Skocz do zawartości

beaviso

Użytkownik forum
  • Zawartość

    3 808
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    52

Ostatnia wygrana beaviso w dniu 14 Marzec

Użytkownicy przyznają beaviso punkty reputacji!

1 obserwujący

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

beaviso's Achievements

327

Reputacja

  1. Ech, a jak czytałem o wyczynach tego Pilota śmigłowca, to wyobrażałem sobie, że napiszesz "por. pil. Sławomir Karski". ;) M.
  2. Pizza była z pepperoni. Salami pepperoni. M.
  3. Nikt mi nie wmówi, że pilot lecący 600 km/h (170 m/s) na bardzo małej wysokości może dostrzec kilka ptaków i wykonać unik, zważywszy bezwładność samolotu i w ogóle sensowność jakiegokolwiek uniku, skoro tak małe obiekty zauważa najwyżej "sekundę do przodu" ale nie widzi dwie czy trzy sekundy. Jadąc 180 km/h (50 m/s) autostradą jestem w stanie minimalnym ruchem kierownicy ominąć obiekt wielkości leżącego ptaka, dostrzeżony ze 100 metrów. Lecącego na zbliżenie ptaka nie dostrzegę zawczasu ani nie uniknę, a miałem parę dni temu taki motyw - na szczęście pofrunął razem z opływem aerodynamicznym tuż nad krawędzią dachu - ale odruchowo zniżyłem głowę w ramiona :D A co dopiero w samolocie lecącym 3-4 razy szybciej? Zdjęcia też mogą przekłamywac, bo z teleobiektywu i nie wiadomo jak względem siebie były samolot i ptaki. Z filmu wynika, że manewr nie tylko spóźniony, ale - krótko - idiotyczny. Bo jeśli ratował się po nim dosłownie na styk, to znaczy że był idiotyczny. Jak to się mówi - sztuką nie jest wyprowadzić z poślizgu, ale do niego nie doprowadzić. M.
  4. W czym pomogłeś, bo nie rozumiem? Na "fałszywą kabinę" (jak w FA-50GF haha) nikt nawet nie spojrzy - widząc te manewry od razu wiadomo jakie jest położenie samolotu, chyba że ktoś nigdy na oczy nie widział dynamicznie manewrującej maszyny. Samolot wykonuje nienormalne przechylenie, z którego cudem udaje się wyprostować, a przy bardzo dużym kącie natarcia jaki zniosła ta maszyna przejść na wznoszenie tylko dzięki mocy silników. Chyba nie sądziłeś, że ktokolwiek (no, może poza członkami komisji smoleńskiej) mógłby ocenić, że ten samolot wyszedł w położeniu plecowym? To nie akrobacyjny XA-41 z Kielakiem... Albo sekundowy błąd Fly-by-Wire, albo pilotowi "omskła" się ręka, tak po prostu... M.
  5. Ale tam są kąty natarcia... Wyciągnął na silnikach, jakimś cudem po tym nienormalnym i raczej niezaplanowanym nagłym przechyleniu. W razie awarii raczej w 0:09 by się instynktownie wystrzelił mimo tych ludzi na dole... M.
  6. Podwójny plot Bofors 40 mm zdemontowany. Ciekawe czy jeszcze we wrześniu czy już przez Niemców? M.
  7. Znam parę osób, tutaj na pd-wsch, z elektoratu wiadomo jakiego, które ochoczo przytaknęłyby tej słusznej inicjatywie, gdyby prezydent-elekt doktór Nawrocki wypowiedział te same słowa co Trump. M.
  8. To są osoby publiczne. I nikt ich nie pomawia ani na nich nie donosi, bo posiadanie niemieckich korzeni rodzinnych nie jest zabronione ani tym bardziej naganne. Przynajmniej wg rzekomo pomawiających, bo za opinię rzekomo pomawianych nie ręczę. I każdy może taką opinię na temat ich pochodzenia sformułować prywatnie, nie musząc się pod nią podpisywać, obojętnie Kowalski czy Brzęczyszczykiewicz (dużo „rz”, „cz” i “sz”.) M.
  9. Alfons ur. 1925, poległy w październiku 1944 pod Murowanką w pow. pułtuskim. Paul ur. 1920 w Chełmnie, zaginął na pocz. 1944 gdzieś w Rosji niedaleko Litwy. O ile to ci. M.
  10. https://dorzeczy.pl/opinie/754113/ukraina-apeluje-do-polski-chodzi-o-pomoc-w-ochronie-nieba.html "Samo podrywanie myśliwców to za mało" W swoim wpisie na Facebooku, odnoszącym się do rosyjskiego ataku dronów na fabrykę Grupy Barlinek w Winnicy, Kondratiuk podkreśliła, że "samo podrywanie myśliwców w powietrze podczas kolejnego rosyjskiego ataku to za mało". Jak przekazała "Rzeczpospolita", Kondratiuk zaapelowała o stworzenie "niezawodnej tarczy powietrznej", przynajmniej nad zachodnią Ukrainą (...) No nie, Pani Ołeno, my te samoloty - aktualnie nie tylko własne, ale i angielskie oraz szwedzkie, podnosimy po to, żeby chronić* własne terytorium w razie wtargnięcia ruskiego drona czy cruise'a. (*) Co, na przykładzie zdarzenia z 26.08.2024 w rejonie Tyszowiec, jest iluzoryczne, bo cel nie został wyeliminowany, a jego los - oficjalnie niewyjaśniony. Tak że na niezawodną tarczą powietrzną nie ma Pani co liczyć. :D M.
  11. Ten artykuł trzeba potrafić przeczytać. Ja z niego wyniosłem dwie rzeczy. I jedno pytanie: 1. Ego HANYSA jest jak stąd do księżyca. Chłop kreuje siebie nie po raz pierwszy na niewiadomo kogo. A na F-16 rozpoczął szkolenie w 2007 r. podczas gdy już w styczniu 2014 r. pożegnał się z mundurem. 2. Przesłaniem ukrytym w tym artykule jest "Fundacja ALIOTH jest w stanie doradzić w logistyce utrzymania AH-64 w Polsce, których zakup nie był wcale zły, ale tylko pod warunkiem, że logistyka ich serwisu będzie odpowiednia. A bez narzędzi jakie może wskazać i zaoferować ALIOTH poprzez współpracujące podmioty, jest skazana na porażkę." 3. Iloma realnymi misjami bojowymi pokierował Mission Commander płk Krystian Zięć? Obojętnie, mogą być same proste. M.
  12. Błaszczak zesrał się pierwszy. Rozwodnik, pediatra z PeeSeLu nie zmarnował okazji do ugruntowania opinii idioty i też wypowiedział się krytycznie, a w dodatku „nie widziałem, ale nie podoba mi się.” Jego wypowiedź w tej sprawie jest kwintesencją kołtuństwa, jakiego w tym grajdołku szczerze nienawidzę i z jakim będę żył do końca. Prymitywne niezrozumienie delikatnej, arcytrudnej i tragicznej historii wyboru między złem i śmiercią. Wolskie bagno. Na szczęście są ludzie, którzy po prostu robią swoje. W sumie dobrze wychodzi, bo na takich „minach” elegancko podrywają się osobnicy, których warto sobie zapamiętać. M.
  13. Siergiej Jurewicz Ilin, ur. 26.11.1985, poszedł HAXYI 02.07.2025 Czterdzieści lat *nie* minęęęęłooo i już nie miiiinieeee :D M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie