Skocz do zawartości

hetzer - latebra - ciąg dalszy


Bocian

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 287
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Witam! A tak swoją drogą jak to sie stało, że ten pojazd znalazł się w morzu? Czy wiadomo kiedy to się stało - rozumiem, że został uszkodzony podczas walki - coś o tym wiadomo?
Napisano
Od poniedziałku (25.06) każdy chętny może obejrzeć dokładnie Hetzera jak i zobaczyć postępy konserwacji.

Link do lokalizacji

N54° 23' 41.40, E18° 35' 12.00"

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q=%2B54%C2%B0+23'+41.40%22,+%2B18%C2%B0+35'+12.00%22&ie=UTF8&ll=54.394904,18.586668&spn=0.001455,0.005021&t=h&z=18&iwloc=addr&om=1



Hetzer będzie stał przez miesiąc w Gdańsku na ulicy Hynka 101 na terenie wulkanizacji Auto-Gum gdzie udostępniono miejsce w warsztacie do zabezpieczenia, uruchomienia i konserwacji zawieszenia. Resory są w kiepskim stanie i zostaną odtworzone od podstaw. Tak samo jak oryginalne uszczelniacze zostaną na nowo odlane z polimerów po zrobieniu formy. Po ukończeniu prac wózki będą w pełni sprawne, aby sam się przetaczał" zabraknie gąsienic i kół napędowych które rdza zniszczyła bezpowrotnie.
Napisano
Braun adres wysłałem, dzisiaj oglądałem Hetzera i... oczywiście nie miałem przy sobie aparatu :(, jutro obiecuje że podjadę i zrobię fotki. Również fotki skrzyni biegów i jej elementów które są w doskonałym stanie, wszystkie przekładnie planetarne ze skrzyni wyglądają jak fabrycznie nowe. Jeszcze jednak sporo pracy przy konserwacji i rekonstrukcji podwozia i sporo pieniędzy. Najpotrzebniejsze chyba są tylne koła które rdza zjadła całkowicie.
Napisano
A co z dachem przedziału bojowego?? Jakies połamane i wygięte fragmenty dach widać na niektórych fotkach.. czy to coś z tego??
Pozdro
Napisano
Z tego co je oglądałem widać ślady pracy jednak stan zebów czy części gdzie było tarcie jest bardzo dobry.

Niestety dzisiaj nie będzie fotek, będą dopiero w poniedziałek wieczorem.
Napisano
Nie jestem specjalistą i kontakt z Hetzerem miałem po raz pierwszy ale przeglądając dostępne w Internecie informacje i porównując wersję, tylne koła mają 8 otworów a nie 4,6,12

Cale zawieszenie jest jak na modelu z pierwszego planu.

http://www.pansarmuseet.se/Hetzer-1.JPG


Natomiast reszta, jarzmo i lufa z wersji tutaj

http://www.pzfahrer.net/improve.html

opisanej jako late Hetzer"

Również inaczej ale to muszę dokładniej obejrzeć jak to wygląda po oczyszczeniu wyglądają obudowy hamulców.
Napisano
Dziękuję za informacje.
Stosunkowo mało jest zdjęc tego pojazdu z okresu wojny. I są to zdjęcia przedstawiające 12 i 6- otworowe koło napinające. Natomiast wyprodukowane tuż po wojnie egzemplarze mają już 8-otworowe koło a póżniejsza wersja G-13, 4-otworowe. Być może jest to egzemplarz wyprodukowany w końcowym okresie wojny.
Napisano
Bocian,ja postaram się skontaktować i wysłać to.A może zebrać datki na odbudowę Hetzusia"???jakieś konto???jakoś tak??
Pozdro
braun
Napisano

Do jego wojennej historii trzeba dodać ukręcony wał.
Wychodzi z tego że stracił mobilność w wyniku ukręcenia wału napędowego.

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie