Skocz do zawartości

film z lat 60'tych o lotnikach - pomocy


tomdar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
witam. Poszukuję filmu jak w tytule. W swojej treści jest podobny do filmu Ostatni po bogu" - filmu o okrętach podwodnych. Chciałby przynajmniej tytuł tego filmu. duzo o nim słyszałem i chce go obejżeć.
Ktoś widział? ktoś oglądał? ktoś ma?
Jaki to tytuł?
Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 77
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano
cześć,czy nie jest to Historia jednego myśliwca z Boguszem Bilewskim w roli głównej.film jeszcze czarno-biały jeżeli to ten to nagrałem go na dvd z kino polska pozd,marek
Napisano
no niestety to nie ten film. Ten o jakim mówie to film już na odrzutowcach, w polskim pułku, wymową przypominający film ostatni po bogu", czyli z tego co wiem jakies stare zarzyłości między lekarzem i dowódcą pułku, kłopoty zdrowotne pilota itd...
Napisano
Tak mi się przypomniało, że był taki film, ale pochodził z połowy lat siedemdziesiątych. W roli głównej wystapił hm-Fronczewski :))) Zdaje się, że w filmie miał kłopoty zdrowotne, a poza tym zdradzała go żona. Zapamiętałem sobie autentyczne zdjącia z lądowania chyba migów 21 na autostradzie, i to chyba jeszcze po ciemku.A tak w ogóle to film był raczej psychologiczny, a nie o wojsku.
  • 2 months later...
Napisano
Film został pokazany w TV Kino Polska. Kolejne projekce planowane są na:
09:55 poniedziałek, 23.10.2006,
15:30 poniedziałek, 30.10.2006,
01:53 poniedziałek (już raczej wtorek), 30(31).10.2006
Napisano
Jak przez mgłę pamiętam też film o pilocie odrzutowca z lat 60. Tam latali na LiM-ach. Fajnie pokazany był pęd powietrza na twarzy pilota, który nie chciał się katapultować po odrzuceniu owiewki.
Napisano
Dzisiaj widzialem kawalek - super ujecia w locie. Fabula taka nijaka- ale loty ok...
Teraz koszt takiego filmu - polowa budzetu Polski a kiedys napewno za symboliczna flache.
Na limach latali i 21
Napisano
limy - według mnie mig-19 i oczywiście mig-21.

Panowie, wtedy, w trakcie realizacji filmu, ten sprzęt był jeszcze całkiem niezły na świecie, a w Wietnamie towarzysze na nich latali i odnosili autentyczne zwycięstwa.

Dzisiaj chyba byłoby to w naszej kinematografii niemożliwe, a wtedy znakomita promocja wojsk lotniczych.
Napisano
Delta wiec 21 i a 19 ma dwa silniki- a tego nie widzialem.
Chyba 17 (moze lim- jak rozpoznac to Szarubek niech sie tlumaczy :)
A krecili na lotnisku w powidzu? Bo takie jezioro duze bylo ?
Napisano
No wiadomo że w pobliżu morza - nadlatywali do bazy znad morza właśnie.

Eh stare dobre czasy, te filmy kolorowe PRL, gdzie teraz takie produkcje, młody Fronczewski na Mikojanie.....
Dziewczyny a la lata 70' he he...

Okulary przeciwsłoneczne mieli ekstra :)
Napisano
hehe, mogłeś chociaż z rańca sobie obejrzeć - ja musiałem dziś ślęczeć w papierach :/

Ale dobre filmy na Kino Polska dziś o 22 Rykowisko" z Wilhelmim i Hubal o 1 w nocy :/ późno cholera....rano do firmy trza wstać..
Napisano
ja teraz nadaje z roboty :> a dzieciak o 6.30 wstal wiec dzieki za taka przyjemnosc :P
Znakiem MiG-17 są trzy brzechwy stabilizujące na skrzydło- takie cos znalazlem i napewno byly te brzechwy na skrzydle- bo je zapamietalem
Napisano
Dzieciak wstał :) ?

