Skocz do zawartości
  • 0

Identyfikacja munduru, jednostki


uho01

Pytanie

Dzień dobry

Bardzo proszę o pomoc w identyfikacji munduru, jednostki, stopnia.

Prawy górny róg to mój dziadek.

Wiem że służył w Stanisławowie, ale nie wiem w jakich latach. Urodził się w 1902 roku więc przypuszczam że w przedziale 1920-30 ??!!

zdjęcie2118.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Tyr napisał:

Piechota. Kurtka wz 1919. Rogatywka wz 27. Dwóch odznaki kompani ckm. Nie rozczyta numeru ale podobny do 48 48 Pułk Piechoty Strzelców Kresowych – Wikipedia, wolna encyklopedia raczej lata 20-30- str. Może ktoś określi po tycz sztylpach które nosi wojak z lewej. 

A co oznaczają różnice w ich patkach?

Dwóch panów z lewej ma sznury strzeleckie  po prawej stronie,  przeważnie widziałem po lewej?!

Buty też  ciekawe jak dla mnie, przeglądałem różne zdjęcia i takich nie widziałem jestem laikiem ale jak na piechotę to chyba nie zbyt wygodne z takim obcasem wysokim, no chyba że on czemuś służył?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O patkach i wężykach dużo tu.   Patki oficerskie wz. 19, drugie podejście... strona 3 spotted | forum dobroni.pl  Chyba donaszano patki wz19 dla podoficerów jeszcze w tych latach przez szeregowych. Te "kwadratowe". Co do trzewików to faktycznie wyglądają na podwyższone wz 25. Czemu nie wiem. Co do sznurów to w zależności od koloru może być od 26 roku dwa chwasty strzelec b. dobry z rkm, po 31 to strz. b dobry z drugiego okresu szkolenia a po 35-tym dwa chwasty na granatowym sznurze to - sznury naramienne mistrzowskiej kompanii strzeleckiej w dywizji a jeden w pułku. Co do strony zdarzało się,  na prawej też. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach