Skocz do zawartości

Jesień 2007


karpik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 195
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
wojtekanka oczywiście , że sarny zasypiają w tych norach , normalne taka nora jest oczywiście większa bo to takiej wiadomo ,że sarenka się nie zmieści i dopiero jak już tam wejdzie zasypuje otwór od środka aby np rolnik ciągnikiem jej tam nie wpadł :) pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guzik CHEMIN DE FER PARIS ORLEANS- to pewnie francuski kolejowy ale nie jestem pewien , proszę o poprawę jeśli jest inaczej , guzik o którego jest wojna to inżynieryjny ale coś ma wspólnego z koleją , bo typowo carskie kolejowe wyglądają inaczej takie jest moje gdybanie chyba że chodzi o różne okresy czasowe to już co innego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te pole często orane?
Jaki większy zwierzak, tym bardziej drapieżnik, rozbiłby się na środku pola?
Może po prostu psy rozkopały stary śmietnik(czy kości były urżnięte równo, tasaczkiem jakimś?)
Zostawmy to tak,że to nora kota pana kaczyńskiego, który opuszczał siedzibę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie koniec debaty to nie dział towarzyskie :) , znalazłem w necie wzmiankę:
W miejscach swoich ostoi lisy kopią rozległe nory (nawet 20 - 30 m długie) często z kilkoma wlotami. W środku nory znajduje się komora (większe pomieszczenie), gdzie lisy odbywają cieczkę i suka szczeni się. Nora ma wiele bocznych korytarzy. Lisy mają zwykle kilka nor, przy czym jedna stanowi ich stałą siedzibę, a inne dają im tylko chwilowe schronienie w niebezpieczeństwie lub w czasie niepogody. Lis jest leniwy w kopaniu nor i dlatego często korzysta z nor borsuczych, a nawet zamieszkuje z nim razem (czasami wypędza borsuka)."
Więc kolega lis wpędził się do nory (czyt.partii) kolegi borsuka i rozkręcają IvRP .
pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem, żeby carskie wojska inżynieryjne używały innych guzików niż normalne z orłem na toporach lub nawet ogólnowojskowe ze zwykłym orłem. Topór i kotwica to symbol carskiej kolei. Na fotce widoczny na klamerkach z mojej kolekcji. Chyba, że o czymś nie wiem, nie wykluczam. A co do borsuka - prowadzi raczej skryty tryb życia i nie zbudowałby nory (a raczj systemu nór) na środku pola uprawnego. Co do mieszkania razem z lisem i jenotem to prawda, ale kolonia silnych borsuków raczej szybko pozbywa się takich gości".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danieloff co to znaczy po polsku? Корпуса инженеров путей сообщения и нижних чинов
Wiec sama kotwica i topor to kolej cywilna?
danieloff wiedze, ze jest pasjonatem kolei carskich. W moim posiadaniu jest kopia pamietnika Polaka, pochodzacego z ziemi krakowskiej (bodaj), ktory to zostal wcielony do armii rosyjskiej do oddzialow zelaznodaroznych. Czlowiek opisuje cala podroz koleja transsyberyjska, poprzez Mandzurie, az do Chabarowska. Stalowe mosty w glebi Rosji, ze stal na nie byla zwozona z polskich hut. Pozniej wojakow ze swojego batalionu i troche zycia wojskowego. Bylo tam sporo polakow. Wspomina o znaku batalionow zelaznodaroznych (opisuje go jak wygladal) chyba nawet szkic zrobil. Orzel na toporze i kotwicy.
Jestes zainteresowany przeczytaniem tego? Jesli tak porozmawiam z wlascicielem czy moglbym Tobie udostepnic. Ma to chyba ze 30 str. formatu zeszytowego.
Sa jeszcze 2 czesci, ale ich nie czytalem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mniej więcej to znaczy Korpus Inżynierów Zarządu Dróg i niższych rang". Czyli jest to guziczek noszony przez urzędników ministerstwa odpowiedzialnego za drogi w carskiej Rosji (zarówno żelazne jak i zwykłe"), coś jak nasze obecne Ministertwo Transportu (te od autostrad:-). Co do wspomnień, Kiler, naprawdę bardzo chciałbym przeczytać ten zeszyt, może udałoby się zrobić skany? Szkoda szargać oryginału.
Pozdrawiam!
Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kotwica i topór to rzeczywiście symbol używany przez carską kolej żelazną, chociaż niewykluczone, że bataliony kolejowe (było ich chyba 5 w carskiej armii) sięgnęły po tą symbolikę, podobnie jak w Polsce oddziały wojsk kolejowych przed wojną i kolejowo - drogowe po wojnie wykorzystywały w emblematach (insygnia na kołnierzu, odznaki pamiatkowe, korpusówki) cywilny" symbol kolejowy - uskrzydlone koło. Znane są mi też carskie guziki kolejowe ze skrótami literowymi okręgów kolejowych lub zarządów kolei, herbami linii i innymi symbolami, niemniej jednak na mundurach kolejarzy były też guziki z toporem i kotwicą, takie jak w ministerstwie dróg.
Link do kolekcji carskich guzików kolejowych:
http://www.kokarda.narod.ru/pugovka.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie