Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chyba nie było :-)

Zdjęcie bez opisu. Po wykluczeniu wodnosamolotów BLM z dwiema parami rozpórek w komorze płatów pozostały:

- Friedrichshafen FF-33J "8"

- Hansa- Brandenburg NW "6"

- Lubeck-Travemunde F2 "7"

- Sablatnig SF-8 "10"

Kształt chodnicy, kolektor wydechowy z lewej strony i brak dodatkowych stójek - popychaczy lotek, obudowa silnika wskazują, że jest to - Friedrichshafen FF-33J "8"

 

NN nr 8 FF-33.png

FF-33J nr 8.png

Napisano (edytowane)
22 godziny temu, formoza58 napisał:

Oficerowie dywizjonu. Drugi od prawej por Jan/ Johann Alfons Neyman.

por neyman.JPG

Poprawna pisownia nazwiska (po spolonizowaniu bo uważał się za Niemca) to Jan Neuman.

Prawdziwe nazwisko - Johann Alfons Neumann.

Do WP wstąpił  w 1919 r. podkreślając niemieckie pochodzenie, słabo znał język polski a wstąpił jak pisał "dla żołdu".

Od 16.11.1922 do 13.08.1923 r. w MDLot a potem od 01.01.1924 r. - pełnił funkcję dcy eskadry potem inne funkcje m.in. dca Parku Lotniczego.

Alkoholik, awanturnik, wielokrotnie skazywany na areszt w 1927 r. kilka miesięcy spędził w więzieniu. Po wyjściu - dca plutonu MDLotu później służył w rejonowym dctwie wybrzeża morskiego.

(ciekawe, że ponownie wrócił do służby !)

Oceniany w stopniu "dostatecznym".

W 1928 r. adm. J.Unrug wystawił mu opinię - niedostateczną i w arkuszu kwalifikacyjnym zapisano : "pod każdym względem zupełnie [jest] bezwartościowym. Notoryczny alkoholik, często wywołuje awantury, poniżając tem mundur, mało inteligentny i nie dyscyplinowany"

Jakie były jego dalsze losy nie wiadomo.

Edytowane przez Sedco Express

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie