muslim Napisano 21 Marzec 2007 Napisano 21 Marzec 2007 Pnz59 czy maż może te arykuły na komipe? Bo tródno do nich dotrzeć :/
pająk Napisano 21 Marzec 2007 Autor Napisano 21 Marzec 2007 Pnz59 - czy to ten sam artykuł, który umieściłeś w Militariach i Faktach"? Bardzo rzetelny, gratuluję. Masz rację, z korespondencji z innymi ludźmi siedzącymi w temacie" też wnioskuję, że jeśli coś się uda znaleźć to przypadkiem. Sirloki - prześlę Ci wszystkie zdjęcia jakie mam włącznie z moimi fotkami podwozia z Muzeum Techniki. Ja na razie poległem jeśli chodzi o wirtualny model. Z uwagi na natłok zajęć w pracy po prostu nie mam kiedy się tym zająć. Chciałem zrobić go w CATII, która niestety ma kłopotliwy moduł do kształtowania powierzchni swobodnych, jeśli się nie zna dokładnych wymiarów. Na pewno do tego wrócę ale chyba z innym narzędziem. OK, myślę że dalej będziemy dyskutować na priv.
sirloki Napisano 21 Marzec 2007 Napisano 21 Marzec 2007 dzieki za zdjecia !!! a co do tych opracowan wspomnianych przez was powyrzej czy jest gdzies miejsce na necie gdzie mozna by je kupic? bo jesli chodzi o biezace numery to jeszcze czasem da sie cos znalezc ale archiwalne numery to juz gorzej.
pnz59 Napisano 26 Marzec 2007 Napisano 26 Marzec 2007 Do muslima. Artykułu nie mam na kompie i nawet w ogóle. Pożyczyłem (ach to zaufanie) i wcięło mi go całkowicie. Jak się wyrobię i będę w CAW to zrobię fotokopię ale mówię uczciwie, że nie prędko bom robotą zawalony.P.Z>
pnz59 Napisano 3 Kwiecień 2007 Napisano 3 Kwiecień 2007 Do muslima. Potwierdzam fakt artykułu - Militaria i Fakty" nr 3/2000. Full co było w CAW i poprawienie tego co występowało w literaturze na ten temat.Może w listopadzie br. będzie w Muzeum Techniki prezentowana wirtualna wersja LS-a w 3D! Dam znac zainteresowanym.PZ.
pająk Napisano 3 Kwiecień 2007 Autor Napisano 3 Kwiecień 2007 To ja poproszę o informację. Czy to będzie tylko prezentacja, czy może są planowane jakieś działania w celu odtworzenia samochodu? Możesz zdradzić cokolwiek, choćby na priv? Pytam dlatego, że poznałem człowieka, który też zamierza stworzyć wirtualny model, a ja sam właśnie przygotowuję się do narysowania rzutów tego samochodu na podstawie zdjęć. Nie mówię, że to będzie szybko ale do listopada chyba się wyrobię. No więc byłyby 3 koncepcje do porównania, szczególnie jeśli chodzi o tył pojazdu, który nie wiadomo jak wyglądał. P.S. Mam informację, że przejazd Lux-Sporta (w tle) jest uwieczniony na jednym z filmów z Powstania Warszawskiego. Wiesz może coś o tym?
pnz59 Napisano 4 Kwiecień 2007 Napisano 4 Kwiecień 2007 O robieniu kopii nic nie wiem. Bedzie i tak wielkim sukcesem jeśli uda się zrobić model wirtualny, bo to pozwoliłoby na stworzenie chociażby modelu redukcyjnego.Może uda sie ten sam zabieg z innymi, nieistniejącymi już konstrukcjami polskimi. Zachęcam do pracy. Da się zorganizowac pokaz w Muzeum techniki w Warszawie.To moge juz zagwarantować.P.Z.
Gebhardt Napisano 4 Kwiecień 2007 Napisano 4 Kwiecień 2007 Bardzo popieram taki projekt bo zamierzam wyprodukowac modele w skali 1/72 PzInz 303 w kilku wersjach, 603, 703, 222, 342, ?312, 152, 160 i 10TP.
pnz59 Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 Panie Krzysztofie!Gratuluję. Skąd tylko bedzie miał Pan nadwozia do PZInż.303??? Znane mi zdjęcia obejmują li tylko wersję szybką - 4-osobowa typu łazik oraz transportową 1-7 żołnierzy. Reszta publikowanych zdjęć pochodzi z mało precyzyjnch szkiców a część to w ogóle LITENTIA POETICA! Chociaż pewnie analogie do 302 były.Jakby na to nie patrzec od czegoś trzeba zacząć. Wg niektórych speców najlepiej nic nie robić i tylko krytykować.P.Z.
Gebhardt Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 Dziekuje za poparcie :) . Oczywiscie bedzie to gdybologia aplikowana w metalu. Celem zabawy (a jest to w koncu zabawa a nie powazne przedsiewziewcie historyczne!) jest wyobrazenie sobie w metalu jak mogla wygladac 10BK powiedzmy w 1940/41 i dalej juz calkiem niepowaznie zmierzyc ja z Wehrmachtem albo Czerwona Armia na stole plastycznym w miniaturowych grach wojennych. Moze z tego wyplyna jakies wnioski jesli chodzi o ocene wysilku zbrojeniowego Polski w latach 1936-39 ale to bylby bezplatny dodatek - ja buduje co buduje bo mi sie po prostu podoba. Np na pewno bedzie PzInz 312 - 342 niekoniecznie - ten pierwszy wydaje sie ladniejszy. Co do 303 to sadze ze beda wersje sztabowa, mannsschaftransportwagen, zwiadowcza, ciagnik, telefoniczna i radiowa ewent opancerzona (ale nie wiem czy mi sie ta ostatnia wersja podoba :( ). Co do wersji radiowej to sa WT 'uniwersalnej kabiny radiowej - ciekawa moze byc proba dopasowania jej do podwozia 303. Chyba dowodcy damy Luz Sport jako samochod osbowy :) ??? Bron oczywiscie tez bedzie nowa kbspM, Mors, granatniki, haubice wz 38, nkm 20mm, armata ppanc 47mm, kb wyborowe z luneta, moze rzuce sie na kbppanc 13mmPozniej zabiore sie moze za piechote i kawalerie....wozy konne na pneumatykach itp. Tu juz bedzie mniej modelarskich urozmaicen jesli chodzi o pojazdy - kola i wlasciwie tyle. Oczywiscie uzbrojenie i wyposazenie tez. Czyli reasumujac gdybologia aplikowana organizacyjna, techniczna i mundurowa! Ale mam nadzieje ze bazowana na wiedzy i probie zrozumienia jak myslenie naszych owczesnych taktykow i technikow moglo sie dalej potoczyc. Dlatego pozytywna krytyka, nawet jaknajsurowsza, znawcow tematu oczywiscie zawsze bedzie mile widziana.
cieciwa Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 Odchodząc od tematu PZInż. Lux Sport" - Gebhardt powinieneś raczej zmienić tabory na w pełni zmotoryzowane zamiast PF 621 - 713/613". Sądzę, że konne tabory nie ostały by się w 10BK.Natomiast Lux Sport" - raczej nie widze tu dla niego miejsca - jako pojazd wyższych dowódców - niespecjalnie się nadaje.To w końcu pojazd sportowy. Prędzej bym tu widział coś co było by połączeniem PF508, PF518 i CWS T-1- taka uterenowiona" limuzyna.Kiedyś nawet widziałem taki rysunek w jakiejś gazecie:polna lekko zabłocona droga, na niej stoi chyba właśnie CWS-ka, w środku pan oficer z damą, a obok stoi zabłocony jak nieboskie stworzenie łącznik (oficer łącznikowy??), koło równie zabłoconego motocykla i podaje wyjęte właśnie z torby pismo.Piękna scenka, niestety nie pamiętam już szczegółów - to było kilka(naście) lat temu ..
Gebhardt Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 No przeciez nie proponuje taborow konnych dla 10BK tylko dla kawalerii konnej i piechoty:). Dla 10BK dokladnie tak, 613 i 713. Ciekawym jakby wygladala cysterna na 613 skoro nawet nie bardzo wiem jak to wygladalo na PF621. Co do Lux-Sport to wyzsi dowodcy (wyglada na to ze dcy pulkow zmotoryzowanych tez np) mieli etatowo poza wozem terenowym rowniez samochod osobowy typu cywilnego, ktorym normalnie jezdzil ordynans dowodcy. Po co dokladnie nie wiem - moze w celach reprezentacyjnych? Dosc ze w praktyce byly to najczesciej samochody z rekwizycji. I dlaczego w takim razie moj dowodca nie moze miec Lux-Sporta :))))? Zreszta pewna ilosc egzemplarzy, gzi mi sie, wojsko zamowilo (jezeli sie myle to pnz59 odpowiednio mnie zlaje:)). A co do uzytecznosci to inne armie uzywaly pojazdy tej klasy jako wozy dowodcow nawet nizszego szczebla - np armia Czechoslowacka ktora na szarym koncu motoryzacji przeciez nie stala! Moze trzeba rozpoczac nowy watek zeby Pajakowi nie psuc Jego? Ktory model w skali 1/72 chcialbym zobaczyc najpierw i dlaczego :) ?
polsmol Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 O ile pamiętam to Lux-Spor był konstruowany z myślą o użytkowniku wojskowym. Chyba miał umożliwiać prace sztabową podczas jazdy (komfort) czy jakoś tak.
TomekSz Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 Nie w temacie wątku ale ciekawe . Z książki A. Konstankiewicza .
pnz59 Napisano 10 Kwiecień 2007 Napisano 10 Kwiecień 2007 PRIMO. Lux-Sport nie był nigdy i nie miał być pojazdem sportowym.Zgodnie z dokumentami był to samochód budowany na zlecenie MSWojsk. dla dyplomatów i wyższych dowódców wojskowych oraz ewentualnie na rynek cywilny.Samochodow ciężarowych 613" nie było!!! Byk u Rychtera.Modyfikacja 621 miała nosić oznaczenie PZInż.697 (o ile pamięć mnie nie zwaodzi) ale tylko dla celów wojskowych.Z 312" zrezygnowano i nie miała być rozwijana w ogóle. Do produkcji zatwierdzono : 303, 322, 343, 342, 603, 703/713/723, 222 oraz po próbach 627. Dla artylerii najcięższej zaś projektowano ciągnik z silnikiem 250/300 KM.P.Z.
Gebhardt Napisano 10 Kwiecień 2007 Napisano 10 Kwiecień 2007 Dokladnie tak. Ciagle mi sie te numery placza przez ten nieszczesny galimatias z nie-istniejacym 613 wiec musze sobie zrobic tabliczke z numerami i sylwetkami zeby nie powielac bykow jak pisze! Mialem na mysli 603 i 703 jako modele. Wersji 'cab-over' po prostu nie lubie :). Za to bardzo lubie PzInz 202, wiec mimo ze nie zostal zatwierdzony do produkcji, w szeregach mojego wojska jednak bedzie figurowal!
sirloki Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 co by temat niezaginal.Wkoncu podjalem prace z tym modelem i wrzucam ogolny zarys, teraz pracuje nad detalami, w miare czasu dorzuce wiecej. To taka mala gratka dla milosnikow tego tematu.Pozdrawiam.
pająk Napisano 19 Sierpień 2007 Autor Napisano 19 Sierpień 2007 Wygląda genialnie, jestem pod wrażeniem... Mój kolega (grafik komputerowy) też robi model L-S (chyba w 3D Studio), jak skończy to będzie możliwość porównania. Ja póki co nie ruszyłem z miejsca, zajmuję się teraz innym tematem, który ma priorytet z uwagi na wiek ludzi (twórców naszej motoryzacji), do których próbujemy docierać i ustalać fakty z przeszłości. Jest to naprawdę ostatni moment. Jak skończymy to wrócę do Lux-Sporta, zresztą ta sprawa wzbudziła zainteresowanie w mojej katedrze i mam nadzieję, że będzie miała dalszy ciąg z udziałem moich kolegów.
paszczak85 Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Witam wszystkich odkrywców!Temat trochę starawy, ale może uda się coś jeszcze wykrzesać. Bo jest spora okazja. Otóż wraz z kolegą robimy projekt/odtworzenie nadwozia do PZInż Lux-Sport. Nasi starsi koledzy z wydziału (bronili mgr w zeszłym roku) zrobili kopię" tego co z L-S się zachowało czyli podwozia. Pomierzyli całość w Muzeum Techniki w Warszawie, wrzucili do CAD'a i na naszym wydziale (Mechatroniki WAT) przy użyciu maszyny do druku 3D odtworzyli je w skali jeśli się nie mylę 1:10.Jeśli ktoś jest zainteresowany w darmowym miesięczniku o tematyce CAD jest trochę informacji(http://www.cadblog.pl/CADblog_nr_2%283%29_2009.htm)No i teraz zwracam się z prośbą do ludzi którzy coś wiedzą, może macie jakieś ksiązki, informacje cokolwiek co pomoże w miarę wiernie odtworzyć choćby wymiary nadwozia?PozdrawiamPaszczakGG: 310200
zbyhu Napisano 18 Kwiecień 2010 Napisano 18 Kwiecień 2010 ...jestem jakby osobiście zainteresowany wszelkimi informacjami na temat LS.Nad budową tego auta pracował młody inżynier Stanisław Sadocha, to był mój dziadek. Pamiętam z dzieciństwa jak dziadek rysował mi samochody, to były wariacje tego auta, niestety nic z tego nie przetrwało.Dziadek był też w jakiś sposób zamieszany w ukrywanie tego co zostało po bombardowaniu we wrześniu, i wywożeniu fabryki (nie stety w złym kierunku bo wschód).Po wojnie pracował w ZM Ursus i stąd te znaleziska.pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem i idę pogrzebać w domowym archiwum
ChrisFly Napisano 8 Sierpień 2013 Napisano 8 Sierpień 2013 Temat odgrzewany kolejny raz ale w konkretnym celu.Poszukuję dwóch zdjęć PZInż. 403, w postaci elektronicznej ale w możliwie dużej rozdzielczości. Chodzi o 4 i 5 zdjęcie zamieszczone przez pająka na początku tego wątku.Tylko ważna sprawa: chodzi o zdjęcia nieretuszowane czyli w tej wersji, w jakiej on je zamieścił.Będę wdzięczny nawet za wskazówki gdzie ich szukać.Cel jak zwykle ten sam: rekonstrukcja nadwozia.Tym razem chodzi o stworzenie cyfrowego modelu ze zdjęć a nie na podstawie zdjęć.Rożnica jest taka, że stworzona scena z modelem idealnie przylega" do zdjęcia lub kilku zdjęćco daje bardzo dobrą dokładność wymiarową. Może być nawet 100%. Zależy jedynie od jakości, czyli rozdzielczości, zdjęć.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.