Skocz do zawartości

TK-3


Rekomendowane odpowiedzi

To co z tymi reflektorami?? Może ktoś ma/zna inne zdjęcia tankietek z 10 BK z takimi reflektorami?? Na tych z przekraczania granicy wg mnie mają standardowe reflektory (o ile pozwala na to jakość zdjęć). Więc jednak niemieckie?? Z Hotchkissem??

Pzdr,

jotes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 327
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
A masz jakiegoś BTRa do sprzedania znam kilka osób kture chciały by posiadać.Pozatym skoro najwięksi kolekcjonerzy przyworzą egzęplarze z zagranicy to według mnie jest ich brak!Czyli RARYTAS zresztą kilka lat temu takie podejście doprowadziło do WYGINIĘCIA T-34.ale wrućmy do tankietek!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kloss,
Ogniwa Universal Carrier'a i tankietek roznily sie ksztaltem i dlugoscia zebow, nawet dosyc znacznie.nie jestem pewny bez pomiarow, czy zmiescilyby sie w zawieszeniu TK.A kosztow zespawania blach na rame auta, a budowy repliki pojazdu gasienicowego od podstaw nie porownuj, bo to dwie rozne sprawy.
Moge jeszcze zapytac o ktorej tankietce piszesz?O jakiejs nowej, czy juz znanej?
Pozdrowienia
Grendel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że nowej nie słyszałem żeby ktoś o niej mówił ale nie zapeszmy...Co do budowy repliki to nadal się nie zgodzę pojazd kołowy czy gąsiennicowy różnica nie jest tak wielka robiłem już kilka różnych replik...a kolega coś budował? Zresztą oceńcie sami BTR152 na stronie WWW.ZLOT.INFOLOGIS.COM.PL to replika.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz - w moich czasach nie bylo potrzeby budowania replik...
W poznych latach siedemdziesiatych odremontowalem pare ladnych motocykli i aut.Z tego co mi wiadome - sa one wciaz w Polsce (niestety nie mam kontaktu z wlascicielami czesci z nich) i jezdza.Niewazne ktore to.
A roznica pomiedzy pojazdem kolowym, a gasienicowym jesli chodzi o stopien skomplikowania konstrukcji jest ogromna.Chyba, ze mowimy o statycznej eplice" ze sklejki, a nie o jezdzacym pojezdzie.
Zycze powodzenia tak, czy owak!Zwlaszcza jesli chodzi o nowa tankietke.
Pozdrowienia
Grendel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kloss,
Jesli Twoim zdaniem system przeniesienia napedu i kierowania sa takie same, jak w samochodzie pancernym, to ja juz nie mam dalszych watpliwosci...
I zycze sukcesow!
Ubawiony
Grendel
P.S.
Wlasnie w ta niedziele mialem okazje pojezdzic odrobine sprawna wanna (bez wierzchniego opancerzenia) innej pochodnej C-L, tzn. Renault UE i powiem krotko - jest to trudniejsze niz sie co niektorym wydaje.Jezdzenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mi tam - uscisle - odmienny konstrukcyjnie dyferencjal - samochodowy rozsypie sie (doslownie) blyskawicznie.Sterowanie hamulcami na polosi itd.
A co do zawieszenia - sprubuj dorobic chociazby masywy kol i rolek zwrotnych.O zrobieniu kol napedowuch i napinajacych nie wspomne...
Zrobienie repliki to przeciez dziecinnie proste i tanie.
Wciaz ubawiony
Grendel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przepraszam ale nie rozmawiamy o CZOŁGU tylko o tankietce!!Która posiada cytuje ...mast napędowy typu samochodowego, silnik Polski FIAT typ 122...kierowanie jest dziecinnie proste polecam zapoznac się z budową ,Uniwersal carrier,M29 wiesel. Te pojazdy posiadają układ napędowy pochodzący z samochodów!!!i działa nie rozpada się!Więc czemu w replice tankietki ma się nie sprawdzić?Pozatym założenie gąsiennic kół napędowych od Carriera zaoszczędzi roboty Hartmann w swojej pancerce ma inny wymiar kół i kilka innych detali I CO źle się prezentuje???Ajak wygląda czołg zapewniam że wiem. Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega nie ma dokumętacji to służę,proszęo adres emaila i prześle(morze kolega GRENDEL z okolic Gdańska to sam dostarczę wymienimy poglądy przy bezalkocholowym..). A przy okazji dorabianie częśći typu koła zębate i inne skąplikowane żeczy morze trudno się dorabiało w latach 70-80tych teraz dostarcza się projekt do firmy i robią, i nie jest to tak drogię! dorabiamy takie żeczy (i nie tylko)do różnych pojazdów.Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosilbym o zrodlo cytowanego przez kolege fragmentu, poniewaz moja dokumentacja (i doswiadczenie) mowia jednak o odrobine wiekszym stopniu skomplikowania systemu.Co prawda bez sprzegiel bocznych, bo te dodano dopiero w C2P/TKS-B, tym niemniej jest tam nieco wiecej elementow niz w wspominanym przez kolege samochodzie pancernym".
Niestety - w Trojmiescie mieszkalem w poznych siedemdziesiatych.Teraz - juz dosc daleko stamtad.Jesli dysponuje kolega fabryczna dokumentacja TK/TKS/C2P to bylbym niezmiernie zobowiazany.
Pozdrawiam
Grendel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morze zacznijmy po koleji do dokumętacji dojdziemy za jakiś czas!!! Polecam zajżeć na stronie Odkrywcy (czyli tą)do galeri pod hasło TKS z Auxwall w MWP" widać tam ten ie samochodowy most napędowy skąplikowany układ przeniesienia napędu i skrętu"Ewentualnie polecam artykuł w Militaria i Fakty niestety nie wiem ktury numer!!!Naprawde tankietki nie morzna porównywać z nawet troche więkrzym CZOŁGIEM, to nie to samo!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kloss - bez obrazy, ale zacznijmy od zagladania do slownika ortograficznego, bo momentami ciezko zrozumiec, co kolega chce wyrazic.
A teraz do rzeczy - uklad napedowy/sterowania czolgu rozpoznawczego TK wygladal mniej wiecej tak:
1.silnik (rozne:Ford A badz T[w TK-2],PF 122AC/BC)
2.skrzynia redukcyjna
3.sprzeglo
4.skrzynia przekladniowa (rozna w zaleznosci od modelu)
5.przegub
6.wzmocniony, planetarny mechanizm roznicowy(rozny w zaleznosci od modelu silnika)
7.polosie a na nich bebny hamulcow tasmowych (zycze sukcesu w ich budowie!)
8.kola napedowe
W ogolnosci przypomina to mechanizm napedowy samochodu, poniewaz nie posiada samorogenerujacej sie transmisji itp. elementow wlasciwych dla czolgow ciezszych.Uzywano tez do produkcji elementow samochodowych, takich, jak silnik i skrzynia biegow oraz obudowa dyferencjalu (zdaje sie, ze najpierw od Ursusa, a pozniej od Fiata 621).
I teraz zaczynaja sie roznice - reduktor, dyferencjal, hamulce tasmowe, dosc skomplikowany system przeniesienia ruchow kierownicy na hamulce.
Jak pisalem wczesniej - nie bede tego porownywal do C2P/TKS-B/TKS-D, bo one mialy juz system ze sprzeglami bocznymi (o ktorym zreszta wiem duzo wiecej niz o TK, zreszta z autopsji, a nie literatury).
Acha - w artykule p.Komudy w Militariach" zdaje sie nic nie ma o napedzie TK procz ogolnikow.
A za dokumentacje, o ile kolega ja ma - bylbym wdzieczny.
Pozdrowienia
Grendel
P.S.
Jesli mamy kontynuowac te dyskusje, to prosze o konkrety, a nie ogolniki.I z podaniem zrodel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPS!!Sypie się wizerunek skąplikowania konstrukcji zaczynamy się czepiać ortografji!!!Mogę wysłać to co mam tylko na jaki email, adres?Nadal twierdzę że most samochodowy będzie działał! TAK JAK UNIVERSAL CARRIER też miał most od ciężarówki, w tankietce był most wzmacniany według standartu PRZEDWOJENNEGO!pamiętajmy o tym.TANKIETKA TO NIE C2P (który był nawet dłuższy o 50cm imiał silnik FIAT122 a nie Ford)Kolega troszkę miesza kilka typów pojazdów!Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dyskusja rozwija się w złym kierunku.Nie chodzi o to kto jest mondrzejszy!Morze i się nie znam na czołgach i ich budowie opiekuje się i naprawiam (nie mówiąc o jeżdźeniu)tylko WZT1,WZT2,PT76,T-34-85,Ciągnikiem artyleryjskim MAZUR.Więc moja wiedza morze być nie wystarczająca!Pozdrawiam!!To czym dysponuje naprawde chętnie prześle! (ten na focie to ja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co racja, to racja - dyskusja zaczyna wygladac na klotnie, a nie takie sa moje intencje.Uwaga o ortografii nie byla w zamiarzeniu sztuczka erystyczna, ale stwierdzeniem faktu.Jesli zostala odebrana inaczej - przepraszam.
Nie jest moim zamiarem licytowanie sie a madrosc".Most samochodowy oczywiscie, ze bedzie dzialal.Szczekowe hamulce od PF 1500, czy nawet Malucha" tez beda.Pytanie brzmi - jak dlugo?
Wszystko zalezy od momentu obrotowego silnika, uzytego reduktora, skrzyni biegow.Glownie o to mi chodzi.
Jesli chodzi o silnik, to musimy zdecydowac o ktorym typie TK mowimy, poniewaz Forda mialy TK-3 i prototypy (wersje T i A), a PF 122 (w dwoch wersjach) mial TKS i wczesniej TKF(TK-Fiat = TKF).
A oto moj adres kontaktowy -
grendel3@email.nospam.com
Trzeba usunac .nospam" - to zabezpieczenie przeciw botom skanujacym.
Prosilbym najpierw o kontakt, bez wysylania dokumentacji. Za nia bede bardzo wdzieczny, ale to nieco pozniej.
Pozdrowienia
Grendel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam informacje że za około dwa miesiące ukarze się książka z planami i opisami do tankietki,podobno bardzo dobre wydanie. Dam znać jak będe miał w ręku.Co do tego czym dysponuje jak tylko zeskanuje dam znać przed wysyłką.Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie