Trogelsunt. Napisano 15 Listopad 2015 Autor Napisano 15 Listopad 2015 Witam.Trafiłem dziś taką oto furażerkę.Nie znam się na polskich rzeczach więc proszę o informacje.Z góry dziękuję za sugestie.
Mistrzu Napisano 18 Listopad 2015 Napisano 18 Listopad 2015 Prawdopodobnie polska furażerka typu rosyjskiego z lat 50-60. Jaka służba to musi powiedzieć któryś ze specjalistów od orzełków. Wygląda na kiepską wersję wczesnego orzełka strzeleckiego lub legionowego (bez korony - 1913-18r.). Może podobnego wzoru używano po II wojnie np. w Terenowej Obronie Przeciwlotniczej lub jakiś hufcach pracy?
Mistrzu Napisano 18 Listopad 2015 Napisano 18 Listopad 2015 Z drugiej strony przyjrzałem się jej solidnemu wykonaniu. Ma potnik i szczyt z innego materiału. Specjaliści od nakryć głowy co wy na to?
janiszelk Napisano 18 Listopad 2015 Napisano 18 Listopad 2015 Ogólnie czegoś brakuje pod orzełkiem, chyba że orzełek jest wpięty wspólcześnie w miejsce czegoś innego, dziwne że nie ma żadnych bić na materiale..
Trogelsunt. Napisano 19 Listopad 2015 Autor Napisano 19 Listopad 2015 Nie wydaje mi się aby orzełek był wpięty współcześnie.Wyraźnie odcisnął się na materiale i przyrdzewiał do niego.Intrygująca jest dziurka obszyta maszynowo (zdjęcie nr.2 z prawej strony).
steell Napisano 19 Listopad 2015 Napisano 19 Listopad 2015 Moim zdaniem ten orzełek nie był tam od początku, został dołożony później. Na 4 zdjęciu widać dziurki po czymś znacznie większym, do tego to mocowanie orzełka jakieś takie nie spotykane.
Trogelsunt. Napisano 19 Listopad 2015 Autor Napisano 19 Listopad 2015 Facet od którego to dostałem mówił,że zmarł jakiś facet który w czasie wojny był partyzantem i ta furażerka była w jego rzeczach.Nie wiem czy mu wierzyć ale miał sporo starych ciuchów niestety same cywilne.