Mavis Dracula Napisano 28 Grudzień 2023 Share Napisano 28 Grudzień 2023 Witajcie Jak w tytule. Zakupiłem to cos na Allegro za 70 zł z wysyłką, zastanawiam się do czego mogło służyć. Wyrób kowalski, niestety nie wiem jaki okres pochodzenia. Skuty prawidłowo, brak fuszery. Parametry: długość całkowita 43 cm wysokość ostrza 6 cm długość ostrza 18cm grubość skuwanego materiału 1cm, napewno miało więcej skoro tyle się po obróbce zachowało. Waga 1200 gram Moje pytanie brzmi, do czego to coś używano? Buraki, kapusta, porcjowanie mięsa, praca w polu? P.S. Z mojej strony zaostrzony, zrobiłem jutową rękojeść, tryśnięty bezbarwnym. Co do stali nie znam się, ale ładnie dźwięczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
0 toyotomi Napisano 28 Grudzień 2023 Share Napisano 28 Grudzień 2023 Czołem. Z mojej strony - krój nożowy - błędnie nazywany "lemieszem" Stosowany przy [pługach konnych do głębokiej orki (pługi ciągnikowe posiadają - często - krój tarczowy) pzdr. stani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
0 Mavis Dracula Napisano 28 Grudzień 2023 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2023 Cześć toyotomi, z góry dzieki za przybliżenie zastosowania tego urządzenia. Właśnie przegladałem dość długo internet pod kątem pługów konnych jedno oraz 2 skibowych, i za cholerę jakikolwiek z nich nie posiada tegu ustrojstwa, czy to byłby na ramie stalowej czy drewnianej. toyotomi, czy byłbyś w stanie w przybliżeniu wykalkulować mniej więcej ile ten krój nozowy moze posiadać lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...