Skocz do zawartości

Polskie Pociągi Pancerne okiem korespondentów wojennych.


Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, Krzysztof115 napisał:

Mimo upływu 100 lat takie zdjęcie szerokotorowego pociągu pancernego nie wypłynęło. Jednostka ta posiadała taki sam wagon  2 wieżowy jak 'Groźny " (ex sowiecki), ale 2 armaty zostały zdemontowane przez Rosjan (o ten wagon mi chodziło- zamazałem oznaczenia).

1339617950.jpeg

Która jednostka posiadała taki sam wagon? Bo to jak sądzę po prostu zdjęcie wagonu "Groźnego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W marcu 1920 r. WP zdobyło sowiecki szerokotorowy pociąg pancerny BP No 56, złożony z 2 wagonów bojowych 2-wieżowych (4 armaty kal 7, 2 mm), ale tylko 1 wagon stał na torach - i ten otrzymał Nr 22 "Groźny-szeroki", natomiast drugi wagon był zrzucony z toru i bez 2 armat. Wagon ten został ( po  2-3 miesiącach) podniesiony przez polskich saperów i przydzielony do nowo sformowanego szerokotorowego pociągu pancernego P.P.19 "Podhalanin" (tzw. "pancerny składak"). Wagon ten nadal był bez armat. W połowie sierpnia 1920 r. do Dęblina przyjechały z frontu 4 polskie szerokotorowe jednostki: "Pierwszy Marszałek", "Groźny-szeroki", "Podhalanin-szeroki", oraz "Śmigły-szeroki". Tutaj trwały prace by te cenne jednostki przestawić na tor europejski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że to był ten drugi wagon, który ostatecznie otrzymał "Groźny" - pewnie były z jednego pociągu, biorąc pod uwagę identyczną konstrukcję, a przy tym niestandardową dla radzieckich pociągów?.. Swoją drogą, wieże tego drugiego wagonu "Groźnego" wyglądają trochę jak "dosztukowane".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dziadek" wśród załogi " Piłsudczyka". Zdjęcie zostało wykonane 12 września 1919 r. na przedmieściu Suwałk, na przecięciu szosy augustowskiej  i linii kolejowej. Naczelnika Państwa powitali oficerowie 41.Suwalskiego Pułku Piechoty oraz załoga pociągu pancernego P.P.1 "Piłsudczyk". Drugie zdjęcie przedstawia szerokotorowy pociąg pancerny Korpusu Czechosłowackiego na trasie Kolei Transsyberyjskiej. Pociąg ten nosił nazwę "Orlik".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie