Skocz do zawartości

Luftwaffe. Ciekawostki z aukcji - część 3


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...
W dniu 4.06.2022 o 15:09, bjar_1 napisał:

A wiadomo kogo zrąbał nad Polską?

 

W dniu 4.06.2022 o 19:16, Woodhaven napisał:

5 września 39 10:30 w okolicach Dęblina.  W aktach wpis określa zastrzelony samolot jako dolnopłat.  Wikipedia podaje PWS.

…Już wcześniej (o godz. 10.35) na południe od Dęblina Olt. Gordon Gollob zgłosił zestrzelenie samolotu, który został określony jako PZL P.24. Na oficjalnej tablicy potwierdzonych zestrzeleń I./ZG 76 zanotowano jednak, iż był to PWS-26. W rzeczywistości chodziło o bezbronnego RWD-8 z plutonu łącznikowego Nr.1, który został trafiony nad Gniewoszowem. Pilotujący samolot kpr. Mieczysław Rabinowicz poległ…

Luftwaffe nad Polską 1939, M. Emmerling, cz.1 Jagdfieger, str. 85.
  • Super 1
  • Tak trzymać 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
W dniu 1.10.2023 o 20:07, bjar_1 napisał:

Na odwrocie opisane, że Terespol.

 

@Woodhaven latadło jakiejś szychy od Möldersa, nie?

terespol.jpg

Super zdjęcie.

Pytanie do fanów/speców LW: Czy szkopstwo regenerowało takie śmigła do normalnej postaci? Pytanie ciekawostkowe, bo np. na początku wojny - gdy w USA była masakryczna bieda z lotniczym duraluminium - to firma Hamilton Standard prostowała i od nowa profilowała śmigła po lądowaniach na brzuchu. Mieli do tego specjalne maszyny. U fryców pod koniec wojny był problem z duraluminium, więc pytanie, czy też w podobny sposób regenerowali powyginane śmigła?

Coś wiadomo o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, bjar_1 napisał:

Chyba nie było sensu tego klepać, tylko wymieniali na nowe.

Dla bogaczy tak, ale gdy był kryzys materiałowy ze wszystkim (jak w USA głównie w latach 1942-43) to się klepało i kowboje klepali. Mnie to zawsze fascynuje, że śmigło powyginane w chińskie 55 udawało się wyprostować i wyprofilować do stanu, w którym jeszcze dawało toto napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Jedburgh_Ops napisał:

Super zdjęcie.

Pytanie do fanów/speców LW: Czy szkopstwo regenerowało takie śmigła do normalnej postaci? Pytanie ciekawostkowe, bo np. na początku wojny - gdy w USA była masakryczna bieda z lotniczym duraluminium - to firma Hamilton Standard prostowała i od nowa profilowała śmigła po lądowaniach na brzuchu. Mieli do tego specjalne maszyny. U fryców pod koniec wojny był problem z duraluminium, więc pytanie, czy też w podobny sposób regenerowali powyginane śmigła?

Coś wiadomo o tym?

Zapomniałem dodać, że Pratt & Whitney też prostował zmasakrowane śmigła podczas II wojny, gdy był dramatyczny kryzys materiałowy i gdy była społeczna, ogólnonarodowa zbiórka w USA całego sprzętu domowego wykonanego z aluminium. Dziewięć lat pracowałem dla Pratt & Whitney i Pratt & Whitney Canada to parę fajnych historycznych rzeczy sobie załatwiłem w tym czasie, w tym notatkę ze zdjęciem o prostowaniu śmigieł podczas II w.ś. po lądowaniach na brzuchu.

Dlatego tak mnie ciekawi, czy frycownia też to robiła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie