej Rosji (zarówno żelazne jak i zwykłe"), coś jak nasze obecne Ministertwo Transportu (te od autostrad:-). Co do wspomnień, Kiler, naprawdę bardzo chciałbym przeczytać ten zeszyt, może udałoby się zrobić skany? Szkoda szargać oryginału.
Pozdrawiam!
Daniel
Napisano
Kotwica i topór to rzeczywiście symbol używany przez carską kolej żelazną, chociaż niewykluczone, że bataliony kolejowe (było ich chyba 5 w carskiej armii) sięgnęły po tą symbolikę, podobnie jak w Polsce oddziały wojsk kolejowych przed wojną i kolejowo - drogowe po wojnie wykorzystywały w emblematach (insygnia na kołnierzu, odznaki pamiatkowe, korpusówki) cywilny" symbol kolejowy - uskrzydlone koło. Znane są mi też carskie guziki kolejowe ze skrótami literowymi okręgów kolejowych lub zarządów kolei, herbami linii i innymi symbolami, niemniej jednak na mundurach kolejarzy były też guziki z toporem i kotwicą, takie jak w ministerstwie dróg.
Link do kolekcji carskich guzików kolejowych:
http://www.kokarda.narod.ru/pugovka.html

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie