sokql Napisano 2 Styczeń 2006 Autor Napisano 2 Styczeń 2006 Po przeczytaniu artykułu na forum odkrywcy dotyczący polowy montaż V-2Znalazłem wzmiankę o waszych poszukiwaniach w Bliźnie. Nie wiem czy jesteście zainteresowani, ale kilka lat temu (chodzi o rejon Jawornika Polskiego) poszukiwałem szczątków zeszczelonych samolotów z okresu II Wojny Światowej i od okolicznych mieszkańców dowiedziałem się, że Niemcy w tamtym rejonie budowali jakieś dwa stanowiska(w lipcu 2005r) odnalazłem te dwa stanowiska. Mam dość dużo informacji od miejscowej ludności, że były to stanowiska prawdopodobnie pod V-2. Chciałbym skonsultować to z wami. Jeżeli zainteresuje was ten temat lub kogoś z waszych znajomych prosiłbym o kontakt. Zdjęcia stanowisk są na www.fort8lentownia.cba.pl
sokql Napisano 2 Styczeń 2006 Autor Napisano 2 Styczeń 2006 Strona jest w przygotowaniu, narazie jest bez zdjęć jutro będzie gotowa:)
sokql Napisano 2 Styczeń 2006 Autor Napisano 2 Styczeń 2006 Jeśli jestescie zainteresowani tym tematem prosiłbym o napisanie w tym poscie
sokql Napisano 3 Styczeń 2006 Autor Napisano 3 Styczeń 2006 Bombel pozdrawiam cie i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.Sbrubuje rozwinąc ten temat na forum.
a.korbaczewski Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 A jak już ktoś znalazł kawałek V2 i nie ma z tym co zrobić bo nikt nie chce w sposób legalny przejąc takiego grata pogiętego (tzn nie znalazło się za bardzo muzeum, które by chciało zadbać o to i V2 niszczeje sobie dalej na dworzu) to co mozna z tym zrobić? Kiedyś już pisałem o silnikach od Junkersa, które gniją na dworzu i już wymontowano z nich wszystkie części które się da odczepić. A jeszcze wiadomo nam o jednym V2. Oczywiście z Polski wschodniej te znaleziska są.
bombel Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 a.korkaczewskiAmożesz podać link do tych wypowiedzi i silnikach Junkersa?PozdrawiamBombel
kucek Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 a.korbaczewski, a możesz napisać gdzie mniej więcej może być to V2? Czy to chodzi o to w okolicach Blizny?sokql, może wrzuć zdjęcia tego miejsca tutaj? Chętnie zobaczę i porównam do tych z Bliznypozdrawiam
kucek Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Właśnie obejrzałem tą stronę, na początek sugeruje zmniejszenie zdjęć bo 38Mb na jednej stronie to lekka przesada.
Grzesio Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Albo chociaż podział na podstrony - ja mam łącze 10 Mbps, ale do pełnego otwarcia strony nie doczekałem. :(PzdrGrzesiu
a.korbaczewski Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 http://www.lwag.org/phpBB2/viewtopic.php?t=1626550&sid=0ea53d5a6c43364e221a1cd60e218b1dNie pamietam jaki był wątek na odkrywcy ale o tym jest tez na takim lotniczym forum (ale to nie ja tam piszę). Był artykuł w lokalnej gazetce więc kto się interesuje to pewnie juz wie. Nim wyciągnięto silniki z błota już sie pojawili chetni do kupna.Hello! Yesterday in Skiwa village (near Siemiatycze), eastern part of Poland, remains of unknown German plane were discovered. According to villagers claims this plane was shot down by Russian plane on June 8th, 1944, together with another German plane. Following factory plate was found: Gerät Nr: 8-177.210-06 Werk Nr: 30685 | 3 Hersteller: dqw Unfortunately remains are not complete. Only two inline (12-cylinder inverted-Vee) engines with undercarriage were found. It seems that this plane was He 177, but I'm not 100% sure. Can anyone tell more about this plane?
a.korbaczewski Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 no i jak już napisałem skąd te skarby sa, to co wy nato?
jacek1 Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 WitamMoże jest mozliwość zamieszczenia zdjęć tych obiektów tutaj na forum, bo nie udało mi się ich oglądnąć pod podanym adresem- nic się nie chce załadować. Ciekawa sprawa, ale warto zobaczyć zdjęcia, to może coś przyjdzie do głowy.
