K20 Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 W dniu 10.09.2022 o 16:05, Borsuk13 napisał: 18) kuter strażniczy STRAŻNIK I, jednostka puckiego Komisariatu Straży Celnej. Expand Cytuj
K20 Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 W dniu 10.09.2022 o 16:05, Borsuk13 napisał: 18) kuter strażniczy STRAŻNIK I, jednostka puckiego Komisariatu Straży Celnej. Expand Cytuj
Borsuk13 Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 W dniu 11.09.2022 o 07:01, K20 napisał: Expand Zbudowany w 1920 roku w Danziger Werft na zamówienie gdańskiej Delegacji Ministerstwa Aprowizacji wraz z pięcioma identycznymi kutrami. Był piątą albo szóstą jednostką w serii. W Pucku od czerwca 1923 roku, w 1928 r. przebazowany do Gdyni, był pierwszą jednostką pływającą Straży Granicznej. Cytuj
formoza58 Napisano 11 Wrzesień 2022 Autor Napisano 11 Wrzesień 2022 Puck, 1921 rok. W środku " Pomorzanin". Cytuj
ptasznik Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 (edytowane) W dniu 10.09.2022 o 16:05, Borsuk13 napisał: 12) ?, podobna do krypy ogrzewczej KM 117, ale tamta miała węższy komin, może to prom P 101; Expand Podobny ? Czy KM 117 i P 101 miały taki wielki nawiewnik ? Edytowane 11 Wrzesień 2022 przez ptasznik Cytuj
Borsuk13 Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 W dniu 11.09.2022 o 11:42, ptasznik napisał: Podobny ? Czy KM 117 i P 101 miały taki wielki nawiewnik ? Expand KM 117 chyba nie, zdjęcia promu nigdy nie widziałem. Cytuj
Borsuk13 Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 W dniu 10.09.2022 o 16:05, Borsuk13 napisał: 6) holownik KRAKUS; Expand Identyfikując ten statek korzystałem z artykułu Waldemara Danielewicza o holownikach PMW. Poniższe zdjęcie może przeczyć ustaleniom W. D., pewnie pod numerem 6) „kryje” się holownik WANDA. Cytuj
ptasznik Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 W dniu 11.09.2022 o 14:29, Borsuk13 napisał: Poniższe zdjęcie może przeczyć ustaleniom W. D. Expand ''Krakus'' miał na kominie jeden pasek, ''Wanda'' miała dwa paski. Cytuj
Borsuk13 Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 W dniu 11.09.2022 o 15:01, ptasznik napisał: ''Krakus'' miał na kominie jeden pasek, ''Wanda'' miała dwa paski. Expand Tak uważałem i tak napisałem. Ale dlaczego komin jednostki — na powyższym zdjęciu — o nazwie …KUS ma dwa paski? Cytuj
ptasznik Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 Może dlatego, że to jest komin ''Wandy'' ? Cytuj
ptasznik Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 Między (8), a żelbetowym (11) jest chyba jeszcze jedna łajba, z budką na rufie i otwartymi lukami ładowni. Cytuj
K20 Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 W dniu 10.09.2022 o 16:05, Borsuk13 napisał: 12) ?, podobna do krypy ogrzewczej KM 117, ale tamta miała węższy komin, może to prom P 101; Expand Rufa wraku Kaszuba Cytuj
ptasznik Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 (edytowane) Od lat to sugeruję, ostatnio nawet niedawno na pierwszej stronie wątku o ''Kaszubie''. Bez echa. Dwa ostatnie zdjęcia chyba nie pozostawiają wątpliwości gdzie trafiła rufa ''Kaszuba''. Tylko steru brak. Edytowane 11 Wrzesień 2022 przez ptasznik Cytuj
Borsuk13 Napisano 11 Wrzesień 2022 Napisano 11 Wrzesień 2022 W dniu 11.09.2022 o 18:43, K20 napisał: Rufa wraku Kaszuba Expand Brawo, to jest to! W dniu 11.09.2022 o 15:42, ptasznik napisał: Może dlatego, że to jest komin ''Wandy'' ? Expand Może rzeczywiście holowniki stoją obok siebie i Waldek Danielewicz nie mylił się. Cytuj
Borsuk13 Napisano 12 Wrzesień 2022 Napisano 12 Wrzesień 2022 Puck, pierwsza połowa 1927 roku. Prawie opustoszały port, Komenda Portu Wojennego przeniosła się do Gdyni. Po lewej przyszły ORP ISKRA oczekujący na remont w Danziger Werft. Na pierwszym planie krypa KM 123 (ex DHTG III), z tylu wystaje komin holownika SOKÓŁ. Cytuj
K20 Napisano 12 Wrzesień 2022 Napisano 12 Wrzesień 2022 W dniu 12.09.2022 o 00:17, Borsuk13 napisał: Puck, pierwsza połowa 1927 roku Expand W mojej jakości zdjęcia, można zwiedzać i rozpoznawać. Cytuj
ptasznik Napisano 12 Wrzesień 2022 Napisano 12 Wrzesień 2022 W dniu 12.09.2022 o 00:17, Borsuk13 napisał: przyszły ORP ISKRA oczekujący na remont w Danziger Werft. Expand Do Gdańska z pobytem w Gdyni. Cytuj
Borsuk13 Napisano 12 Wrzesień 2022 Napisano 12 Wrzesień 2022 W dniu 12.09.2022 o 07:47, ptasznik napisał: Do Gdańska z pobytem w Gdyni. Expand Tak, ale w Pucku szkuner był przynajmniej do 1 sierpnia 1927 roku. Tego dnia holownik SOKÓŁ (na zdjęciu) został przekazany - po remoncie - z Warsztatów MW w Pucku do KPW Gdynia gdzie rozpoczął kampanie czynną. Czy za żaglowcem widać resztki byłego torpedowca? Cytuj
Borsuk13 Napisano 12 Wrzesień 2022 Napisano 12 Wrzesień 2022 Jeszcze raz zdjęcie portu w Pucku z wiosny 1926 roku. Poprawiony opis, dzięki kolegom ptasznik i K20: … 12) pływające resztki byłego torpedowca KASZUB; … 19) ?, być może to dawna barka warsztatowa. Poniżej trochę informacji z życia jednostek pływających widocznych na zdjęciu. PUCK 1926 rok Komendantem PW Puck był (do 17 lipca 1926 r.) kmdr por. Jan Stankiewicz, kierownikiem Warsztatów MW (od 29 stycznia t.r.) kpt. mar. Hilary Sipowicz. Niektóre jednostki Floty zimowały w Gdańsku na wyspie Holm, były to (od 1 grudnia 1925 roku) ORP ADMIRAŁ SIERPINEK, ORP GENERAŁ HALLER, ORP PODHALANIN, ORP MEWA, ORP RYBITWA, jak również: ORP WARTA, ORP POMORZANIN, ORP KRAKOWIAK, ORP KOMENDANT PIŁSUDSKI (podkreśliłem okręty z fotografii). Musiały wrócić do Pucka w styczniu (w tym miesiącu ORP POMORZANIN stawiał pławy na Depce) lub lutym, gdzie stanęły do konserwacji (oprócz ORP GENERAŁ HALLER i ORP MEWA). Holownik KRAKUS był w stanie czynnym od 15 lutego tego roku, a w załodze byli: bosmanmat Bolesław Siewert (kierownik holownika), jeden mat i trzech marynarzy. 1 marca 1926 r. motorówka WICHER została przekazana z MDL do KPW Puck, 8 marca ORP MEWA został przekazany z Dyonu Ćwiczebnego do KPW, a ORP CZAJKA (który był na konserwacji w Pucku) rozpoczął kampanię czynną w Dyonie. Tego dnia motorówka M 3 przeszła z KPW do MDL. 13 kwietnia motorówka NUREK przeszła do Modlina, ale nie wiem, czy z Pucka, czy z Gdyni. 4 maja 1926 r. kampanię czynną rozpoczęły okręty RP: KOMENDANT PIŁSUDSKI, MEWA i RYBITWA, ale przeszły z KPW do Dywizjonu Ćwiczebnego dopiero 20 maja, razem z motorówką sztabową Nr. 56. 27 maja na kutrze GDAŃSK zaokrętowało załogę. Te informacje pozwalają zawęzić okres zrobienia zdjęcia do 8 marca - 4/20 maja 1926 roku. Cytuj
ptasznik Napisano 12 Wrzesień 2022 Napisano 12 Wrzesień 2022 (edytowane) W dniu 11.09.2022 o 23:46, Borsuk13 napisał: Może rzeczywiście holowniki stoją obok siebie i Waldek Danielewicz nie mylił się. Expand No jak, przecież ''Wanda'' jest na zdjęciu. W dniu 12.09.2022 o 08:52, Borsuk13 napisał: Tak, ale w Pucku szkuner był przynajmniej do 1 sierpnia 1927 roku Expand ''Iskra'' przeszła do Gdyni nie wcześniej niż 11 sierpnia. W dniu 12.09.2022 o 08:52, Borsuk13 napisał: Czy za żaglowcem widać resztki byłego torpedowca? Expand Wygląda, że tak, ale... Jest komin i nawiewnik, ale jest on po prawej stronie komina i odwrócony wlotem w jego stronę. Nie widać też masztu, chyba że schował się za rufowym masztem ''Iskry''. Dziwne. Nigdzie pismem nie ma o rufie ''Kaszuba'' w Pucku. Ze zdjęciem jednak nie ma co dyskutować. Edytowane 12 Wrzesień 2022 przez ptasznik Cytuj
ptasznik Napisano 13 Wrzesień 2022 Napisano 13 Wrzesień 2022 Nie można wykluczyć, że jedynym celem pobytu resztki ''Kaszuba'' w Pucku było złomowanie. Mogła więc być przestawiana zależnie od potrzeby chwili i akurat w takiej pozycji została uchwycona na zdjęciu w 1927 roku. Cytuj
Borsuk13 Napisano 1 Październik 2022 Napisano 1 Październik 2022 W dniu 19.03.2018 o 19:13, formoza58 napisał: Czy ta jednostka, zbudowana w Modlinie, znalazła zastosowanie w MW? Expand To mahoniowa motorówka Broni Podwodnej, która nosiła kolejno oznaczenia: P.T. Nr. 1 (P.T. — Poligon Torpedowy), M. 3 i M-8. Zawodne silniki Chrysler wymieniono, w 1934 roku, na dwa silniki Saurer o mocy 80 KM każdy. Zdjęcie pochodzi z momentu przedstawienia motorówki do odbioru przez marynarkę wojenną, po próbach (2-5 maja 1931 r.) nie odebrano jednostki ze względu na złą pracę silników. Cytuj
Borsuk13 Napisano 1 Październik 2022 Napisano 1 Październik 2022 W dniu 19.10.2021 o 08:35, formoza58 napisał: Kutry SG w Modlinie... Expand Jednostki na drugim zdjęciu to łodzie holowniczo-inspekcyjne (numery budowy: 3, 4, 5) nazwane BEKAS, NUR i RARÓG. Motorówki SG budowano pod numerami 12, 13 i 14, a BATOREGO — 15. Motorówka BP miała numer budowy 9. Cytuj
Borsuk13 Napisano 1 Październik 2022 Napisano 1 Październik 2022 W dniu 19.05.2020 o 12:51, ptasznik napisał: Co to ? Expand ORP CZAJKA i kuter parowy GDAŃSK. Cytuj
ptasznik Napisano 2 Październik 2022 Napisano 2 Październik 2022 W dniu 1.10.2022 o 20:47, Borsuk13 napisał: kuter parowy GDAŃSK. Expand Na rysunku w ''Ż.P'' wyglądał jakoś inaczej, bardziej podobnie do tego niewyraźnego ze zdjęcia poniżej. W sumie to ja się nie znam, więc zapytam. Co to ? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.