Skocz do zawartości

Jednostki MW w latach 1921- 1945.


Rekomendowane odpowiedzi

5 hours ago, ptasznik napisał:

Znaczy się ''Mazur'' wrócił do służby w 1935 roku. Ciekawe kiedy dokładnie, bo w 1934 raczej na to nie wyglądało.

ORP MAZUR został postawiony do II rezerwy 30 września 1933 roku, od października tego roku był wykazywany w sprawozdaniach WPMW jako gruntownie remontowany. Do I rezerwy wrócił 1 maja 1935 roku, a miesiąc później rozpoczął kampanię czynną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Borsuk13 napisał:

postawiony do II rezerwy 30 września 1933 roku, od października tego roku był wykazywany w sprawozdaniach WPMW jako gruntownie remontowany.

I to ma ręce i nogi. Latem 1934 postawiono na dok wypatroszony kadłub. Potwierdza też, że w filmie ''Rapsodia Bałtyku'' (premiera 24.10.1935) użyto scen kręconych w 1934.

 

5 godzin temu, crolick80 napisał:

Zdjęcia wykonano między VII a X 1935.

Czyli żaden tam powrót do służby w czerwcu 1936.

Dzięki za nie publikowane informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 31.08.2022 o 13:50, formoza58 napisał:

Przy keji tymczasowego portu wojennego w Gdyni, w drugiej polowie lat dwudziestych.

mar kuter 27r.JPG

Toż to kuter parowy FLISAK, służący w marynarce wojennej w latach 1922-1928. Dawny Dampfbarkasse D IV 1 stoczni cesarskiej w Gdańsku (D), jednostka Maschinenbau-Resort (IV), kupiony za 58 tysięcy marek, razem z kutrem parowym GDAŃSK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1A3D88DA-5FA0-4FEB-B0E7-7CBF77EA3F85.thumb.jpeg.9d01f050760d88ab92e13121928ca121.jpeg

Znane zdjęcie, ale nigdy nie podano pełnego opisu. Port w Pucku, pierwszy kwartał 1926 roku (mniej prawdopodobne, że zdjęcie zrobiono rok wcześniej).

1) ORP GENERAŁ HALLER ze znakiem dowódcy na maszcie (tzn. był w kampanii czynnej), po przebudowie;

2) ORP KOMENDANT PIŁSUDSKI, w rezerwie, przed przebudową:

3) ORP MEWA, w rezerwie;

4) ORP RYBITWA, w rezerwie;

5) ORP POMORZANIN, w rezerwie, z powrotem w MW, po przebudowie;

6) holownik KRAKUS;

7) kuter parowy GDAŃSK;

8) krypa morska KM 116/KM 118/KM 119;

9) prawdopodobnie M 56, w konserwacji na lądzie;

10) chyba motorówka WICHER, w konserwacji na lądzie;

11) krypa żelazobetonowa KM 122;

12) ?, podobna do krypy ogrzewczej KM 117, ale tamta miała węższy komin, może to prom P 101;

13) może to krypa/łódź ładunkowa K 8 (taka była w porcie puckim w 1922 roku);

14) krypa morska KM 123/KM 124;

15) jak w numerze 8);

16) ?;

17) cywilny holownik CASTOR;

18) kuter strażniczy STRAŻNIK I, jednostka puckiego Komisariatu Straży Celnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Borsuk13 napisał:

Znane zdjęcie, ale nigdy nie podano pełnego opisu. Port w Pucku, pierwszy kwartał 1926 roku (mniej prawdopodobne, że zdjęcie zrobiono rok wcześniej).

Borsuk, nie biorę udzialu w " reputacyjnej zabawie", ale POKŁON i SZACUNEK za ten opis 👏👌

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, K20 napisał:

 

89517481_1323316171197518_2836501044861599744_n.jpg

Zbudowany w 1920 roku w Danziger Werft na zamówienie gdańskiej Delegacji Ministerstwa Aprowizacji wraz z pięcioma identycznymi kutrami. Był piątą albo szóstą jednostką w serii.
W Pucku od czerwca 1923 roku, w 1928 r. przebazowany do Gdyni, był pierwszą jednostką pływającą Straży Granicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie