Skocz do zawartości

Nie żyje „Chuck” Yeager.


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Czlowieksniegu napisał:

"201 typach samolotów wojskowych"

Z całego Świata dla Niego do Wietnamu ściągali maszyny?

201 nie stanowi imponującej liczby jak na pilota doświadczalnego w Stanach Zjednoczonych i w okresie kariery Yeagera. Obiektywnie rzecz biorąc dla każdego pilota taka liczba byłaby oczywiście imponująca, tylko to wszystko jest względne i należy to osadzać w odpowiednich realiach.

Trzeba pamiętać o pięciu czynnikach:

● Po II wojnie rozwój lotnictwa był po wielokroć bardziej dynamiczny niż obecnie;

● Lata zimnej wojny również wygenerowały wyścig zbrojeń w lotnictwie w takiej skali intensywności, jaka już nigdy w historii się nie powtórzyła;

● W latach, w których działał Yeager, Stany Zjednoczone miały największą na świecie liczbę lotniczych biur projektowych i wytworni lotniczych;

● W latach, w których działał Yeager, Stany Zjednoczone budowały najwięcej na świecie prototypowych statków powietrznych;

● W latach, w których działał Yeager, Stany Zjednoczone miały największą liczbę typów seryjnie produkowanych samolotów wojskowych wraz z ich wersjami i wąskimi specjalizacjami.

Dziś wojskowy pilot doświadczalny nie uzbierałby w dzienniku lotów choćby setki typów, jakie oblatał, ale Yeager żył w zupełnie innych czasach, jakie już nigdy się nie powtórzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to są takie „informacje” takich „publicystów” lotniczych. Podaje się liczby 180, 201, 361 typów, na jakich ponoć latał.

Jeśli rodzina udostępni kiedyś jego dziennik lotów historykom to może się okaże, na ilu typach tak naprawdę latał. Na razie jakość tych „informacji” to odmiana „informacji” podkomisji smoleńskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czlowieksniegu napisał:

Je...

Zaczynam się martwić, że czytanie ze zrozumieniem zanika.

"W Wietnamie 127  lotów bojowych, wylatał 14 tyś. godzin na 201 typach samolotów wojskowych. "

Chyba, że ktoś ma problem z sensownym zdaniem i 201 typów nijak się ma do Wietnamu a obejmuje całą karierę...

Tak to skondensowałem,  mogłem te 3 fakty wyraźniej rozgraniczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Spirit of Warsaw napisał:

M.in. testował sowiecki MiG-15, który dostał się w ręce Amerykanów po ucieczce północnokoreańskiego pilota do Japonii - Operation Moolah.

 

Super film z wielu powodów, ale to za długo by pisać.

Piękne Made in Хорошо. Cuś jak z dowcipu o milicjantach, którzy we dwójkę wkręcają żarówkę. W Made in Хорошо z tego filmu, żeby przekręcić dzusa to robi to dwóch kowbojów, bo taka jest jakość płatowca. Jeden dopycha panel obsługowy do samolotu, drugi szybko przekręca dzusa, żeby przypadkiem panel nie odbił.

:classic_smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS

Polecam film podlinkowany przez Spirita wszystkim, którzy znają język language a jednocześnie interesują się wojną powietrzną w Korei. A już szczególnie dla nas Polaków jest ten film bardzo interesujący. Towarzysz lektor KW PZPR w latach PRL i w pierwszych latach 90. zalewał polską przestrzeń publiczną publikacjami o najlepszości na świecie radzieckiej techniki lotniczej i tegoż przemysłu lotniczego oraz o jego przewagach nad umiarkowanie profesjonalnym, takim tam sobie przemysłem lotniczym Stanów Zjednoczonych. Była to propaganda po prostu nie do zniesienia, aczkolwiek folklorystyczna. Trwało to dekady. Polecam sięgnięcie po porównanie autorstwa towarzysza lektora MiG-a-15 i F-86 Sabre. A potem polecam wysłuchanie w tym filmie, jak te porównania widzieli Amerykanie. Ubaw gwarantowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie