gniewko_kg Napisano 25 Grudzień 2012 Autor Napisano 25 Grudzień 2012 Witam,posiadam mauser 98k i mam problem z rozruszaniem blokady zamka jest to potrzebne aby wsadzić zamek.Czy są jakieś sposoby żeby to rozruszać???
gniewko_kg Napisano 25 Grudzień 2012 Autor Napisano 25 Grudzień 2012 Wkładałem go już w odrdzewiacz i potem próbowałem podważyć i nic.
Cyrograf15 Napisano 25 Grudzień 2012 Napisano 25 Grudzień 2012 Namocz w ropie lub czymś podobnym i zapomnij na miesiąc. Następnie ostukuj kawałkiem twardego drewna. Moczyć i stukać w końcu ruszy.Wojtek
vis1939 Napisano 25 Grudzień 2012 Napisano 25 Grudzień 2012 Nie wiem po kiego grzyba chcesz rozruszać blokadę,skoro w tak zapyziałą komorę i tak zamka nie wsadzisz nawet na centymetr.Wrzuć najpierw całość do elektrolizy,oczyść powierzchnie z korozji i dopiero się baw z takimi pierdołami.
gniewko_kg Napisano 26 Grudzień 2012 Autor Napisano 26 Grudzień 2012 Czyszczony będzie ale nie wiem czy lepsza elektroliza czy piaskowanie bo mam taką możliwość,co zrobi mniej dziur i bardziej zachowa oryginalność"???To co według was jest lepsze???
remington Napisano 26 Grudzień 2012 Napisano 26 Grudzień 2012 Elektroliza rozluźni ci korozję w zaczepie zamka. Po tym piaskowaniem ładnie usuniesz produkty korozji, dokładniej niż szczotkowaniem. Oczywiście ścierniwo musi być drobniejsze i ciśnienie nie za wysokie. Po piaskowaniu powierzchnię trochę wygładzisz szczotkowaniem.
por.pil.020 Napisano 26 Grudzień 2012 Napisano 26 Grudzień 2012 Tak jak mówi remington - piaskowanie drobnym piaskiem, potem polerka szczotka na wiertarce. Niemniej elektroliza też dałaby radę. Tak czy siak najpierw oczyść te żlastwo a dopiero potem baw się w rozruszanie tego czy tamtego....
gniewko_kg Napisano 26 Grudzień 2012 Autor Napisano 26 Grudzień 2012 Czyli lepiej wypiaskować go drobnym piaskiem",a czy po ty nie utworzy się dużo wgłębień???Po kiedyś bym chciał go za oksydować i wsadzić w drewniane łoże.
Thomson. Napisano 26 Grudzień 2012 Napisano 26 Grudzień 2012 Lepsza będzie elektroliza. Namoczy ona zapieczone połączenia i łatwiej będzie to wszystko rozruszać.
gniewko_kg Napisano 26 Grudzień 2012 Autor Napisano 26 Grudzień 2012 Chodzi mi o to która metoda mniej go uszkodzi-Wyżre dziury,A blokada zamka zaczęła powoli wychodzi.
remington Napisano 26 Grudzień 2012 Napisano 26 Grudzień 2012 Na głębokość wżerów nie masz wpływu, one już powstały, tyle że są wypełnione produktami korozji.Jak niedoczyścisz korozji, to bedziesz miał gładszą powierzchnię, tyle że bedziesz musiał ją zneutralizować, a dodatkowo usunąć z niej elektrolit, jesli zastosujesz elektrolizę.Piszesz, że chcesz to oksydować.Niezależnie jaką metodą chcesz to robić, musisz się wcześniej pozbyć korozji.Co ma dać w sumie ta nowa oksyda?
gniewko_kg Napisano 26 Grudzień 2012 Autor Napisano 26 Grudzień 2012 Właśnie najbardziej mnie niepokoją mnie głęboki wżer,które mogą wyjść.A oksydowanie jest mi potrzebne aby wyglądał normalnie(oryginalnie) w łożu drewnianym,chyba że można jakoś podrobić oksyde dobrze dobraną farbą u lakiernikaznajomego"-jestem mało obeznany w renowacji Mausera 98k
remington Napisano 26 Grudzień 2012 Napisano 26 Grudzień 2012 Cóż, lubisz wyszpachlowane baby po czterdziestce, które udają nastolatki?Czasem trzeba pogodzić sie z upływem czasu i związanymi z tym konsekwencjami. Jak chcesz mieć nowy karabin, to kup deko w dobrym stanie, takiego nie wykopiesz ani nie zrobisz.ps. W szpachlowanie i malowanie można się pobawić, ale na rzeczach, które oryginalnie były malowane.
