Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
3 godziny temu, formoza58 napisał:

Jw.

Na jednym z lotnisk lwowskich, w 1920 roku.

LOR S SAMOL LWOW 20R.JPG

Ciekawe zdjęcie bo prócz ogólnie znanych :-) samolotów z lewej, widoczny jest samolot niszczycielski z 21.EN - jeden z dwóch Friedrichshafenów G-IIIa (podwójne stateczniki poziome i pionowe ) - był jeszcze trzeci  F G-III ale ten miał pojedyncze opierzenie.

Napisano

Błędny opis - czyżby w Muzeum Lotnictwa w Krakowie nie mieli speców od identyfikacji typów samolotów ?

Autor a jest nim M.Niestrawski zamieszcza zdjęcia z błędnym opisem a powinien je dokładnie sprawdzić przed przed drukiem.

"Polskie wojska lotnicze...." (str.338) wydanie z 2017 r.) i takie same po dwóch latach w "Lotnictwo w wojnie polsko-ukraińskiej 1918-1919" (Przemyśl 2019) na str. 147.

Nie jest to żaden SPAD S.VIIC.1 a rozbity przez mjr pil.L.Rayskiego w trakcie próbnego lotu Sopwith 1 F.1 Camel - Lwów 01.08.1921 r.

PS - przy obecnie wysokich cenach książek niedopuszczalne są takie omyłki. Jest ich sporo w książkach różnych autorów.

 

 

polskie wojska lotnicze.png

lotnictwo w wojnie.png

Napisano
9 godzin temu, Sedco Express napisał:

PS - przy obecnie wysokich cenach książek niedopuszczalne są takie omyłki. Jest ich sporo w książkach różnych autorów.

niedopuszczalne są takie omyłki przy wysokich jak i niskich cenach książek.

Napisano

Foto przykładowe, jako dowód pokrycia szczelin lotek paskami materiału (prawdopodobnie skóra). To samo było z klapami - ale tu już tylko od góry. Resztę widać na ujęciach od spodu.
Modelarze uparcie 'zapuszczają" szczeliny na czarno.

  • Super 1
Napisano
24 minuty temu, KayFranz napisał:

Foto przykładowe, jako dowód pokrycia szczelin lotek paskami materiału (prawdopodobnie skóra). To samo było z klapami - ale tu już tylko od góry. Resztę widać na ujęciach od spodu.
Modelarze uparcie 'zapuszczają" szczeliny na czarno.

Bardzo cenne spostrzeżenie. Ciekaw jestem w jakim celu - zwiększenia pow. nośnej ?

RWD-6.png

RWD-6 SP-AHN.png

Napisano

Aerodynamika - a dokładniej wygładzenie opływu, czyli polepszenie prędkości maksymalnej podczas wyścigu.
Zauważ, że płat RWD-6 jest idealnie pokryty naciągniętym pokryciem, bez żadnych zapadlisk, charakterystycznych dla większości innych samolotów z tamtych lat. Na dobrych jakościowo fotografiach widać, że wygląda to niemal jak "blacha".

Napisano
2 godziny temu, KayFranz napisał:

Aerodynamika - a dokładniej wygładzenie opływu, czyli polepszenie prędkości maksymalnej podczas wyścigu.
Zauważ, że płat RWD-6 jest idealnie pokryty naciągniętym pokryciem, bez żadnych zapadlisk, charakterystycznych dla większości innych samolotów z tamtych lat. Na dobrych jakościowo fotografiach widać, że wygląda to niemal jak "blacha".

Dziękuję za informacje.

  • 2 weeks later...
Napisano
W dniu 17.03.2022 o 10:34, Sedco Express napisał:

Bardzo cenne spostrzeżenie. Ciekaw jestem w jakim celu - zwiększenia pow. nośnej ?

RWD-6.png

RWD-6 SP-AHN.png

Zwiększenia siły nośnej nie, ale w celu minimalizowania oporu. Każda szczelina to opór. Do dziś w szybowcach zakleja się taśmą klejącą szczelinę między łączeniem skrzydła z kadłubem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie