Skocz do zawartości

hetzer - latebra - ciąg dalszy


Bocian

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 287
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Od poniedziałku (25.06) każdy chętny może obejrzeć dokładnie Hetzera jak i zobaczyć postępy konserwacji.

Link do lokalizacji

N54° 23' 41.40, E18° 35' 12.00"

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q=%2B54%C2%B0+23'+41.40%22,+%2B18%C2%B0+35'+12.00%22&ie=UTF8&ll=54.394904,18.586668&spn=0.001455,0.005021&t=h&z=18&iwloc=addr&om=1



Hetzer będzie stał przez miesiąc w Gdańsku na ulicy Hynka 101 na terenie wulkanizacji Auto-Gum gdzie udostępniono miejsce w warsztacie do zabezpieczenia, uruchomienia i konserwacji zawieszenia. Resory są w kiepskim stanie i zostaną odtworzone od podstaw. Tak samo jak oryginalne uszczelniacze zostaną na nowo odlane z polimerów po zrobieniu formy. Po ukończeniu prac wózki będą w pełni sprawne, aby sam się przetaczał" zabraknie gąsienic i kół napędowych które rdza zniszczyła bezpowrotnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Braun adres wysłałem, dzisiaj oglądałem Hetzera i... oczywiście nie miałem przy sobie aparatu :(, jutro obiecuje że podjadę i zrobię fotki. Również fotki skrzyni biegów i jej elementów które są w doskonałym stanie, wszystkie przekładnie planetarne ze skrzyni wyglądają jak fabrycznie nowe. Jeszcze jednak sporo pracy przy konserwacji i rekonstrukcji podwozia i sporo pieniędzy. Najpotrzebniejsze chyba są tylne koła które rdza zjadła całkowicie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalistą i kontakt z Hetzerem miałem po raz pierwszy ale przeglądając dostępne w Internecie informacje i porównując wersję, tylne koła mają 8 otworów a nie 4,6,12

Cale zawieszenie jest jak na modelu z pierwszego planu.

http://www.pansarmuseet.se/Hetzer-1.JPG


Natomiast reszta, jarzmo i lufa z wersji tutaj

http://www.pzfahrer.net/improve.html

opisanej jako late Hetzer"

Również inaczej ale to muszę dokładniej obejrzeć jak to wygląda po oczyszczeniu wyglądają obudowy hamulców.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje.
Stosunkowo mało jest zdjęc tego pojazdu z okresu wojny. I są to zdjęcia przedstawiające 12 i 6- otworowe koło napinające. Natomiast wyprodukowane tuż po wojnie egzemplarze mają już 8-otworowe koło a póżniejsza wersja G-13, 4-otworowe. Być może jest to egzemplarz wyprodukowany w końcowym okresie wojny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie