Skocz do zawartości

7TP początek prac konserwacyjnych - odsłona II


PATRON

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 260
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
Aha, dzięki :) Wydawało mi się, że po lewej są garaże i może zdjęcie przedstawia egzemplarz, z którego pobrano" tę pamiątkę...
Napisano
witam,
kopijnik 2 - przypomnij mi o co chodzi z tą blachą bo z powodu urodzenia się mojej córci:-))) trochę żeczy wyleciało mi z głowy ....przepraszam

jotes- sprawa nieszczęśnej blachy wróciła bumerangiem i znowu jest problem ...
ma ona podcięcie pod blachę podwieżową która jest z TEJ strony ( lewej ) z której jest zamontowana , z drugiej strony blacha podwieżowa jest inna i nie pasuje do tej ...czyli nasuwa się wniosek że na zdjęciu archiwalnym blacha była już przemontowana ....co na ten temat sądzicie ...


pzdr PATRON
Napisano
Witajcie.

Patron, po pierwsze - gratulacje.
Po drugie, nie bardzo rozumiem, co nie pasuje, wiec jeszcze raz o szczególach juz opisywanych:
Bok z lufcikiem" powinien pasowac do blach podwiezowych - z obu stron czolgu.
Byly one bowiem wpuszczone w takie same wyciecia plyt lewej i prawej. Co prawda, plyta górna miala grubosc 5 mm, ale w wycieciach boków miescil sie jeszcze podklad o tej samej grubosci. Tyle, ze po lewej stronie wlasciwa plyta pozioma byla wysunieta i zgrana z ksztaltem zewnetrznego katownika.
Uwaga - plyta z oknem ma te zmylke", ze z przodu jest wyrównana do poziomu dna wyciecia - na archiwalnym zdjeciu widac domniemana przyczyne, tzn. zagiecie wspornika tam zamocowanego (moim zdaniem, dla lusterka). Zeby gladko polozyc zagieta czesc tego wspornika na górnej powierzchni, obcieto bok do konca. Ma wiec on faktycznie nie wyciecie (wpust), tylko obnizonie krawedzi w stosunku do tylnego fragmentu.
Prawdopodobnie zaadaptowano bok z lewej strony jakiegos innego wraka (oryginalny element mógl miec duze uszkodzenia, ale pozostal z niego trójkat z przodu).
Czy jednak bylo tak, czy przecieto z jakiejs przyczyny bok oryginalny, nie ma tu znaczenia - wazne jest, ze kazdy tak samo pasowal do plyty górnej z podkladem. Oczywiscie, czy z lewej, czy z prawej strony, przód bocznej plyty po przeróbce nie zgadza sie z normalnym wykonaniem w tym miejscu i moze stad wciaz te watpliwosci.

P.S. Element podwiezowy" na Waszym zdjeciu jest nieco zagadkowy. Mam nawet watpliwosci, czy to na pewno z 7TP. Sa jakies inne kawalki do pokazania?
Napisano
Trudno mi wyrokować nie mając wszystkich klocków tej układanki. Z pewnością umieszczenie tej płyty po stronie kierowcy ma sens i jest potwierdzone zdjęciem. Ale skoro nie pasuje do reszty? Można długo spekulować w jakim stanie ten czołg był eksploatowany i w jakim charakterze (ciągnik?).
Niemniej sprawa jest b. ciekawa i wyjątkowa i na pewno warto poświęcić jej maksimum uwagi.
Napisano
Zapraszam wszystkich bo Bielska Białej na operację południe" gdzie będzie zaprezentowany PROJEKT 7TP przez Fundację Wojskowości Polskiej w towarzystwie Repliki Panzer II
najbliższa sobota i niedziela .

Zaprazaszam serdecznie


PATRON - FWP
Napisano
Patron...
kopijnik 2 - przypomnij mi o co chodzi z tą blachą "
lacha z "oknem\"
na pewnym etapie dywagacji skończyły się pomysły" i jedynie lepszy skan foto (obszar blachy) kobiety na tle wraku" mógł coś wnieść...
czyli warto by było lepiej zobaczyć, jak to było w oryginale" zamontowane...
Napisano
Panowie,

Sugeruję, aby definitywnie zamknąć sprawę lachy z otworem" i ukierunkować nasze wysiłki na bardziej obiecujące obszary.

Kwestia nie dotyczy bowiem w zupełności prac konserwacyjnych przy projekcie 7TP Panzergrzesia. Blacha znalazła" się w końcu tam, gdzie być powinna (z lewej strony pod wieżą) i nie mąćmy Grześkowi w głowie rozważaniami na temat pochodzenia otworu - nie miał on bowiem z seryjnymi 7TP (czyli z aszą" rekonstrukcją 7TP) NIC wspólnego.

Swoją drogą ciekawy temat, ale na osobny wątek.

pozdrawiam serdecznie,

Mariusz
  • 2 weeks later...
Napisano
Czolem panowie!
W pierwszej czesci chce pozdrowic z calego serca wszystkich tu piszacych a takze wszystkich czytajacych.
Szczerze sie przyznaje ze sam jestem zafascynowany naszymi latami miedzywojennymi i ludzmi w tym czasie zyjacymi.
Ta samo 7tp jest absolutnie symbolem tego minionego czasy i owocem tego spoleczenstwa.
No dosc tego ble ble.
Wracam do rzeczywistosci.
Panowie to co robicie budujac 7tp jest absolutnie konieczne sam 100 razy sie zastanawialem dlaczego nic nie posostalo z pancernej broni 39roku. i wiele razy sam sie zastanawialem dlaczero nie zrobic chocby jezdzacej makiety.
Panowie to cud ze dla mnie ze to postanowiliscie zrobic. A jeszcze wiekrzy ze jest tak duzo orginalnych czesci!!!!
Nie moge zrozumiec jak mozna odkopac tak po kawalku caly czolg, Super!!!
Rozumiem ze lezy za tym OGROM!!! pracy.
Panowie zglaszam sie na ochotnika, jak wam mozna pomoc?
Podejzewam ze najlepiej pewnie by bylo podeprzec was finansowo, tylko JAK?
Czy jestescie gdzies na jakiejs stronie? czy tylko te forum.
No i jeszcze jedno pytanie.
Czy gdzies sie mozna dowiedziec kto jest zaangazowany w budowe 7tp, to znaczy kto go buduje, a kto jest odpowiedzialny, a kto pomaga, a kto tylko sponsoruje itd.
Mam nadzieje ze to nie sa dane utajnione.
Jak tak to przeczytalem co sam pisze to cos widze ze jak bym byl nawiedzony ale mi to wybaczcie.
Ja mysle tak.
Ktos zaczol to go budowac a dokladnie odbudowywac to nalezy po prostu pomoc bysmy sie doczekali w koncu 7tp.

Perme
Napisano
Czesc.
Witm po raz kolejny i dziekuje za tak szybka odpowiedz.
Uroczo to slyszec ze to wszystko tak pieknie idzie wam w tak nieduzym przeciez zespole.
Panowie jestem z was DUMNY!
Naprawde milo jest czytac i widziec jak powstaje jak z popiolow piekny symbol oreza polskiego.
Trzymam za was kciuki. Urazam ze posiadanie egzemplaza 7tp jest nam polakom konieczne i dziekuje zescie to zauwazyli.
No a jak bedzie jeszcze w dodatku jezdzil to ho ho!

Moje przemyslenia.
pomyslalem ze was jest troche malo by dzwigac ciezar odbudowy, nie znaczy ze potrzeba jest by bylo was fizycznie wiecej tyle ze nalezy was wspomagac takze finansowo czy pseldofinansowo. Jak to zrobic to moze troche trudne. Nie wiem czy kontakty z televizja wystarcza bo nie zawsze oni lubia zucic kasa nawet jak ja maja.
Jakie Wy macie na to pomysly?
Ja jestem za nawet na przymusowa skladke narodu.
Tyle sie placi na inne bzdurne i nie po koleji rzeczy nawet o tym nie wiedzac a tu cos czego sie nikt nie podiol od szescdziesieciu lat bo sie wydawalo niemozliwe.
Poza tym najbardziej mnie martwi (no najwiecej rzeczy mnie cieszy z tego co zebraliscie) zkad wy wezmiecie silnik.
Mozna sobie obejzec muzealny Vickers ale tam byl inny nie mowiac juz o skrzyni biegow i innych komponentach.
Dla mnie w zupelnosci wystarczy jak to bedzie jezdzic nawet na silniku od syrenki ale mazenia mozna miec.
No to na tyle.
Pzdrawiam was i zazdroszcze.
Czekam jak inni na kolejne zdjecia moga byc nawet srubek i nakretek i tak bedziemy sie z nich cieszyc.
Napisano
Witam

Radzimy sobie:)
Po pierwsze Fundacja od sierpnia zaczęła działać. Wystąpiliśmy do MSWiA o pozwolenie na zbiórkę publiczną, jak tylko to uzyskamy będę mógł podać numer subkonta dla projektu 7TP oraz rozpoczniemy sprzedaż cegiełek.
Poza tym przygotowujemy wnioski o dofinansowanie i dotacje z najróżniejszych źródeł.
Szukamy też sponsorów prywatnych.

Ogromna jest bezinteresowna pomoc kolekcjonerów i miłośników historii - większość z elementów pochodzi własnie z takich darów. Bardzo za nie dziękujemy.

Silnik mam nadzieję przyjedzie jeszcze w tym roku - skąd i jaki to na razie nie zdradzę.

pozdrawiam

Jacek akagi" Haber
FWP
  • 2 weeks later...
Napisano

witam, dzisiaj przedstawiam kolejne elementy jakie trafiły do projektu 7TP ....
na zdjęciu wewnętrzna obudowa koła zwolnicy... niestety jeszcze brakuje podkładki " aby można było ten element zamocować .



PATRON - FWP

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie