Skocz do zawartości
  • 0

Dziwne żeberka na szyjce łuski mauser

marsz

Pytanie

Napisano
Witam,

jestem świeży w temacie. Trochę łusek jednak już zebrałem ale tylko dwie mauserowskie mają takie żeberka na szyjce. Proszę o wyjaśnienie co to jest / do czego służyło. Sygnatura P370 S* 11 37. Dzięki!

19 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
A do wszystkich biorących udział w dyskusji - łuski butelkowe składają się m.in. z tułowia, stożka i szyjki, więc jak kolega pisał o szyjce, to trzeba o niej myśleć :D
Napisano
Nie ma znakow elaboracji więc w grę wchodzi błąd produkcyjny. Chociaż to dziwne bo wyglada to na celowe. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł lub podobne okazy to proszę o wpis.
Napisano
No fakt, nie znam się zbyt dobrze. Ale znaczenie jest regularne, takie samo na obu łuskach i do zewnątrz. Czy to w ogóle możliwe do osiągniecia metodą chałupniczą, nieprodukcyjną, kfórą sugerujecie?
Napisano
Witam,

jestem świeży w temacie. Trochę łusek jednak już zebrałem ale tylko dwie mauserowskie mają takie żeberka na szyjce. Proszę o wyjaśnienie co to jest / do czego służyło. Sygnatura P370 S* 11 37. Dzięki!
Napisano
Aż chciałoby się powiedzieć:
- żeberka, to z grilla lub pieczone
- szyjka, to nadziewana
- grill z kałachów był gdzieś na forum to może i z mauserów ktoś se zrobił

- a łuska
- łusek nie jadam...

ta fotka z czterokrotnymi elaboracjami coś znakoma była...
http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=508671#600645
Napisano
Możliwe, że ktoś sam zrobił sobie karabin", a wewnątrz komory były takie wyżłobienia i tak jak kolega mietek przy wystrzale łuska odkształciła się, wpasowując się w komorę.
Napisano
Dzięki za odpowiedzi.
Jednak nie chodzi o elaborację ani prawdopodobnie o szkolną.
Wklejałem zdjęcie ale nie przeszło, tak więc opisowo: