Jump to content
Sign in to follow this  
jaca2003

Czołgi w Gdańsku

Recommended Posts

Cześć Thuna, nikt się nie kwapi więc odpisuję Ci ja. Numer 1 na blaszce wcale nie musi odpowiadać dowódcy kompanii. pomysł z wklejeniem blaszki fajny-trzeba było wrzucić go w oddzielny wątek np. blaszki pancerniaków z Trójmiasta. Byłoby co wklejać.Pozdrowienia. A propo numeru na blaszce-jestem chyba jedynym, który trafił dwie blaszki jednego oddziału z tym samym numerem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prezentowane zdjęcie umieszczam dla porównania.
Zdjęcie nawiązuje do mojego wcześniejszego postu (z 2007-10-16 22:09) określonego jako „najprawdopodobniej Gdańsk A.D1945”.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten wątek ma przeszło 10000 odsłon, ale ciekawi mnie czy ktoś z szanownych forumowiczów zauważył ( ba, może odczytał) na zdjęciu wstawionym przez kol Mietek
(post 1007-10-07 23:45), kredowy napis na pierwszym willysie, stojącym na ul. Al. Grunwaldzkiej. Brzmiący Za……w boju (oczywiście to moja teza, dotycząca tego napisu).

Piękna IV z pogranicza Wrzeszcza i Oliwy (wątpliwa lokalizacja) ze zdjęcia Beaviso, też ma swoje tajemnice. Nie została porzucona z braku paliwa jak twierdzą, co niektórzy, ma wyraźne trafienie w pancerz czołowy (z prawej strony). Widoczne na zamieszczonym zdjęciu.

Pozdrawiam
Blitz45

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blitz45,
Niewykluczone że ta czwórka" dostała pocisk już po porzuceniu jej przez załogę - tak na wszelki wypadek. Tego nigdy się nie dowiemy.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!
Widzę, że wątek umiera, więc spróbuje go reanimować. W książce T-34 Mityczna Broń" znalazłem przypadkiem dwa zdjęcia z Gdańska, więc je umieszczam.

T-34 85 w zrujnowanym Gdańsku- marzec 1945

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po długiej przerwie, czas na reaktywację.
Na początek chciałbym nawiązać do postu dotyczącego willysa MB z ul. Grunwaldzkiej.
Kol. @ndrew miał 100% racje, ten kredowy napis na masce brzmi: Za wolną Polskę.
Dla porównania dołączam szersze ujęcie tego zdjęcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zdjęciu z ul. Grunwaldzkiej widać stojącą grupkę polskich oficerów w otoczeniu Rosjan (między pierwszym a drugim willysem), może się mylę, ale ten w środku to chyba sam dowódca brygady płk. Aleksander Malutin (czołg dowódcy brygady widoczny na czele kolumny marszowej, ostatni w szyku to najprawdopodobniej czołg o nr burtowym ,,213”).

P.S
=> Panie generale w., Wywołałeś pan Wika z lasu, pewni poszukiwacze z 3miasta (zamiast sączyć piwo) rozpoczęli poszukiwania legendarnego,,kotka” z 503sPzAbt.
Pozdrawiam
Blitz45

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdańsk A.D 1945
Pozwolę sobie zamieścić ciekawe zdjęcie palącej się Wyspy Spichrzów. Zdjęcie wykonano prawdopodobnie 25 marca 1945 r. przez nieznanego fotografa (udostępnione przez Wolfa Runge w książce Gdańsk 1939).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skan z najnowszego albumu M. Kosycarz „Niezwykłe Zwykłe Zdjęcia”, zniszczony „gwardyjski” T-34/85 na przedmieściach gdańska. Obstawiam, że jest to ten sam „teciak”, co na zdjęciu zamieszczonym przez kol. Jayms (post 2007-02-11 07:08), czyli przy stawie w Jelitkowie.
Zapytacie skąd ta pewność?
Obydwa czołgi mają tak samo odkształconą lufę.
Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gdańsk w starych kronikach:
http://www.youtube.com/watch?v=XkWWsWDFgFc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1HZi8WVJVGc

Share this post


Link to post
Share on other sites
W Gdańsku stacjonował 36 pułk artlerii polowej a nie 34 ten stacjonował w Metz.Dotyczy zdjęcia pocztówki przedstawiającej koszary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam
Dziś odnalazłem zdjęcie przedstawiające obsługę 152mm haubico–armaty (wz.1937 ML-20),,Za Polski Gdańsk”, prezentowaną dwa posty wyżej.

P.S
Kol. Korabkow dziękuje za obywatelską czujność i wyłapanie mojej wpadki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przepraszam ale nie wydaje mi się żeby na zdjęciu w tle czołgu był Ratusz Głównego miasta w Gdańsku. Proszę zwrócić uwagę na okna, są za małe za niskie jak na ratusz w Gdańsku. Poza tym fasada wygląda na jasną otynkowaną a nie ceglaną.
Pozdrawiam Gozd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  



×
×
  • Create New...

Important Information