Jump to content

Auto dostawcze


Recommended Posts

Witam

Wiem, ze to nie forum samochodowe, ale poszukiwacze też jeżdzą autami i wierzę, że pomogą mi w pewnym dylemacie, otóż mam zamiar trochę za szumnie to nazwę, ale mam zamiar założyć firmę bądź sobie trochę dorobić do obecnej płacy;) Mam do wyboru dwie opcje

auto osobowe + przyczepka ( z racji ze samo autko np taka corsa b 1,5d malo pali a i swoje uciagnie)
auto dostawcze (z racji ze moje umiejetnosci jazdy z przyczepa sa troche na niskim poziomie i rozmyslam nad czolgiem produkcji VW czyli transporterze T4, choć auto tych gabarytów juz niestety swoje musi spalic)

Podstawowym czynnikiem jakim się kieruje to ekonomia, auto ma w miarę mało palić, tanie w eksploatacji i malo awaryjne, moze koledzy poradzą jakieś inne autko dostawcze co by mozna sporo naładować, a nie pojsc z torbami? ;)
jak coś niejasno napisałem proszę pytać, dziś niedziela i człowiek odpoczywa jeszcze ;)

Dzięki i Pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem, cena tak do 7-8 tysięcy. Będzie wozić w rozłożeniu procentowym 60% towary(w sensie całe auto załadowane), 40% ludzi(że ktoś usiądzie z tyłu) na towary dałbym nawet 10% więcej.

Pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

T4 w opcji Caravelle nie boi sie długich tras, 9-ciu ludzia czy ciężkiego towaru na pokładzie. I nigdy nie zawiodło. Corsa i przyczepka? Wątpliwe :) Toporny (czyt. czołg) to jest Ford Transit, T4 to lux w porównaniu.

Tyle z własnego doświadczenia


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Swiety82 22:09 11-05-2014
Link to comment
Share on other sites

caravelle to faktycznie luksus, bardziej mi chodzilo o typowego obolowoza" transportera, caravelle to taka luksusowa wersja, czolg jesli chodzi o wytrzymalosc, ale jesli chodzi o topornosc to faktycznie transit nie ma równych, ale jesli chodzi o niezawodnosc to T4 bije go o głowe
myslalem nad t z silnikiem 1,9, odrzutowca mi nie potrzeba, opłaty mniejsze, i spali zawsze troche mniej niz 2,4:)
Link to comment
Share on other sites

a może sharan + przyczepka? corsa może towaru nie uciągnąć, a do sharana można trochę upakować jak Ci miejsca na przyczepce zabraknie, mało też pali(1,9 diesel) innego zestawu aby mało paliło a dużo można było naładować nie kojarze, i jeszcze żeby było w miarę mało awaryjne.
Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj o systemie viatoll-osobowy z przyczepką o łącznej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t podlega obowiązkowej rejestracji (zakup boxa). VW Sharan to ponad 1700. Ładowność 600 parę kilo-to już 2300. Przyczepka+ładunek ?

C.
Link to comment
Share on other sites

Tak czytam, czytam... i zastanawiam się, czy Wy aby nie przeoczyliście kwoty podanej przez Furmana...

Znalezienie trzymającego się kupy VW za 7-8 tys to lepiej niż trafienie Borowskiego...
Dostanie auto w -nasto letnie, o przebiegu 300-400 tys ( realnym ), często jeszcze nie wprowadzonego papierami do naszej socjalistycznej Ojczyzny...

Ja, -set tysięcy km zrobiłem KIA 2700 w wersji z paką i w Pregio... Samochód prosty jak budowa cepa, mechanicznie wg mnie ciężki do zabicia, choć ruda zjada go tak, że jadąc słyszysz :-)
Tyle, że porównywalny wiekowo do VW egzemplarz kupisz za 1/2 czy 1/3 posiadanej przez Ciebie kwoty...

Sharan, Alhambra, Galaxy, czy Sintra to mimo wszystko nie jest wół roboczy*- autka wygodne i rodzinne, ale koszt utrzymania zawieszenia może boleć... Wiem, bo sam jeden z takich samochodów mam i zdarzało mi się już nawet piasek luzem nim wozić :-)


PS Masz jeszcze np Nissana Vanette czy Serenę- przymierzałem się do nich, ale nie kupiłem z prostego powodu. Nie znalazłem w okolicy egzemplarza bez problemów z blacharką. A nie chciało mi się szukać dalej niż np 20 km od domu :-)
Link to comment
Share on other sites

jak już to bierz vw t4 z silnikiem 2.5tdi 102KM JEST TO NAJLEPSZA jednostka napędowa w tych busach,nie słuchaj głupot że 1.9 spali mniej jak 2.5 silnik 1.9 jest zbyt słabym silnikiem jak na tą budę i dlatego będzie awaryjny i do tego mułowaty, silnik 2.4 jest bez turbiny,troszeczkę lepszy od 1.9 Jeżeli chcesz mieć auto bez awaryjne i mocne to szukaj 2.5 tdi 102KM w trasie na pusto pali około 8l na 100km więc myślę że nie znajdziesz innego auta o takich gabarytach i z takim spalaniem.
Link to comment
Share on other sites

nawet nie głupia ta kijanka ale silnik duży:/ t4 trochę będzie kosztował, sharan+ przyczepka może i niegłupi pomysł ale jak tu Kolega wspomniał o zawieszeniu to lepiej nie, i viatoll do sharana? no nie ;) a wrócę jeszcze do corsy 1,7d przyczepki do 700-800kg nie uciągnie?;)
Link to comment
Share on other sites

wiesz buba, dla niektórych 7k to jest szczyt możliwości niestety i nie stać ludzi na auta po 2000 roku, mierzmy siły nad zamiary ;) poza tym mówiłem o autku pakownym jednocześnie mało awaryjnym i mało palącym, a osiołek MB 100 to wiem ze to maszyna nie do zarzniecia czy t4 ale palą dużo, choć t4 jeszcze bym przebolał
Link to comment
Share on other sites

vw lt 28/35 furgon od 1997 2,5tdi pali od 7,5 w górę pakowny byleby nie 2,8brazylijski bo zaczyna się od 9l. Raczej auto z tych bezawaryjnych pod warunkiem, że zadbany, części dostępne i przystępne cenowo, mój ma już ponad 420tyskm i jeździ bardziej blacharka słaba ale sprintery i ltki tak wykonano, przyczepę uciągnie , w wersji przeszklonej do połowy można zarejestrować na 6-7os. przy parkowaniu troszkę więcej miejsca potrzeba
Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o brazylijski silnik 2.8 w WV LT, to sam taki mam w swoim LT46 i szczerze mogę polecić. Nigdy nie miałem z nim problemu. Rozrząd na kole zębatym, moc i bezawaryjność (wbrew temu co piszą na różnych motoryzacyjnych forach) Głośne to to tylko ociupinkę;)
Link to comment
Share on other sites

Mości Panowie, moze tytuł niesprecyzowany, ale chodziło mi o autko które można wykorzystać normalnie np pojechać na wczasy w 4 osoby, jak i załadować do pełna towarem, znalazłem citroen c15, jakie opinie na temat tego cudu techniki? ;D
Link to comment
Share on other sites

1.8 motor i na gaz a diesel hdi super sprawa tyle że 1.6 ma turbinę ze zmienna geometrią i czasem sa kłopotliwe.
można zapakować 5 osób wygodnie i jeszcze sporo bagażu.
przez chwilę miałem 1.6benz 5d z tylna klapa fajne żwawe autko i pojemne, nawet betoniarkę przewieziesz.... a vw caddy?
a c15 no jexdzi ze dwa razy tym jechalem jako wołek roboczy tak o komforcie zapomnij wszelakim:)
Link to comment
Share on other sites

Kup sobie... tegorocznego Sharana...

Ja dziś, po godzinnej jeździe, byłem gotów ten śmietnik na poboczu zostawić :-(

Otwieram boczne drzwi ( przesuwne ), wyciągam papiery, chcę zamknąć, a bydle nic... Okazuje się, że tylko z pilota...

Chcę zaparkować, a śmietnik staje w miejscu- się okazało, że tak jest skalibrowany czujnik cofania, że cholerstwo było przekonane, że wjadę komuś na maskę...

Generalnie samochód dla upośledzonych ( sam mówi, co wolno ), którzy dodatkowo mają mięśnie zaniku ( nawet drzwiami sobie nie trzaśniesz )...
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information