Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

malpa

Zaloga bunkra

Recommended Posts

Prosze o pomoc w identyfikacji zdjecia.Czy zdjecie faktycznie przedstawia Zolnierzy Polskich ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bardzo prawdopodobne. Bataliony KOP-u stacjonujące na Polesiu a przed wybuchem wojny przerzucone na Górny Śląsk i Podbeskidzie nosiły saperki.

Wiesz może gdzie zostało to zdjęcie zrobione?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fotka pochodzi z kompletu zdjec zwiazanych z 1939r.Tak jak zdjecia schronow z Nowogrodu sprzedanych na Allegro , prawdopodobnie z tego rejonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To by miało sens. Widziałem zdjęcie żołnierzy batalionu Berezwecz" maszerujących w rejonie Węgierskiej Górki właśnie w tego typu saperkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zgadza się - KOP-iści, oprócz Śląska i Podbeskidzia, przerzuceni zostali także nad Narew - obsadzali Osowiec, Wiznę i Nowogród właśnie. Na przykład dowódca sformowanej tam kompanii fortecznej, kpt. Eugeniusz Kordiaczyński, pochodził z baonu fort. Małyńsk", a dowódca jednego z plutonów fort., por. Mieczysław Jarzyna - z baonu fort. Sarny".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Padły tu ważne nazwiska:

Kordiaczyński - Wizna
Jerzyna - Nowogród

ważna też topografia terenu - tło zdjęcia - gdzie na odcinku obrony Wizna był las w 1939 roku?, wszytskie lasy obecne to młodniki, i co ważniejsze by miejsce było potwierdzone, że tam poddali się nasi chłopcy

odcinek południowy -cały nawiał jak Niemców zobaczył
odcinek Raginisa - kilku poddało się - brak lasów, wysokie wzgórza nad dolina Narwii
odcinek północny - bagna i równiny - w tym odcinek Kiewlicza z którego kto żył to uciekł razem z nim rannym poniesionym przez jego żołnierzy - nikt się nie poddał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Odcinek południowy nie awiał cały", w Kurpikach musieli sie poddać.

Zastanawianie sie nad tym, gdzie były lasy teraz a gdzie w 1939 jest bezsensowne, zresztą nigdzie nie widac umocnień, okopów, lejów, więc to może być miejsce oddalone od pola walki.

W innym wątku ktoś wspomniał o innych zdjęciach załóg schronów, można je tutaj zobaczyć?

vR

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Do oceny rozmieszczenia lasów wystarczy przedwojenna mapa w skali 1:100.000. Nie ma aż tak wielkich różnic w stosunku do stanu dzisiejszego, a młodniki to nasadzenia na obszarach wcześniejszych wyrębów. Niektóre schrony znajdowały się zatem w pobliżu lasów (patrz mapa).

2. Rzeczywiście, większość obrońców dała nogę. W dniach 9-10 września skapitulowały tam jednak w różnych odstępach czasu załogi pięciu schronów bojowych. To a propos tego, czy było tam kogo fotografować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chciałem sprostować.
Bunkier to wagon za lokomotywą na węgiel. Polskie Obiekty to schrony : ) bunkry to niemieckie wynalazki.

Zastanawiajacy jest pojzd z tyłu, na pierwszy rzut oka wyglada jak willi's : )

Moze zdjecie zostalo wykonane w późniejszym okresie, październik juz w niewoli, przy pracach etc. ?

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie ma co się czepiać bunkrów, każdy wie o co chodzi, a skróty myślowe sa porządane :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bardziej czapajew" :):):):)

a w/g mnie to może być nasz łazik lub ktoryś z niemieckich/napewno nie kubelwagen:) ! / horch ,lub staier/nie wiem jak to sie pisze:( /

Share this post


Link to post
Share on other sites

Victor kpt Kordiaczyński walczył i poległ w Nowogrodzie , podobnie jak por Jarzyna vel Jerzyna. W załączeniu fotka tablicy nagrobnej z cmentarza parafialnego w Nowogrodzie (niestety nazwisko kapitana napisano z błędem) Do moderatora : Post dziwnie postarzał się.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

To nie jest horch ani nasz fiat.przyjrzyjcie się błotnikom.w obu wymienionych pojazdach błotniki są wysoko /jak w wilisie:):):)/ więc co to a fura"?

pozdrawiam Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites
przepraszam za pomyłkę: wobu pojazdach horchu i naszym fiacie błotniki są nisko" a na fotce z KOPowcami są wysoko

pozdrawiam Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites
No cóż leszek01 nikt nie jest nieomylsny - my fault - Kordiaczyński zginął z rkm-em w ręku odpierając atak sztukasów na pozycje 8 kompanii - chyba że znowu się mylę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites



×
×
  • Create New...

Important Information