qwsaqwsa Napisano 4 Lipiec 2021 Napisano 4 Lipiec 2021 Proszę o pomoc w identyfikacji. Zdjęcie pradziadka mojego szwagra. Legenda rodzinna mówi, że walczył w legionach. Nie znam się na umundurowaniu, ale wydaje mi się, że podobny płaszcz widziałem w wojsku carskim.
qwsaqwsa Napisano 5 Lipiec 2021 Autor Napisano 5 Lipiec 2021 Dziękuję wszystkim. Chylę czoła przed wiedzą. Wprawdzie legenda rodzinna dotycząca pradziadka mojego szwagra lekko ucierpiała, ale co tam
Edmundo Napisano 5 Lipiec 2021 Napisano 5 Lipiec 2021 Godzinę temu, qwsaqwsa napisał: Wprawdzie legenda rodzinna dotycząca pradziadka mojego szwagra lekko ucierpiała, ale co tam Eeee tam, przecież mógł być żołnierzem Armii Rosyjskiej (jak tysiące Polaków) a następnie dostać się do niewoli albo przejść na stronę przeciwną i istotnie walczyć w szeregach Legionów Polskich albo w którymś z pułków WP powstałych po odzyskaniu niepodległości a posiadających pochodzenie legionowe.
Tyr Napisano 5 Lipiec 2021 Napisano 5 Lipiec 2021 A zapomniałem dodać do poprzedniego wpisu... 57 pułk. 57-й_МОДЛИНСКИЙ_ПОЛК._Кавалер_зово_за_РЯВ.jpg (1377×658) (ria1914.info)
Erih Napisano 5 Lipiec 2021 Napisano 5 Lipiec 2021 Godzinę temu, qwsaqwsa napisał: Wprawdzie legenda rodzinna dotycząca pradziadka mojego szwagra lekko ucierpiała, ale co tam Nic nie ucierpiała. Być może nie walczył w Legionach Piłsudskiego, ale z powodzeniem mógł - w Legionach Wschodnich, których historia jest chyba jeszcze bardziej barwna niż tych powstałych pod egidą Austryjaków.
Erih Napisano 5 Lipiec 2021 Napisano 5 Lipiec 2021 Czyli fotografia wykonana za czasów carskich - wszystko się zgadza.
Erih Napisano 4 Lipiec 2021 Napisano 4 Lipiec 2021 Nie tylko mundur, ale i szaszka "dragonka" przy boku świadczą o carskiej proweniencji. Dragonka żołnierska, ale z chwostem, więc chyba podoficer kawalerii.
Edmundo Napisano 5 Lipiec 2021 Napisano 5 Lipiec 2021 11 godzin temu, Erih napisał: więc chyba podoficer kawalerii. A może Straży Pogranicznej.