Jump to content
ekiosk egazety next prenumerata

kazioW24

Forum members
  • Content Count

    485
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

kazioW24 last won the day on May 4 2019

kazioW24 had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jakiś armator,klub jachtowy,skąd.
  2. One potem były modyfikowane,twoje mogą być dla motocyklistów,brak im śrubki do ustawiania szerokość,była między szkiełkami.pewnie jakieś współczesne ,wpisz w Google okulary na motor i szukaj.
  3. Ruskie dla jednostek zmotoryzowanych,lata 50/60 w LWP też były używane,model to bodaj IŻ czy URAL,ktoś pewnie zaraz poprawi.
  4. To się pogubiłem,trafiała jednostka na front a szlaku bojowego nie ma,bo jeżeli była wcielana do innej jednostki to blaszki chyba były zmieniane,to jak ich identyfikowali jak należeli do innej jednostki a byli w innej aktualnie.Nigdy się w to nie wgłębiałem,myślałem że jak była jednostka zapasowa i trafiała na front to było wiadomo gdzie walczyła.Zwłaszcza że przy tej z tytułu podają że została rozbita pod Stalingradem,a potem na nowo sformowana.Czyli takie blaszki zapasowe nie są atrakcyjne dla kolekcjonera,bo w zasadzie do niczego nie prowadzą.
  5. Może źle to ująłem ,to są różne blaszki ale z jednego miejsca,wszystkie całe nie połówki,ale co dziwne same jednostki zapasowe,w sumie chyba z 10 szt każda inna.W leksykonie jak sprawdzam wszystkie stacjonowały niby na zachodzie francja,dania lub linia odry,a trafiły się w gdańsku.
  6. To nie mój temat,więc tak na logikę nie da się ustalić żadnych przydziałów dla jednostek zapasowych tak,obojętnie czy to artyleria czy piechota,itp-np. 3./schw.Art.Ers.Abt.(mot) I/59 LUB 3.INF.ERS.KP.454
  7. Czyli co jest możliwe ze coś trafiło np.z Kurlandii do obrony Gdańska w 1945r.w ramach uzupełnienia.Nr.żołnierza jest niski 388.
  8. W leksykonie podają ze została rozbita pod Stalingradem,a następnie sformowana ponownie we Francji, czy jakieś odziały tego zwiadu trafiły do Gdańska.
  9. Konkretnie opis desy jak również teoria ze są międzywojenne,próba srebra ta konkretna była stosowana do 1963r.,pozostałe bez prób pewnie lata 70/80 PRL.Praktycznie bez problemu odnajdziesz owy sygnet na każdej giełdzie staroci,może nawet kilka sztuk,takie są fakty,a opisy książek to teoria i marzenia autora nie zawsze się pokrywają z prawdą.
  10. Raczej mocno naciągane,te sygnety się pojawiają,bardziej obstawiam ten opis https://allegro.pl/oferta/stary-srebrny-patriotyczny-sygnet-z-prl-9103785395
  11. Bardzo słabej jakość zdjęcia,brak wymiarów,jedyne co mi to przypomina to okucie butelki z urwanym gwintem,XVIII/XIXw.
  12. Czyli na żarcie,a drugi pewnie karciany,jakiś żołdak przywlókł z WWI.
  13. Klucz od starej kłódki.Jakiś XV/XVIw.
  14. Oba po Niemcach z pomorza,miejscowe z kaszub.W komplecie był jeszcze 1 ESSEN z Miastka L.KLATT. Ta 20 to jakaś konsumpcja,da się je do czegoś przypasować,jakieś kasyno czy co.
×
×
  • Create New...

Important Information