B-E-D-A Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Sprawdź też wymiary wszystkich możliwych wentyli i tego znaleziska, to może ustalisz do jakiego zaworu to było. A to da kolejne widełki czasowe.
Catadero Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Nie tylko we Francji używano takich nakrętek osłaniających wentyl. Także w innych krajach-w tym w II RP produkował takie nasz Stomil. Produkowane zapewne w latach dwudziestych a używane w latach dwudziestych i trzydziestych XX w. w samochodach i motocyklach. C.
skapskiadi Posted August 27, 2015 Author Posted August 27, 2015 SNOOK3R: Twoim zdaniem z jakich lat mniej więcej może być ten przedmiot? Realne jest, że pochodzi sprzed wojny? Wyciągając go z gleby wyglądał bardzo podobnie do łusek właśnie z wojny jeśli chodzi o stan i ogólnie zabrudzenia itd. Wszelkie nowe śmieci wyglądają zupełnie inaczej.
SNOOK3R Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Jako pracownik Michelina powiem Ci tak:Clermont-Ferrand - mieścina we Francji, w której znajduje się główna siedziba + fabryka opon.Michelin ma tendencje do - jakby to ubrać w słowa - chwaleniem się historią. We Francji w ich siedzibie jest coś na wzór małego muzeum oponiarstwa i wszystkiego co z tym związane. Przedmiot z Twojego zdjęcia widziałem na 99% w kołach (niektórych jeszcze drewnianych) jako wentyl czy jak poprzednicy powiedzieli - nakładkę na niego. Widziałem także koła, których śruby bardzo przypominały wyglądem wentyl (estetyka). @Catadero - uściślij swoją wypowiedź - gdyż dzisiejszy Stomil ( fabryka w Olsztynie której właścicielem jest właśnie Michelin ) powstał dopiero 40-50 lat temu. Nie wiem jak tam Stomil Sanok, Stomil Poznań czy wcześniejszy Stomil Dębica :) bo jedno Ci powiem - żadna nasza firma nie puszczała w owym czasie ,,wentyli,, z Francji :)
SNOOK3R Posted August 28, 2015 Posted August 28, 2015 Widzisz Panie, nie zrozumieliśmy się - pewnie przez mój pośpiech :) Zrozumiałem, z Twojej wcześniejszej wypowiedzi, że to właśnie Francuzi mieli wyposażać nasze pojazdy w swoje ,,wentyle,, :)Pochodzenie takiego ekwipunku może być różne, dlatego autorze tematu - nikt Ci dzisiaj dokładnie nie odpowie jakie to są lata. Równie dobrze dobrze nikt by Ci nie obalił teorii, że te wentylki należały do niemieckiego samochodu! Handlowanie towarami w tamtych czasach przecież niczym nie różniło się od dzisiejszego handlu. Domysłów wiele - prawdy brak :)
skapskiadi Posted August 25, 2015 Author Posted August 25, 2015 Raczej średnio wygląda na wentyl. Generalnie otwór jest tylko od strony tej jakby nakrętki, ale w niej od środka nie ma gwintu.
skapskiadi Posted August 25, 2015 Author Posted August 25, 2015 W poprzednim poście nie wgrało się zdjęcie, sorki za kłopot ;)
skapskiadi Posted August 25, 2015 Author Posted August 25, 2015 Udało mi się rozszyfrować znaczenie części tekstu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Clermont-FerrandJest tam też info o fabryce Michelin czyli by się zgadzało.
skapskiadi Posted August 25, 2015 Author Posted August 25, 2015 Kolejna rzecz do jakiej udało mi się dotrzeć, wpisywałem różne słowa klucze po angielsku w google grafice i w końcu dotarłem do tego zdjęcia: https://www.cokertire.com/media/valve-caps.jpgSą to osłony wentyli więc sie wszystko zgadza, mój wygląda jak ten po lewej tylko są pewne różnice, np mój nie jest tak wywinięty na zewnątrz na samym spodzie.Jakiś pomysł kiedy mogło to być wyprodukowane?
Catadero Posted August 27, 2015 Posted August 27, 2015 W 1938 roku aż 2/3 opon samochodowych oraz 1/3 rowerowych w Polsce nosiła znak Stomilu". Sie żabojadom wydaje, że proch wymyślili. :-)W Borach Tucholskich, w miejscu gdzie rozbrajał się oddział polskiego wojska, wśród potłuczonych lamp radiowych, elementów końskiej uprzęży, ostróg, strzemion i wielu innych drobiazgów używanych przez żołnierzy-w tym pudełkowych nieśmiertelników bez kartek identyfikacyjnych i kilku medalików-znalazłem także dwa tego typu kapturki z napisem Stomil". C.
Question
Czlowieksniegu
A raczej jego część?
14 answers to this question
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.