kazioW24 Napisano 20 Październik Napisano 20 Październik Można wiedzieć gdzie służył ten niemiec wszystko po jednym żołnierzu Luftwaffe. Z dat wychodzi że w 1940 musiał trafić do LW z HJ.A w 1945 służył w tym F.F,Sch.B.16
0 bjar_1 Napisano 20 Październik Napisano 20 Październik 50316 - 1. Batterie Fallschirm-Flak-Abteilung 3 08420 - 08420(Mob.-1.1.1940) 4. Batterie Reserve-Flak-Abteilung 512 08420(12.7.1941-26.1.1942) 5. Batterie Reserve-Flak-Abteilung 495 dann 2. Batterie leichte Flak-Abteilung 827 08420(1.8.1943-23.3.1944) 3.8.1943 2. Batterie leichte Flak-Abteilung 827 (o) 08420(7.11.1944-8.5.1945) 24.1.1945 2. Batterie leichte Flak-Abteilung 940 (v) 49581 - 49581(1.5.1942-19.10.1942) Stab Fluganwarter-Bataillon I, dann Stab I Fluganwarter-Bataillon I 49581(10.1.1943-26.9.1943) Stab I Flieger-Regiment 90 49581(6.12.1944-8.5.1945) 16.3.1945 gestrichen F.F.Sch. to Flugzeugführerschule z różnymi numerkami.
0 kazioW24 Napisano 20 Październik Autor Napisano 20 Październik Czyli obsługa flak i jakaś szkoła ,a w Paris co robił też bronił nieba, tylko czemu niektóre fotki sa w pulpicie i przy samolocie te wcześniejsze fotki LW z innego wątku to też jego
0 Jedburgh_Ops Napisano 21 Październik Napisano 21 Październik 13 godzin temu, kazioW24 napisał: Można wiedzieć gdzie służył ten niemiec... Zdjęcia są zwodnicze, bo tak na dobrą sprawę nie wiadomo, czy dotyczą jego samego, czy pamiątkowo fotografował też swoich kolegów lub przyjaciół. Tu są znowu wątki szybownictwa (jak w tych Twoich innych dokumentach), bo jest Segelfluggruppe i jest szybowiec Grunau Baby II, tylko nie wiadomo, kim jest postać w nim siedząca - czy to on, czy jego kumpel? A jak się to połączy z faktem, że jest też mowa o szkole flaku to nie wiadomo, czy: a) gość był pilotem szybowcowym? b) gość był żołnierzem flaku, nie był pilotem szybowcowym, ale był na szkoleniu flaku w ośrodku szybowcowym NSFK? Oba te warianty są możliwe. Flak ćwiczył tak, że na szkoleniu wstępnym ludzie byli wysyłani do szkół szybowcowych i tam uczyli się wodzenia lufami za wolno latającymi szybowcami i odkładania poprawek rakursowych zanim tacy flakowcy przechodzili na dalszy etap i szli na szkolenie „wodzenia lufami” za szybkimi samolotami.
0 abcd Napisano 21 Październik Napisano 21 Październik (edytowane) Trzeba prześledzić przydziały chronologicznie może początkowo służył w flak a następnie wykazując zdolności został zakwalifikowany do szkoły pilotów na szybkie przeszkolenie ,pod koniec wojny tak bywało w większości szkoleni przez 3-4 miesiące piloci nie przedstawiali większej wartości bojowej. Edytowane 21 Październik przez abcd
0 kazioW24 Napisano 21 Październik Autor Napisano 21 Październik A takie dokumenty coś wniosą i pomogą ,te dwa listy są już powojenne z 1946.
0 abcd Napisano 21 Październik Napisano 21 Październik List z pieczątka brytyjskiego cenzora i paskiem „opened by”. świadczy ze trafił do brytyjskiej niewoli.
0 Jedburgh_Ops Napisano 21 Październik Napisano 21 Październik (edytowane) 47 minut temu, abcd napisał: Trzeba prześledzić przydziały chronologicznie może początkowo służył w flak a następnie wykazując zdolności został zakwalifikowany do szkoły pilotów na szybkie przeszkolenie ,pod koniec wojny tak bywało w większości szkoleni przez 3-4 miesiące piloci nie przedstawiali większej wartości bojowej. Też racja. Piloci typu mięso armatnie to wszak finał LW. Jest też zdjęcie szybowca szkolenia podstawowego DFS Kranich i zdjęcie z kabiny jakiegoś samolotu wielosilnikowego. Tylko już nigdy nie będzie wiadomo, czy bohaterem wszystkich zdjęć jest rozkminiany pacjent. Edytowane 21 Październik przez Jedburgh_Ops
0 kazioW24 Napisano 21 Październik Autor Napisano 21 Październik Po datach wychodzi że L-08 420 L.G.P.BERLIN,FLACK-ERS ABLG 7 STABSBATERIE,20(ERS)LG.NACHR,RGT/12 I FLAKSNG,L-08420 LG.PA.BERLIN ABS.KOM W.V.FITZEN L-06245 LG PA DREZDEN,L49 123 LGFA PARIS,L 49581 D LG.PA.PARIS,F.F.SCH A71,L50316 LUFTGAUPOSTAMT DRESDEN,a luty 1945 to już tylko F.F.SCH.B.16 (19)BURG B/MAGDEBURG SCHUKO GRUPPE 31/44
0 Jedburgh_Ops Napisano 21 Październik Napisano 21 Październik Jeśli przyjąć jako wyłączne kryterium „co jest w papierach” to w tych papierach (kompletnych? niekompletnych?) nic nie wskazuje na to, że był jakimkolwiek pilotem, choćby tylko szybowcowym. Numer tej „Gruppe” nie jest taki, jakie były numery „Gruppen” NSFK. Jeśli chodzi o punkty geograficzne: W Paryżu NSFK nie było, w Magdeburgu też nie. Berlin i Drezno, owszem, były związane z NSFK, ale te jednostki z tych papierów nie są lotnicze w sensie fizycznego latania czymś.
0 kazioW24 Napisano 21 Październik Autor Napisano 21 Październik Czyli błędem było że nie zabrałem wszystkich fotek, bo na powojennych z lat 50/60 był przy samolotach górnopłatach ,a na zdjęciach pozowanych z rodziną w ciemnym mundurze i miał 3 mewki na rękawie bodaj lewej ręki,może one by coś pomogły ale oddałem początkującemu kolekcjonerowi bo takich nie zbieram.
0 Jedburgh_Ops Napisano 21 Październik Napisano 21 Październik (edytowane) Że był związany z LW to raczej widać, ale czy był pilotem? Jeśli miał na jakimś etapie wojny 3 mewki to był feldfeblem, ale czy dochrapał się czegoś więcej, w tym bycia pilotem? Trudno powiedzieć. 52 minuty temu, kazioW24 napisał: Czyli błędem było że nie zabrałem wszystkich fotek... No, raczej błąd. Zawsze lepiej brać wszystko, bo rozkminianie wtedy sprawniej idzie. Mundur dużo by powiedział, bo oprócz trzech mewek na rękawie zaraz byłoby widać, czy ma na kieszeni odznakę pilota szybowcowego, a jeśli tak to której kategorii? Gdyby np. miał odznakę pilota szybowcowego z trzema mewkami to byłby gotowym materiałem do szkolenia samolotowego. Tak było od międzywojnia i tak jest do dziś. Wtedy innego znaczenia zaczęłoby nabierać to zdjęcie z kabiny samolotu-dwusteru - niekoniecznie mógłby to być on, ale już też wykluczyć by tego nie można było. Edytowane 21 Październik przez Jedburgh_Ops
0 Jedburgh_Ops Napisano 22 Październik Napisano 22 Październik W dniu 20.10.2025 o 21:12, kazioW24 napisał: Można wiedzieć gdzie służył ten niemiec wszystko po jednym żołnierzu Luftwaffe. Z dat wychodzi że w 1940 musiał trafić do LW z HJ.A w 1945 służył w tym F.F,Sch.B.16 Kabina tego samolotu to Fw 58 Weihe, a to - w kontekście rozkminianego gościa - może oznaczać wszystko i nic, bo ten samolot miał bardzo dużo zastosowań, w tym także szkoleniowe do certyfikowania pilotów na samoloty wielosilnikowe. Licho wie, co to oznacza w kolekcji tych zdjęć i czy w kabinie to ten gość, a jeśli tak to czy to zdjęcie na szpan, jak to każdy chce mieć zdjęcie w kabinie latadła, czy nie on.
0 Jedburgh_Ops Napisano 22 Październik Napisano 22 Październik (edytowane) W dniu 21.10.2025 o 14:00, kazioW24 napisał: Czyli błędem było że nie zabrałem wszystkich fotek... PS Też jestem kolekcjonerem rzeczy pierwszo- i drugowojennych i też oczywiście widzę, że na aukcjach czy pchlich targach stosuje się peerelowską „sprzedaż wiązaną”, czyli jest jakaś ciekawostka w otoczeniu jakichś śmieci i trzeba kupić całość towaru, żeby mieć tę ciekawostkę, ale czasami naginam się do okoliczności i kupuję jakiś dziwny zbiór, wyławiam z tego perłę, a resztę odsprzedaję, albo daję kolegom rekonstruktorom/kolekcjonerom. Moim zdaniem czasami warto tak robić. Jeśli masz kontakt z tym kolekcjonerem, który ma resztę tych zdjęć to poproś go o skany, a może wykombinujemy coś więcej o rozkminianym tu luftwaffowcu. Edytowane 22 Październik przez Jedburgh_Ops
0 kazioW24 Napisano 22 Październik Autor Napisano 22 Październik To nie było kupione niemka chciała to spalić bo III Rzesza o tam teraz to nie bardzo w modzie to były pamiątki po jej ojcu,tylke że tabu bo wojenne ,znajomy częśc spalił częśc jak nie widziała uratował dały mi ale jego kuzyn zaczął zbierać i finalnie oddałem by nie płakał zabrałem tylko część co mnie interesowała pozowane oddałem i większość feldpost zabrałem tylko po jednym z kazdej poczty polowej, kolega wyjeżdża już na stałe do Niemiec a z jego kuzynem nie mam kontaktu tak więc przepadło.
Pytanie
kazioW24
Można wiedzieć gdzie służył ten niemiec wszystko po jednym żołnierzu Luftwaffe. Z dat wychodzi że w 1940 musiał trafić do LW z HJ.A w 1945 służył w tym F.F,Sch.B.16
14 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się