ktos451 Napisano 26 Grudzień 2012 Napisano 26 Grudzień 2012 Najładniej by wyglądał odpowiedni zżarty mauser w odpowiednio zżartej kolbie :)
gniewko_kg Napisano 26 Grudzień 2012 Autor Napisano 26 Grudzień 2012 Remingto,ja porostu chcę się dowiedzieć co najlepiej zrobić,ja lubię się grzebać w restaurowaniu przedmiotów z historią i mam na to czas i możliwości.Więc jeśli go wyczyszczę i zaszpachluje potem pomaluje to czy będzie dobry efekt na doraźne rekonstrukcje dla muzeum.
vis1939 Napisano 26 Grudzień 2012 Napisano 26 Grudzień 2012 Złota rada - zalej naftą i zakop do czasu aż będziesz przynajmniej absolwentem gimnazjum.
remington Napisano 27 Grudzień 2012 Napisano 27 Grudzień 2012 Vis, bez przesady :)Gniewko, jak masz czas, chęci i możliwości, to działaj.Dawno temu też tak zaczynałem, nie wiedząc jak podejść do tematu, a nie było wtedy kogo zapytać. Dużo eksperymentowałem na złomach, kilka rzeczy zepsułem. Jednak teraz zajmuję się zawodowo konserwacją militariów.Taka moja rada- znajdź podobnie skorodowane złomy i na nich eksperymentuj, zobacz jakie bedą efekty. O metodach i ich skuteczności już wyżej napisano. Powodzenia.
gniewko_kg Napisano 27 Grudzień 2012 Autor Napisano 27 Grudzień 2012 Vis,gimnazjum skończyłem w tamtym roku,a że jestem młody to nieznaczny że jestem głupi.Po prostu uczę się na błędach i na poradach ludzi.A teraz zacznę się szybciej uczyć bo zaczynam udzielać się w muzeum Oręża Polskiego w Kołobrzegu:-)Remington,a blokadę zamka już rozruszałem i zamek ładnie wchodzi.:-):-)
gniewko_kg Napisano 27 Grudzień 2012 Autor Napisano 27 Grudzień 2012 A oto fotka po udanej pracy:-)Komorę zamkową wyszlifowałem kamieniem na wiertarce.
vis1939 Napisano 27 Grudzień 2012 Napisano 27 Grudzień 2012 I po co było to całe doradzanie skoro niczym domorosły wsiowy kowal zajeździłeś powierzchnie kamieniem na wiertarce" ? ręce opadają...Wrzuć zdjęcie całego kb.
gniewko_kg Napisano 27 Grudzień 2012 Autor Napisano 27 Grudzień 2012 Kamieniem przetarłem tylko z wierzchu te grube płaty rdzy,a potem papier ścierny i znowu szczotka druciana,przetarłem tak tylko komorę zamkową.
por.pil.020 Napisano 27 Grudzień 2012 Napisano 27 Grudzień 2012 Chłopczyku, weź zrozum że takich metod się po prostu NIE stosuje!!!!Nie po to Ci tu piszemy co masz zrobić z tym złomem (bo sory, ale to jest złom, zwykły ziemniak) żebyś se nas potem olał i zrobił po swojemu i to jeszcze wybierając najgorszą z nożliwych metod. Ty go tylko niszczysz jeszcze bardziej, w ogóle go nie oczyściłeś, nadal jest na nim sporo rdzy... I tą metodą którą robisz go z tej rdzy nie oczyścisz... papier ścierny też odradzamy. Druciana szczotka nie oczyści Ci rdzy która zalega w tych wżerach.Moja rada jest taka (powtarzam) - zrób piaskowanie całości skoro masz taką możliwość, albo zrób elektrolizę (osobiscie uwazam ze w przypadku takich wykopow ta pierwsza metoda jest lepsza). Przygotuj się zę niektóre wżery się powiększą (ale tylko wizualnie!! ponieważ one są już jakie są, tylko że zalega w nich rdza i dlatego wydają się płytkie), niemniej chyba jednak lepiej mieć duże wżery ale za to oczyszczone niż mniejsze" wżery wypełnione korozją (która nadal będzie postępować) i łudzić się że jest ok, prawda?
gniewko_kg Napisano 27 Grudzień 2012 Autor Napisano 27 Grudzień 2012 Widzisz jet to mój pierwszy mauser tak jak napisał remingto Dużo eksperymentowałem na złomach, kilka rzeczy zepsułem"A na moją pytanie co któryż użytkownik proponował inną metodę.Z czasem się nauczę,w dalszej renowacji pomorze mi pan z muzeum.Tak jak pisałem wyżej ja wciąż się uczę,chociaż czasem bywa że wiem więcej np:od poszukiwaczy z wykrywaczami metali
vis1939 Napisano 27 Grudzień 2012 Napisano 27 Grudzień 2012 Łeb boli po świętach...nie zniese,litości!PS http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomorze vs http://www.sjp.pl/pomo%C5%BCe To nawet wiedzą typy z wykrywaczami metali.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.