formoza58 Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 Namiary części pierwszej... I zaczynamy część drugą... Cytuj
formoza58 Napisano 11 Wrzesień 2022 Autor Napisano 11 Wrzesień 2022 Imponujący popis marynarza z załogi " Sierpinka". Cytuj
formoza58 Napisano 11 Wrzesień 2022 Autor Napisano 11 Wrzesień 2022 (edytowane) " Książę Polesia". Edytowane 11 Wrzesień 2022 przez formoza58 Cytuj
formoza58 Napisano 15 Wrzesień 2022 Autor Napisano 15 Wrzesień 2022 Kiedyś pewnie bylo w poprzedniej części, ale nie w tej rozdzielczości. Cytuj
ptasznik Napisano 15 Wrzesień 2022 Napisano 15 Wrzesień 2022 To może, ale nie musi, być przygotowanie monitorów ''Pińsk'' i ''Horodyszcze'' oraz kutra ''M.5'' do przebazowania z Modlina do Pińska. Cytuj
formoza58 Napisano 24 Wrzesień 2022 Autor Napisano 24 Wrzesień 2022 Monitor " Horodyszcze" w Modlinie, 17 września 1925 roku. Cytuj
ptasznik Napisano 2 Październik 2022 Napisano 2 Październik 2022 Pozwoliłem sobie zrzucić i przerzucić tutaj. Cytuj
ptasznik Napisano 2 Październik 2022 Napisano 2 Październik 2022 Różnica długości między ''H.2'' eks ''Usierdnyj'', a ''H.3'' eks ''Leon'' to jakieś 12,5 metra. Jak zaś widać na zdjęciach ''Admirał Dickmann'' dość długi był. Ciekawa sprawa z tymi ''pancernymi'', gdyż to nie tylko znane ''P.1'' i ''P.2''. Cytuj
ptasznik Napisano 2 Październik 2022 Napisano 2 Październik 2022 21 marca 1920 roku por. mar. Giedroyć przedstawił projekt powołania oddziału bojowego w składzie ''Trachtomirow'', ''Burżyn'' i możliwy do opancerzenia ''Zwiagiel''. Wybór ''Burżyna'' na ''P.2'' był naturalny, niestety stan maszyn nie pozwalał na szybkie uruchomienie. Nie potrafiły się z tym uporać warsztaty czołowe, w swoim ostatnim rejsie przed samozatopieniem 25 lipca pod Pińskiem płynął na holu za ''K.2''/''Warta''. ''Zwiagiel'' był ostatecznie używany przy sztabie jako ''D.2''/''Generał Szeptycki'' (I). Kiedy postanowiono przezbroić na statki opancerzone ''H.2'' eks ''Usierdnyj'' i ''T.2'' (II) eks ''Tatjana'' ? Prace były prowadzone w ruchu, w trakcie odwrotu w kierunku Pińska, do którego ostatecznie oba statki nie dopłynęły. ''T.2'' holował barki warsztatowe z materiałami do własnej przebudowy. Jednocześnie generał Sikorski nakazał oddanie do dyspozycji grupy poleskiej, do 10 lipca, dwóch statków pancernych budowanych w Pińsku. Dwa następne ? Które ? Cytuj
Borsuk13 Napisano 3 Październik 2022 Napisano 3 Październik 2022 11 hours ago, ptasznik napisał: Różnica długości między ''H.2'' eks ''Usierdnyj'', a ''H.3'' eks ''Leon'' to jakieś 12,5 metra. Jak zaś widać na zdjęciach ''Admirał Dickmann'' dość długi był. Ciekawa sprawa z tymi ''pancernymi'', gdyż to nie tylko znane ''P.1'' i ''P.2''. USIERDNYJ — 45,7 m, ~130 KM, bud. 1916 r.; LEON — 42,5 m, 180 KM, bud. 1886 r.; ADMIRAL DICKMAN — 45,65 m, 150 KM, bud. 1916 r. Wiecej o hipotezie, źe ADMIRAŁ DICKMAN to dawny Usierdnyj można przeczytać w numerze 9/2013 pisma „Morze, Statki i Okręty”, a w niepełnej wersji w Wikipedii. Mariusz Borowiak w swojej monografii „Polskie Flotylle Rzeczne 1918-1939” nic nie wspomniał o takim ustaleniu. Cytuj
