BART30 Napisano 8 Luty 2014 Napisano 8 Luty 2014 BMW R1232.Jean-Luc Dupont, szef salonu motocyklowego BMW o wdzięcznej nazwie Panda Moto zlokalizowanego na południu Paryża, wpadł na ciekawy pomysł codziennego motocykla. Chciał połączyć klasyczną konstrukcję z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Wziął więc nowe BMW R1200GS oraz R32 wyprodukowane w roku 1923 - pierwszy motocykl z logiem BMW. Jean-Luc odświeżył staruszka i wpakował mu nowiutkiego, 110-konnego boksera z przeniesieniem napędu wałem, czyli konstrukcję, którą model R32 zapoczątkował. Motocykl, który powstał z takiego połączenia, został nazwany przez Duponta R1232. Kto by nie chciał podjechać czymś takim pod prestiżową kawiarenkę na Starym Mieście?
HD1940 Napisano 8 Luty 2014 Napisano 8 Luty 2014 Jak zeszliśmy na hybrydy" to jeszcze jedna konstrukcja łącząca stare podwozie z nowym sercem, tym razem krajowej proweniencji. Może serce nie tak młode jak w poście powyżej, ale też BMW.
tt44 Napisano 8 Luty 2014 Napisano 8 Luty 2014 Ten motocykl już opuścił nasz piękny kraj.U nas nikt go nie chciał, a w za granicą tak :)Jest u nas sporo hybryd opartych na radzieckiej ramie i piecu BMW, ale ten był najładniejszy ( i super dopracowany).
marop Napisano 8 Luty 2014 Napisano 8 Luty 2014 Ten Windhoff jest o tyle nietypową konstrukcją, że silnik i skrzynia spełnia funkcję ramy
BART30 Napisano 8 Luty 2014 Napisano 8 Luty 2014 Niedziela,więc laseczka od Barta.Oj,by choć tak raz.....
Klemens Forel Napisano 9 Luty 2014 Autor Napisano 9 Luty 2014 Poprzednia zagadka odgadnieta fakt to Windhoff.Laske Bart wrzucił to i zagadka na ten tydzien tez musi być.Tym razem rasowy podstodolniak tylko co to jest to ja sam nie wiem :(
HD1940 Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 Klemens ucz się chłopie, ucz. To przecież bardzo charakterystyczny model znanej belgijskiej firmy, czyli FN M70
HD1940 Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 Chodzi o taki model: http://www.ageofmotorcycle.com/wp-content/uploads/2013/04/FN-1930-M70-kk-1.jpghttp://www.ageofmotorcycle.com/index.php/fn-m70-1930/
BART30 Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 Gdybym najpierw się zalogował a potem zrobił herbatke FN byłby mój......
Catadero Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 A druga ciekawostka dotycząca Windhoffa jest taka, że zespół napędowy jest od ciężarówki.C.
Catadero Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 Sugerując się silnikiem JAP a nie znając marki posiadanego sprzęta" zatytułował go po prostu -jak na foto.
Catadero Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 ... ten tłoczony z blachy trapez?Pomożecie rozwiązać zagadkę?C.
BART30 Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Będe wieczorem miał chwile to chętnie pokminie do czego pasuje.Z tego co widze jest robiony u nas w krajua więc kiedyś pewnie pojawi sie na jakimś radzie.
BART30 Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Catadero.Tak,Z300 jest sylwetką najbardziej zbliżony i w tym kierunku zacząłem szukać,ale jak widać po zdjęciach w sieci nic nie pasuje no może oprócz skrzyni biegów,ta jest taka sama.W książkach które mam ta sama historia,niby podobna a jednak nie to.Może idziemy złym (Zundapp'owskim)tropem.....albo to jakaś krótka seria.
BART30 Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Silniki JAPa pasujące do twojego znalazłem o pojemnościach 350,500,600.Poszedłem więc tropem silnika,z niemieckich producentów sprowadzały i montowały:ARDIE,HECKER,TORNAX,ale i ten trop nijak się ma do Zundapp'a.Moje typy;1.Jeśli Zundapp to jakaś krótka seria.2.Jakas usportowiona(cenione osiągi silników JAP)konstrukcja z epoki.3.Mylimy trop i to całkiem inna marka.4.Czego obawiać sie zaczynam,składak udajacy puźną podramówke z części raczej popularnych i dostępnych,jak najbardziej do złożenia jeśli ma się troche wiedzy i grosza.Tylko po co?A bo się poskłada,pomaluje i ze sporym zyskiem sprzeda krawatowi żeby mu koło kominka stał.Obym popłynął i się myle.
Catadero Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Właśnie siedziałem" w ardikach. W latach 1930-33 produkowali model z silnikiem JAP 197 i 300, SV, ślepaki. Zawiecha TIGERGABEL też była przez nich stosowana-blaszana wytłoczka.Też mi się coś wydaje, że to będzie składak. Zobaczymy, co się wykluje jeszcze.C.
BART30 Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Zgadzam się Catadero,bardzo popularne zawieszenie,silnik również bardziej niż masówka,tak samo skrzynia biegów,wszystko sprytnie montujemy w ramie,bez wiedzy i warsztatu się nie obejdzie ale ludzie biorący się za takie rzeczy wiedzą co robią i starają się to zrobić jak najlepiej.Wiele pomógłby właściciel opisując historie kupna,czy motocykl jest rozkładany czy składany na zdjęciach.Dlaczego bagażnik jest nie pomalowany?Tak samo mocowanie pod lampe?Skoro bagażnik był dokupiony do już pomalowanego motocykla to właściciel musial wiedzieć do jakiego modelu szukać bagażnika,no chyba że dopasował i dogiął jakiś niby pasujący.Dlaczego podnużki centralne to taka spawana rzeźba i też niepomalowane.Ta sama historia,jak wiedział jakie dokupić to zna model,jak robi rzeźbe to dospawał byle było.Siodło niby siodłem ale spręzyny jakoś tak licho zamocowane,żadnych tulejek,finezyjnego krztałtu,ot po prostu spręzyny.No i dziób siodla tak jakoś niezdarnie zadarty do góry,płaskownik pod siodłem łączący się nad bakiem mógły być wygięty wtedy siodło miałoby bardziej łagodną linie do krzywizny baku.Lepiej by wyglądało,ale to już się czepiam.Zdjęć przesłanych przez Ciebie nie ma w sieci więc myśle że dostałeś je i masz kontakt z właścicielem.Zdjęcia sa wykonane w polsce,zdjęcie na którym silnik stoi na tle okna widać pod nim gazete z czerwonym paskiem,jak się przyjrzeć to widać tytuł artykułuCO JEST GRANE"......zawsze zwracam uwage i szukam takich smaczków jako podpowiedzi.;)Tak czy inaczej ktoś będzie miał sprzęta wzbudzający zainteresowanie gawiedzi i konsternacje znawców tematu.Ale poszukajmy jeszcze troche może się mylimy a gość ma ciekawą konstrukcje w warsztacie.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.