sokql Napisano 3 Styczeń 2006 Autor Napisano 3 Styczeń 2006 Zmieniłem rozdzielczość zdjęć u mnie wczytuje je ale nie wiem jak będzie u was jeśli dalej nie będzie wam wczytywać napiszcie zmienię jeszcze raz. A.Korboczewski posiadam sprzęt i ekipę do wydobycia tych silników oraz miejsce do wyeksponowania wszystkich gadżetów, również z V-2.To jest strona ekspozycji muzealnej www.fort8.republika.pl mam jeszcze wolnych kilka tys. metrów kwadratowych:)Lub skontaktuj się ze Sławomirem Kordaczukiem Muzeum Śedlce. Jeśli jesteś chętny do współpracy zemną to napisz w tym poście. Jeszcze raz zapraszam na stronę z tymi stanowiskami www.fort8lentownia.cba.pl
sokql Napisano 3 Styczeń 2006 Autor Napisano 3 Styczeń 2006 Jacek 1: Te zdjęcia, jeśli wam nie zadziałają postaram się je jeszcze pomniejszyć, ale boje się ze to mogłoby pogorszyć ich jakość. A chodzi mi oto żeby były wyraźnie. Narazie z 2048x1538 zmniejszyłem je na 800x600 cała strona zajmuje 21Mb podzieliłem ją na podstrony, u mnie ona działa, ale chwile musze poczekać:) na forum zdjęć nie dam, bo po zmniejszeniu niektórych zdjęć stanowisk stały by się one nie wyraźne a opisałem na nich, co i jak wyglądało. Jeśli wam nie zadziała to postaram się je pomniejszyć jeszcze trochę i żucic na forum lub na stronę.
Cypis Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Sokql a próbowałeś te zdjęcia przerobić w photoshopie , tam jest opcja zapisz dla Weba i wtedy te zdjęcia mają mniejsze rozmiary (bajtowe) a takie same wymiary .Jak nie masz photoshopa , to możesz wysłać jedno zdjęcie do mnie , tro spróbuję się nim pobawić .Cypis
Cypis Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Tak jak myślałem , zdjęcia da sie przerobić z formatu BMP na JPEG , i wtedy zdjęcia przy rozmiarze 1333x1000 mają koło 800Kb , jakby je jeszcze zmniejszyć (800x600) to już wogóle byłoby OK bo jest to przy pierwszym zdjęciu 321 Kb . ( przy rozmiarze 1600x1200 pierwsze zdjęcie ma 1,015M to i tak mniej plik BMP)
zelig Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Czy w dziale pt. Rozmowy ze świadkami budowy stanowisk" ci świadkowie mogliby chociaż szerzej otwierać usta? - bo kompletnie tej rozmowy nie słychać :)
sokql Napisano 3 Styczeń 2006 Autor Napisano 3 Styczeń 2006 pozostałe zdjęcia są w rozdzielczości 800x600 oprócz 2 pierwszych ponieważ opisany on jest i zmniejszenie go do formatu 800x600 wtedy nic z tego zdjęcia byście się nie odczytali
sokql Napisano 3 Styczeń 2006 Autor Napisano 3 Styczeń 2006 Postaram się coś zrobić jeszcze z tymi zdjęciami ale jeśli dacie rade je zobaczyć prosiłbym pisać na temat:)
jacek1 Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Faktycznie wchodzi już lepiej. Czy zachowały się jakieś fragmenty opisywanych płyt betonowych, bo jakoś ich nie widać na zdjęciu, skąd wiadomo, że obiekty 4x6 to były stanowiska obserwacyjne, czy one też były betonowane? Skąd w końcu pomysł, że obiekt był związany z V-2? Ile w końcu jest tych stanowisk, bo się pogubiłem? Co to znaczy, że trzeba je odkopać, a jeśli są pod ziemią, to skąd wiadomo jakie grube były płyty i jakie były ich rozmiary, czy one są prostokątne, czy okrągłe?Nie wiem czy dobrze zlokalizowałem ten rejon, ale do Jawornika Polskiego z Blizny to jest ok. 50km. Ciężko stwierdzić przeznaczenie takiego obiektu, rok 1943 oznacza, że budowa odbywała się równolegle z budową poligonu Blizna, gdzie dopiero opracowano procedury odpalania bojowego V-2. Tak faktycznie to do odpalenia v-2 nie były potrzebne żedne specjalne obiekty, w Bliźnie strzelano z wyłożonych drewnem leśnych polan. Dziwi też lokalizacja tych obiektów: po co robić jakieś specjalne drogi i to jeszcze na szczyt górki? Przecież v-2 to rakieta balistyczna, osiągała bodaj 90 km wysokości, to po co drapać się na jakąś górkę, szczególnie, że przy odpaleniu asystowało kilkadziesiąt ciężkich pojazdów i maszyn?No ale wszystko jest możliwe, Niemcy robili różne dziwne rzeczy.Może jak uściślisz opis, to coś mi się skojarzy, ale tak na razie to nic nie jest podobne do tego co było prawdopodobnie w Bliźnie.Jacek
jacek1 Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Zapomniałem, ja się nie znam, ale te znalezione przedmioty to wyglądają na kawałki jakiegoś pojazdu opancerzonego, może to było stanowisko artyleryjskie, które miało bronić jakiejś przeprawy, wszak to chyba okolica jednego z najdawniejszych i najeważniejszych szlaków drogowych, nie wiem czy dobrze kojarzę okolicę ale to tam gdzieś może są ślady umocnień lini Mołotowa?
jacek1 Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 Jeszcze jedno, doczytałem właśnie, że świadkowie wspominają, że przewożono jakieś wielkie rury, to może to były jakieś wielkokalibrowe działa, które były ustawione na przygotowanych betonowych platformach?
coart Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 WitamJa też przeglądnąłem te fotki i przychylam się do tego co napisał jacek1 - te części to chyba jakieś 'resztki' gąsienic. A co do V2 to rzeczywiście dziwne miejsce do ich odpalania.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.