Borsuk13 Napisano 3 Październik 2022 Napisano 3 Październik 2022 10 hours ago, ptasznik napisał: 21 marca 1920 roku por. mar. Giedroyć przedstawił projekt powołania oddziału bojowego w składzie ''Trachtomirow'', ''Burżyn'' i możliwy do opancerzenia ''Zwiagiel''. Wybór ''Burżyna'' na ''P.2'' był naturalny, niestety stan maszyn nie pozwalał na szybkie uruchomienie. Nie potrafiły się z tym uporać warsztaty czołowe, w swoim ostatnim rejsie przed samozatopieniem 25 lipca pod Pińskiem płynął na holu za ''K.2''/''Warta''. ''Zwiagiel'' był ostatecznie używany przy sztabie jako ''D.2''/''Generał Szeptycki'' (I). Kiedy postanowiono przezbroić na statki opancerzone ''H.2'' eks ''Usierdnyj'' i ''T.2'' (II) eks ''Tatjana'' ? Prace były prowadzone w ruchu, w trakcie odwrotu w kierunku Pińska, do którego ostatecznie oba statki nie dopłynęły. ''T.2'' holował barki warsztatowe z materiałami do własnej przebudowy. Jednocześnie generał Sikorski nakazał oddanie do dyspozycji grupy poleskiej, do 10 lipca, dwóch statków pancernych budowanych w Pińsku. Dwa następne ? Które ? Bartlewicz podał złą transkrypcję nazwy statku BUŻIN (może też być Burzyn, ale nie Burżyn, nie ma r w rosyjskiej nazwie tej jednostki, poniżej kawałek tekstu o Flotylli Dnieprzańskiej): Usierdnyj na pewno był opancerzony, bo rozkaz Szefa DSM (z 5 września 1921 r.) nakazywał komisji badanie byłego pancernika bolszewickiego „Usierdnyj”. H. 2 i T. 2 były przezbrajane w czerwcu-lipcu 1920 roku w Pińsku. Te statki były powodem interwencji Sikorskiego. Chyba tylko ten pierwszy został uzbrojony i opancerzony do podanej daty i przejął nazwę, która miał nosić D. 2 (Zwiahel/Zwiagiel). Cytuj
ptasznik Napisano 3 Październik 2022 Napisano 3 Październik 2022 (edytowane) 11 godzin temu, Borsuk13 napisał: Bartlewicz podał złą transkrypcję nazwy statku BUŻIN (może też być Burzyn, ale nie Burżyn, Dyskant również podawał ''Burżyn''. Ktoś na wschodzie ''wystrugał'' taki oto model. Edytowane 3 Październik 2022 przez ptasznik Cytuj
ptasznik Napisano 4 Październik 2022 Napisano 4 Październik 2022 21 godzin temu, Borsuk13 napisał: BUŻIN (może też być Burzyn, ale nie Burżyn, nie ma r w rosyjskiej nazwie tej jednostki Wszyscy źle podają to tłumaczenie. Nie ma litery P, dlatego nie do końca utożsamiałem model ''Bużina'' z ''Chodkiewiczem'', chociaż coś tam się tliło, że modelar się machnął.. Nie wiem na ile model jest zgodny z prawdą, różni się trochę od zdjęć ''Chodkiewicza'' w kwestii tamborów, które w przypadku innych statków nie ulegały większym zmianom, szczególnie jeśli chodzi o otwór. Cytuj
ptasznik Napisano 4 Październik 2022 Napisano 4 Październik 2022 22 godziny temu, Borsuk13 napisał: USIERDNYJ — 45,7 m, ~130 KM, bud. 1916 r.; LEON — 42,5 m, 180 KM, bud. 1886 r.; ADMIRAL DICKMAN — 45,65 m, 150 KM, bud. 1916 r. Bartlewicz podawał dla holownika ''H.3'' eks ''Leon'' 35 metrów. 45,65 m dla ''Dickmann'' podawał Kuligiewicz (WDMF), powtórzył to Soroka w swoim cyklu w ''Ż.P.''. W obu przypadkach jako eks ''Leon''. 22 godziny temu, Borsuk13 napisał: o hipotezie, źe ADMIRAŁ DICKMAN to dawny Usierdnyj można przeczytać w numerze 9/2013 pisma „Morze, Statki i Okręty” Mariusz Borowiak w swojej monografii „Polskie Flotylle Rzeczne 1918-1939” nic nie wspomniał o takim ustaleniu. Zamiast tego zmienił długość na 42,5 m. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.