Godzina piąta, minut trzydzieści...." :))))

Ja nadaje otwartym tekstem z domu... :)

Idę zaraz po jakiś koniaczek ..... :D,

Cóż, sam rozumiesz, na drugie szkło polać nie będę mógł :)))
Napisano
Właśnie zamierzałem zabrać głos ;-)
Filmu nie widziałem. Jak już kiedyś mówiłem, jestem zacofany i poresursowy, więc mam tylko ogólnodostępną telewizję naziemną. Nie pozostaje mi nic innego, jak teoretyzować (coś jak ślepy o kolorach). A może ktoś ma chęć nagrać i podzielić się ze mną ?
Film zrealizowany w 1974 roku, przy współpracy jednostek lotniczych Wojsk OPK, a szczególnie 1 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego OPK Warszawa" w Mińsku Mazowieckim. Mińsk latał wtedy na MiGach-21 w wersji PF i PFM oraz szkolnych US. W każdym pułku bojowym były samoloty szkolne, tzw. szparki" (z rosyjskiego sparka" skrót od spariennyj" - w wolnym tłumaczeniu dwumiejscowy"). Był w takim pułku klucz An-2 jako samolotów transportowych i łącznikowych, a także klucz SBLimów-2, które w końcu lat 70 zostały wymienione na Iskry".
Jak odróżnić poszczególne typy na pierwszy rzut oka:
MiG-15 (polski odpowiednik Lim-1), MiG-15bis (Lim-2)- klasyka, od niego się wszystko zaczęło: krótki, dość gruby kadłub, skrzydła o skosie krawędzi natarcia 35 stopni, prosta krawędź natarcia, po dwa grzebienie aerodynamiczne na górnej powierzchni skrzydła. Różnice zewnętrzne między Lim-1 a Lim-2 są niewielkie - kształt zbiorników dodatkowych i płyt hamulców aerodynamicznych.
MiG-17F (Lim-5) - dłuższy i nieco smuklejszy kadłub (musiała się gdzieś pomieścić rura dopalacza), skrzydła o większym skosie (42-45 stopni) i załamanej krawędzi natarcia, po trzy grzebienie aerodynamiczne na górnej powierzchni skrzydeł. Wersja MiG-17PF (Lim-5P) miała nieco inny kształt wlotu powietrza, bo tam były zabudowane anteny celownika radarowego Izumrud". Polska wersja szturmowa Lim-6bis miała dodatkowe węzły bombowe i rakietowe między kadłubem, a zbiornikami dodatkowymi i pojemnik spadochronu hamujacego w żądle" między dyszą, a usterzeniem pionowym.
MiG-19 - nie produkowany w Polsce, jak i następne MiGi - rozwinięcie siedemnastki", skrzydło o skosie 55 stopni, dwa silniki obok siebie w kadłubie, dwa działka NR-30 w nasadach skrzydeł. Wersja MiG-19P (lub PF) z celownikiem radarowym umieszczonym podobnie jak w Limie-5P
Dwumiejscowa wersja SBLim-2 była produkowana tylko na bazie piętnastki" i latała najdłużej z Limów-2. Ostatnie wycofane zostały około 1994 roku.
Ołówki" czyli MiGi-21 są charakterystyczne ze względu na trójkatne skrzydło. Poszczególne wersje (jednomiejscowe F-13, PF, PFM(SPS), M, MF i bis oraz dwumiejscowe US i UM) różnią się między sobą szczegółami budowy stożka wlotowego, osłony kabiny i grubością garbu za kabiną (w żargonie zwanego gargrotem", ciekawostka - w ostatnich wersjach był tam zbiornik paliwowy nr 7), a także uzbrojeniem.
Antenki" na końcach skrzydeł występowały we wszystkich Limach, były to masy antyflatterowe, na jednym skrzydle był tam dodatkowo odbiornik ciśnień powietrza zwany popularnie (aczkolwiek nieprawidłowo) rurką Pitota.
Pozdrawiam - Szarubek
Napisano
Dziewietnastki" były tylko w dwóch pułkach mysliwskich OPK: 28 w Słupsku-Rędzikowie i w jakimś jeszcze. Wszystkie inne przesiadły się z Limów na ołówki", z wyjątkiem myśliwsko-bombowych, gdzie po Limach-6bis przyszły Su-22.
Ogólnie Limy latały w Polsce dłużej, niż dziewiętnastki". Ostatnie Lim-6bis wycofane zostały z 45 lpszb w Babimoście w 1993, a ostatni lot Lima-5 miał miejsce w Modlinie bodaj w 1995. MiGi-19 wycofane zostały w latach 70.
Napisano
I taka historia MiG-a

Nigdy nie rozumiałem dlaczego w pierwszej kolejności wycofano MiG-23 niż 21 ?

Nowszy sprzęt i chyba trochę lepszy od starszego ?

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie